Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, parhaat neuvot huuliherpeksen hoitoon!

Vierailija
10.06.2014 |

Opettelin sitten irti huulirasvaaddiktiosta, ei kannattanut. Aurinko ilman uvhuulirasvaa ja tuloksena herpeshuuli.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt auringosta tule... olisit onnellinen, että omaan huuliherpeksen. Tällöin nimittäin sukupuoliherpes ei niin helpolla muuta alapäähän:) 

epäilin itselläni sukupuoliherppestä. Tartutin miehen huuliin huuliherpeksen ja hän sitte meni käymään tuola alakerrassa (tässä vaiheessa toivon, että jokainen tietää huuliherpeksen mahdollisuudesta muuttua sukupuoliherpekseksi).. Minulle sitten tuli ihme näppy. Lääkäri totesi sen olevan joku todella pahasti tulehtunut ihohuokonen ja samalla sitten kertoi ettei herppes tartu alakertaan niin helpolla jos huulessa on jo sellaane

Vierailija
2/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kuivat huulet eikä herpes? Se herpes ei ihan pelkällä auringonvalolla tule eikä sitä voi suojata huulirasvalla. Eli joko olet 12, trolli tai ihmiskunnan häpeä. Ja väännettään nyt huvikseen rautalangasta, jos olet käyttänyt koko ikäsi rasvaa, kestää hetkisen ehkä enemmän saada kehon oma ihoa suojaava rasvantuotanto käynnistymään, että huulesi ovat taas pehmeät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herpes saattaa tulla myös auringosta, esim. etelään matkustettaessa. Ja siihen vielä matkaressi päälle. :) Itselläni auttaa Zovirax! Kannattaa laittaa heti kun herpes on tulossa (kihelmöinti) niin pitäisi auttaa.

Vierailija
4/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zovirax ja nimenomaan siinä vaiheessa, kun ensimmäiset oireet ilmaantuvat.

Vierailija
5/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun kautta syötävä lääkitys on paras, toinen hyvä on kuivattaa rakkuloita kynsilakanpoistoaineella. Oman kokemuksen perusteella rasvat on ihan turhia.

Vierailija
6/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:44"]

Kyllä herpes saattaa tulla myös auringosta, esim. etelään matkustettaessa. Ja siihen vielä matkaressi päälle. :) Itselläni auttaa Zovirax! Kannattaa laittaa heti kun herpes on tulossa (kihelmöinti) niin pitäisi auttaa.

[/quote]

Anteeksi mitä? Et kai ole tosissasi, kerrotko minulle jonkun luotettavan sivun tai linkin jossa sanotaan että yskänrokkovirus-tartunnan voi saada auringonvalon kautta? En nimittäin ole ikinä kuullutkaan. Vai sitten, minä olin idiootti, enkä ymmärtänyt että ap:lla oli jo herpes, joka vain puhkesi auringonvalosta?

Vierailija
7/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesihanan alla huuhtominen monta kertaa päivässä ja sibicortia tai kortisonia vähän päälle. Se kuivattaa nopeesti rakkulat.

Vierailija
8/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:52"]

[/quote]

Anteeksi mitä? Et kai ole tosissasi, kerrotko minulle jonkun luotettavan sivun tai linkin jossa sanotaan että yskänrokkovirus-tartunnan voi saada auringonvalon kautta? En nimittäin ole ikinä kuullutkaan. Vai sitten, minä olin idiootti, enkä ymmärtänyt että ap:lla oli jo herpes, joka vain puhkesi auringonvalosta?

[/quote]

Siis tarkoitin juurikin tuota puhkeamista. Olen kuullut, että auringonvalo voi sen saada aikaan, ja se on myös oma kokemukseni. Luotettavaa lähdettä ei ole. :) Ehkä kaikilla ei puhkea, minulla kylläkin, kun otan kauan aurinkoa.

Vierailija
9/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin usein päivä rannalla johtaa huuliherpekseen. Otan asikloviriiniä tablettina rantapäivän aamuna.

Vierailija
10/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hunajaa rakkulan päälle, toimii kaverilla.

Vierailija
11/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huuliherpes voi puhjeta auringosta. Itse sain sen heti aurinkolomalla. Pimeäastä pohjolasta kun menee aurinkoon, niin kyllä siitä elimistö järkkyy...

Itsellä nyt järkyttävän kipeä afta nielussa, kielen juuressa. Buranaa saa vetää aamupalaksi ja yöpalaksi : (

Vierailija
12/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpesviruksen voi saada kun esimerkiksi pussailee henkilöä, jolla on herpes tuloillaan/juuri puhjennut. Kun rakkula on rupimainen ja lähes kivuton ei tartunnan vaaraa pitäisi olla. Herpes on myös perinnöllistä. Suurin osa kantaa virusta, mutta joillain se ei puhkea koskaan.

Vierailija
13/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti aurinko saa herpeksen puhkeamaan, mulla ainakin. Toinen, mikä mulle sen tekee, on tuuli, ja kolmantena flunssa. 

Vierailija
14/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei tartuntaa, toki, mutta auringonvalo voi saada olemassa olevan herpeksen puhkemaan. Onko yliopiston apteekki tarpeeksi luotettava sivu?

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/laakejaterveystieto/farmaseuttineuvoo/Pages/Huuliherpeksenhoito.aspx

"Virus voi olla pitkiä aikoja piilevänä ja aktivoitua esimerkiksi flunssan, stressin tai auringon vaikutuksesta."

Vierailija
15/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:04"]

Kyllä huuliherpes voi puhjeta auringosta. Itse sain sen heti aurinkolomalla. Pimeäastä pohjolasta kun menee aurinkoon, niin kyllä siitä elimistö järkkyy...

Itsellä nyt järkyttävän kipeä afta nielussa, kielen juuressa. Buranaa saa vetää aamupalaksi ja yöpalaksi : (

[/quote]

Suosittelen aftaan tätä: http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=2009553%28yabasecatalog%29&category=suujahampaat%28yasalescatalog%29/aftat%28yasalescatalog%29

Sattuu saatanasti, mutta aine puhdistaa aftan, tekee sen päälle suojaavan kalvon ja poistaa kivun 100%. Ei irtoa kuten naurettavat aftalaastarit.

Vierailija
16/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:41"]

ei se nyt auringosta tule... olisit onnellinen, että omaan huuliherpeksen. Tällöin nimittäin sukupuoliherpes ei niin helpolla muuta alapäähän:) 

epäilin itselläni sukupuoliherppestä. Tartutin miehen huuliin huuliherpeksen ja hän sitte meni käymään tuola alakerrassa (tässä vaiheessa toivon, että jokainen tietää huuliherpeksen mahdollisuudesta muuttua sukupuoliherpekseksi).. Minulle sitten tuli ihme näppy. Lääkäri totesi sen olevan joku todella pahasti tulehtunut ihohuokonen ja samalla sitten kertoi ettei herppes tartu alakertaan niin helpolla jos huulessa on jo sellaane

[/quote]

Mielummin olen sukupuoliherpekseni kanssa. Sitä ei sentään kukaan näe, paitsi ehkä joskus mieheni, joka on sen minulle tartuttanut.

Vierailija
17/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:08"]

[/quote]

[/quote]

Ei tartuntaa, toki, mutta auringonvalo voi saada olemassa olevan herpeksen puhkemaan. Onko yliopiston apteekki tarpeeksi luotettava sivu?

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/laakejaterveystieto/farmaseuttineuvoo/Pages/Huuliherpeksenhoito.aspx

"Virus voi olla pitkiä aikoja piilevänä ja aktivoitua esimerkiksi flunssan, stressin tai auringon vaikutuksesta."

[/quote]

Kyllähän minä tuon puhkeamisen tiedän, mutta viestistä sai kuvan, että herpes-tartunnan saa auringonvalosta, mikä ei ole totta? Tätä minä ihmettelin

Vierailija
18/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni yksikään virus ei tartu auringonvalosta vaikka joku näin sanoisikin.

Vierailija
19/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt siitä tartu mutta virus aktivoituu siitä. Mulla raskaus laukasi sen ja stressi.

Vierailija
20/44 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt huuliherpeksen hoidossa varsinaisista herpeslääkkeistä kooksöljyyn. Kärsin aika useinkin tosi kipeistä rakkuloista ja kookosöljy oli (mielestäni) parempaa kuin apteekin tavara! Edullista eikä kirvele samoin kuin lääkkeet.Kookosrasva on luonnostaan antibakteerista ja tehoaa ilmeisesti myös moniin viruksiin.