Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavin ei-kauhuelokuva, jonka olet nähnyt?

Vierailija
18.06.2021 |

Itsellä Vivarium. Teki pahaa kun se pariskunta ei päässyt millään asuinalueelta pois. Ja se omituinen poika.

Kommentit (287)

Vierailija
181/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun olen yrittänyt etsiä näitä ketjun elokuvia netflixistä ja areenasta, mutta mitään ei tunnu löytyvän..

On tuolla kommentteja, joissa mainittu, että löytyy netflixistä. Itse laitoin tuon Mother elokuvan ja se löytyy netflixistä.

Minä olenkin katsonut Netflixissä jonkun Mother nimisen elokuvan, mutta niitäkin tuntuu olevan aika monta. Pitääpäs katsoa, mikä tämä on.

Tuolla sanottiin myös, että Skins -elokuvakin löytyy netflixistä, mutta kävin googlaamassa ja taidan jättää väliin. Haluaisin katsoa jonkin ahdistavan elokuvan enkä yököttävän. Tuohon en nyt kyllä pysty. 

Darren Arafnovskyn leffoja tässä on ollut jo monta mainittuna Mother! (2017) lienee tässä se Jennifer Lawrence-leffa, jonka takia monet Hunger Games -fanit tämän Netflixistä katsovat ja sitten tuleekin aika rankka leffa vastaan.

Ketjun aiheeseen erittäin sopiva valinta on tietysti myös Bong Joon Ho -leffa Mother - Madeo (2009). Parasiten, The Hostin, Okjan ja Snowpiercerin ohjaajan tyylille uskollinen "ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa" -leffa.

Millainen tuo Mother! siis on? Aloitin katsomaan sitä mutta pistin pois 10min jälkeen kun oli outo eikä kiinnostanut yhtään. Tykkään kyllä ahdistavista elokuvista mutta kannattaakohan yrittää uudestaan...

Netflixissä on kaksi Mother elokuvaa.

2020 vuoden leffa on realistinen draama elokuva ja toinen 2017 vuoden leffa on kauhu elokuva. Tuo kauhu elokuva on kauhu genren huippuluokkaa eli todella ahdistava elokuva.

Juu, mutta siis millainen? Verta ja väkivaltaa? Psykologista kauhua? Yliluonnollista? Sadistista? Eli miksi se on ahdistava? Ja onko se myös pelottava?

Minä katsoin nyt eilen tuo Mother! elokuvan. Elokuva oli siis sellainen painajaismainen ja unenomainen. Ei varsinaisesti mitään kummitusjuttuja, mutta sellaista ahdistavaa omituista sekavaa kaaosta, joita nyt painajaisissa voi olla. Jonkin verran kyllä raakaa väkivaltaakin, varsinkin lopussa aika ällö tapahtuma. 

Toisaalta elokuva oli kyllä taidokas ja idealtaan hieno, mutta minussa on varmaan jokin vika, kun en osannut ahdistua vaan lähinnä ärsyynnyin, suutuin ja turhauduin. Koko ajan huusin vain, että mitä hittoa, ei noin, nyt joku tolkku! :D Sillä tavalla kyllä triggeröi minuakin. 

Vierailija
182/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluja jumalan kanssa.

Pakotettiin katsomaan eikä voinut sanoa poikkipuolista sanaa. Elokuvassa ei ollut mitään hyvää ja kiusaannuttava tunne koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun olen yrittänyt etsiä näitä ketjun elokuvia netflixistä ja areenasta, mutta mitään ei tunnu löytyvän..

On tuolla kommentteja, joissa mainittu, että löytyy netflixistä. Itse laitoin tuon Mother elokuvan ja se löytyy netflixistä.

Minä olenkin katsonut Netflixissä jonkun Mother nimisen elokuvan, mutta niitäkin tuntuu olevan aika monta. Pitääpäs katsoa, mikä tämä on.

Tuolla sanottiin myös, että Skins -elokuvakin löytyy netflixistä, mutta kävin googlaamassa ja taidan jättää väliin. Haluaisin katsoa jonkin ahdistavan elokuvan enkä yököttävän. Tuohon en nyt kyllä pysty. 

Darren Arafnovskyn leffoja tässä on ollut jo monta mainittuna Mother! (2017) lienee tässä se Jennifer Lawrence-leffa, jonka takia monet Hunger Games -fanit tämän Netflixistä katsovat ja sitten tuleekin aika rankka leffa vastaan.

Ketjun aiheeseen erittäin sopiva valinta on tietysti myös Bong Joon Ho -leffa Mother - Madeo (2009). Parasiten, The Hostin, Okjan ja Snowpiercerin ohjaajan tyylille uskollinen "ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa" -leffa.

Millainen tuo Mother! siis on? Aloitin katsomaan sitä mutta pistin pois 10min jälkeen kun oli outo eikä kiinnostanut yhtään. Tykkään kyllä ahdistavista elokuvista mutta kannattaakohan yrittää uudestaan...

2020 vuoden leffa on realistinen draama elokuva ja toinen 2017 vuoden leffa on kauhu elokuva. Tuo kauhu elokuva on kauhu genren huippuluokkaa eli todella ahdistava elokuva.

Juu, mutta siis millainen? Verta ja väkivaltaa? Psykologista kauhua? Yliluonnollista? Sadistista? Eli miksi se on ahdistava? Ja onko se myös pelottava?

Minä katsoin nyt eilen tuo Mother! elokuvan. Elokuva oli siis sellainen painajaismainen ja unenomainen. Ei varsinaisesti mitään kummitusjuttuja, mutta sellaista ahdistavaa omituista sekavaa kaaosta, joita nyt painajaisissa voi olla. Jonkin verran kyllä raakaa väkivaltaakin, varsinkin lopussa aika ällö tapahtuma. 

Toisaalta elokuva oli kyllä taidokas ja idealtaan hieno, mutta minussa on varmaan jokin vika, kun en osannut ahdistua vaan lähinnä ärsyynnyin, suutuin ja turhauduin. Koko ajan huusin vain, että mitä hittoa, ei noin, nyt joku tolkku! :D Sillä tavalla kyllä triggeröi minuakin. 

Voimakkaita tuntemuksia se näytti sinuunkin aiheuttavan, vaikka tuntemuksemme eivät olleetkaan aivan samat. Itse en ole nähnyt mitään noin voimakas säväytteistä elokuvaa ikinä. Vai oletko sä nähnyt? Kerro mulle, jos tiedät mitään noin voimakasta elokuvaa.

Vierailija
184/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nyt menee leffateattereissa "Yhdet vielä". Ei tee mieli mennä terassille yhdelle sen jälkeen. 

Mä nimenomaan menin! Hieno elokuva ihmisen vapaudesta.

Vierailija
185/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimakkaita tuntemuksia se näytti sinuunkin aiheuttavan, vaikka tuntemuksemme eivät olleetkaan aivan samat. Itse en ole nähnyt mitään noin voimakas säväytteistä elokuvaa ikinä. Vai oletko sä nähnyt? Kerro mulle, jos tiedät mitään noin voimakasta elokuvaa.

Juu, kyllä herätti voimakkaita tunteita. Tarkoitin sitä, että en varsinaisesti osannut ahdistua päähenkilön puolesta ja eläytyä hänen pelkoonsa ja tuskansa, vaan päällimmäinen tunteeni oli turhautuminen ja suuttuminen. Ei siis elokuvaan vaan niihin tapahtumiin ja ihmisiin. Eli siinä mielessä kyllä minun näkemistäni elokuvista todella tunteitaherättävä. En vain kuvaisi niitä minun tunteitani ahdistukseksi. 

Vierailija
186/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää! We want more! Parasta on, kun laittaa elokuvan perään lyhyen selityksen mistäelokuva kertoo... näitä on tosi kiva lukea.

Vierailija
187/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistien valtakunta! Ja venäläinen sotaelokuva Tule ja katso.

Aivan hirvittäviä....

Vierailija
188/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä herätti voimakkaita tunteita. Tarkoitin sitä, että en varsinaisesti osannut ahdistua päähenkilön puolesta ja eläytyä hänen pelkoonsa ja tuskansa, vaan päällimmäinen tunteeni oli turhautuminen ja suuttuminen. Ei siis elokuvaan vaan niihin tapahtumiin ja ihmisiin. Eli siinä mielessä kyllä minun näkemistäni elokuvista todella tunteitaherättävä. En vain kuvaisi niitä minun tunteitani ahdistukseksi. 

Kiitos kuvailuista! Hmmm toisaalta mielenkiinto heräsi vähän, mutta on korkea kynnys aloittaa uudestaan elokuvaa jonka olen jo jättänyt kesken.

Se yleensä menee niinpäin että kadun tuhlattua aikaani jos väkisin katson leffan joka jo alusta tökkii - Midsommar hyvä esimerkki tästä. Antaisin sille 2/10, mutta jostain syystä jatkoin katsomista vaikka tiesin jo 20min jälkeen että elokuva on huono. Lopun kohtaus sekä nauratti että haukotutti. Mutta toiset taas kehuvat tätäkin ja pitivät pelottavana ja jopa kauhuna...

Vierailija
189/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellopeliappelsiini

Vierailija
190/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dogville

Lilja4ever

Vierailija
191/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealla selailulla en ainakaan huomannut, että seuraavia elokuvia olisi mainittu:

127 tuntia - perustuu tositapahtumiin

Bird box - loppu vähän vesitti elokuvan. Kirja päättyy eri tavalla.

Kummatkin elokuvat ovat ainakin aikaisemmin löytyneet Netflixistä.

Vierailija
192/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa sotamies Ryan sai itseni vidduuntuneeksi. Järkyttävä juoni loppua kohden.

Sotilaitten tehtävänä on pelastaa Ryan.

Vierailija
193/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E. T. Traumat tuli, ei enää ikinä.

Myös Titanic oli aika järkyttävä.

Vierailija
194/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopealla selailulla en ainakaan huomannut, että seuraavia elokuvia olisi mainittu:

127 tuntia - perustuu tositapahtumiin

Bird box - loppu vähän vesitti elokuvan. Kirja päättyy eri tavalla.

Kummatkin elokuvat ovat ainakin aikaisemmin löytyneet Netflixistä.

Mä mietin, että laittaisinko tuon 127 tuntia

-elokuvan tähän ketjuun. Se kun perustuu tositapahtumiin.

Siinä mies jää loukkuun luonnon armoille ja en spoilaa enempää...

Se osaa olla paikoin ahdistava ja uskomaton tositarina.

Vierailija
195/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereditary lienee kauhuelokuva periaatteessa, mutta ehdotan sitä tähän siinä mielessä että se oli ongelmallisessa perheessä kasvaneelle oikea painajainen perhedynamiikaltaan. Unohdin kokonaan katsovani kauhuleffaa kun kärsin ah niin tutun psykologisen ihmissuhdepiinan takia mitä siinä oli.

Vierailija
196/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revenge for Jolly!

Raivostuin tuosta elokuvasta, juuri päähahmon takia. Tuo leffa oli WTF -elokuva.

Juoni: Miehen koira tapetaan ja mies sekoaa ja sitten alkaa tapahtua...

Vierailija
197/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset sanoi Titanicniin siitä itselleni tuli mieleen

Bodyguard elokuva. Ei nyt sentään ahdistava, mutta koskettava. Google kertoo sen leffan olevan netflixissä.

Vierailija
198/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coraline

Vierailija
199/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me before u ahdisti koska aloin pelätä onnettomuuteen joutumista ja halvaantumista. Se epätoivo oli jotenkin niin karua katsottavaa, kun henkilö tietää ettei tule ikinä enää liikkumaan itse ja elämään elämäänsä normaalisti. :(

Vierailija
200/287 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautanaamio (1998)

En ole lukenut tätä kirjana, mutta tämän leffan olen nähnyt. Ei ole läpimitaltaan ahdistava vaan osa tapahtumista on ahdistavia. Saattaa olla että lapsena, kun näin tämän niin se saattaa vaikuttaa miksi tämä on minulle ahdistava ollut.

Varsinkin se rautanaamion vankina oleminen oli itselleni ahdistavaa. On muuten huippu leffa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi