Mistä voisi johtua niukka vuoto jälkivuodon loppumisen jälkeen?
Rusehtavaa enimmäkseen, pari kirkkasmpaa ja limaista klönttiä tullut myös. Tämä alkoi ekan yhdynnän jälkeen, kun vauva 2kk.
Kommentit (8)
Jos ei aika pian lopu, niin kannattaa käydä tarkistuttaan, kun siihen tosiaan voi sellainen verihyytymä kasvaa, joka sitten aina välillä vuotaa. Jos sen jollain tavalla voisi sitten estää kasvamasta.
Älä murehdi, jos ei ole kipuja tmv. tulehduksen oireita niin eiköhän liene ihan normaalia. Itselläni 4 lasta ja vauvan yritys päällä, sellaiset päivät jolloin ei jotain outoa vuoda ulos on harvassa. Menkkojen säännöllisyys on muisto vain teiniajoilta.
Esimerkiksi siitä että emättimen limakalvot ovat ohuet synnytyksen jälkeen ja myös imetyshormoneista johtuen. Tällöin yhdyntä voi herkästi aiheuttaa haavaumia, jolloin yhdynnän jälkeen tulee hieman verta.
Leikattiinko sulta väliliha? Mun ekassa synnytyksessä multa leikattiin ja sitten yksi tikki irtosi ennen aikojaan. En tiennyt, että noin oli käynyt ja nlassa ei sanottu mitään, kun sanoin, että tuli ihan hirveästi verta yhtenä päivänä. Sanoivat vain, että normaalia jne. Nyt jälkeenpäin tiedän, ettei sellainen määrä ole noraalia.
Vuoto kuitenkin väheni ja jälkivuoto loppui kans, mutta sellaista pientä ja tosi niukkaa vuotoa oli silti vielä jälkitarkastuksen aikanakin, joka tehtiin n. 8vko synnytyksestä. Siellä lääkääri huomasikin, että siihen kohtaan, mistä se yksi tikki oli ennen aikojaan lähtenyt, oli kasvanut joku iso verihyytymä josta tuli sitä pientä vuotoa ja se piti käydä sitten leikkaamassa pois.
Jos sulla ei lopu pian se tuhruttelu, niin kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttaan, ettei mitään sellaista ole, mikä voisi vuotaa. Esim. auennut joku pieni haavauma yhdynnän aikana tms.
Itse asiassa siinä saattoi aueta haava, joka kätilön mukaan oli tosi syvällä. Mutta tässä tuhruttelussa on ollut välipäiviäkin. Hiivatulehdus mulla on ollut ennen synnytystä ja ehkä hieman oireillut sen jälkeen. Ap