Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohtu poistettu, mistä tiedän milloin vaihdevuodet alkavat?

Vierailija
10.06.2014 |

Ikää kohta 45v ja mitään kuumia aaltoja ei ainakaan vielä ole tullut.

Olen kuullut, että kohdunpoisto aikaistaisi vaihdevuosia toisilla useitakin vuosia. Kohdunpoistosta kaksi vuotta aikaa ja sitä ennen oli normaali kuukautiskierto.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä huomaat kun vaihdevuodet alkaa, usko pois.

Vierailija
2/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tunsi "kuukautiset" vaihdevuosiin asti säännöllisesti, mutta hänelle tuli tosi lievät vaihdevuodet. Ei kuumia aaltoja tms. harmia, ne kuukautistuntemukset vain loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun leikkaus sujui? Olitko kovin kipeä ja kauanko toipumiseen meni?

Vierailija
4/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:34"]

Miten sun leikkaus sujui? Olitko kovin kipeä ja kauanko toipumiseen meni?

[/quote] tähystyksellä poistettiin, leikkaus kesti yli neljä tuntia runsaiden kiinnikkeiden ja endon takia. Kaiken kaikkiaan olin n kuukauden sairauslomalla.

Kovin kipeä en heti leikkauksen jälkeen ollut, mutta parin viikon päästä alkoi kipu ja painon tunne alavatsalla, gynelle ja ultrassa huomasivat että parin viikon aikana oli kasvanut molempiin munasarjoihin 10cm ja 7cm kystat, jotka kuitenkin hävisivät itsekseen.

Vierailija
5/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kohtu kymmenen vuotta sitten ja olen nyt viisikymppinen. Nyt minulla on vaihdevuodet alkaneet, kun lämmönsäätö on mennyt sekaisin. Yleensä minua palelee, mutta välillä tulee tosi kuuma, ei onneksi hikoilua. Kävin keväällä gynellä ja ultrauksessa selvisi, että munasarjoissa ei ole enää toimintaa. Verikokeella katsottiin joku hormoniarvo, josta selvisi myös vaihdevuosien alkaminen.

Leikkaus tehtiin tähystystyksenä. Se sujui hyvin, olin pari päivää sairaalassa ja neljä viikkoa saikulla. Toipuminen sujui hyvin, mutta kyllä siihen sen nelisen viikoa meni. Teen toimistotyötä, mutta ruumiilliseen työhön olisin viikon lisää tarvinnut.

Vierailija
6/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä alkaa kuumottaa, hikeä puskee. Mieliala laskee, tulee univaukeuksia, itse syön vaiharipillereitä.

Vierailija
7/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:27"]

Olen kuullut, että kohdunpoisto aikaistaisi vaihdevuosia toisilla useitakin vuosia. Kohdunpoistosta kaksi vuotta aikaa ja sitä ennen oli normaali kuukautiskierto.

[/quote]aikaisinpza sulle tulee mummo tauti, sain vauvan 44 vuotiaana.

Vierailija
8/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:49"]

[/quote] siis ei mulla vielä ole minkäänlaisia oireita, kunhan vaan tuli mieleen kysellä :)

Vierailija
9/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:27"]

[/quote] miten nainen viitsii puhua mummotaudista. Vaihdevuodet eivät ole tauti. Ja tulevat sinullekin, vaikka kuinka myöhään vauvoja tekisit

Vierailija
10/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:49"]

[/quote]turha alapeukuttaa, ensimmäinen oli ja vuosien jälkeen ilman mitään hedelmöityshoitoja. antoisaa aikaa on ollut, lapsi antaa niin paljon, Kiitos.

Vierailija
11/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:49"]

[/quote]turha alapeukuttaa, ensimmäinen oli ja vuosien jälkeen ilman mitään hedelmöityshoitoja. antoisaa aikaa on ollut, lapsi antaa niin paljon, Kiitos.

[/quote] en alapeukuttanut lapsen takia, vaan siksi, että joku on niin juntti, että käyttää mummotauti-nimeä, mikä on monista alentava nimitys ja todella typerä varsinkin naisen kirjoittamana

Vierailija
12/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:27"]

[/quote] miten nainen viitsii puhua mummotaudista. Vaihdevuodet eivät ole tauti. Ja tulevat sinullekin, vaikka kuinka myöhään vauvoja tekisit

[/quote] joka naiselle tulee mutta tuo yksi epäilee 45 vuotiaana että josko tulevat. Yleensä ne tulee 52-54 v

Vierailija
13/14 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:49"]

[/quote] Eli olet mummoäiti. Sääli lastasi

Vierailija
14/14 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuulunut vaihdevuosia, vaikka kohtu on poistettu avoleikkauksella yli kymmenen vuotta sitten. Nyt ikää 54 vuotta. Munasarjat ovat tallella. Sikäli mielenkiintoista, että olin pieni ja hoikka ja rasvakerrosta aikaisemmin suhteellisen vähän. Nyt olen nostanut painoa kilolla, parilla tarkoituksella ja läskiä on just sopivasti. Jos aikaisemmin oli jotain viitteitä kuuma-kylmä olotiloista, nyt ne ovat kadonneet tipotiehen.