Ahdistavin ei-kauhuelokuva, jonka olet nähnyt?
Itsellä Vivarium. Teki pahaa kun se pariskunta ei päässyt millään asuinalueelta pois. Ja se omituinen poika.
Kommentit (287)
"Tuolla sanottiin myös, että Skins -elokuvakin löytyy netflixistä, mutta kävin googlaamassa ja taidan jättää väliin. Haluaisin katsoa jonkin ahdistavan elokuvan enkä yököttävän. Tuohon en nyt kyllä pysty."
Hävisi lainaus. Mutta miksen googlannut tuota, katsoin vielä loppuun (nopeutettuna ja osin kelaten), että jos olisi ollut jokin pelastava tekijä, mutta ei. Ällöttävä tirkistelyelokuva. Aivan kaamea tekele kaikilla tasoilla. Hyi h....
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kun olen yrittänyt etsiä näitä ketjun elokuvia netflixistä ja areenasta, mutta mitään ei tunnu löytyvän..
Suoratoistopalveluita on niin paljon muitakin kuin Netflix ja Areena, vaikka nuo lienevätkin ne Suomessa suosituimmat. JustWatchin haku kertoo hyvin, missä mikäkin leffa ja sarja on katsottavissa.
Kärpänen
Ihme ettei kukaan tätä ole maininnut tai sitten jäi huomaamatta, jos joku tämän jo mainitsi.
Vierailija kirjoitti:
Kärpänen
Ihme ettei kukaan tätä ole maininnut tai sitten jäi huomaamatta, jos joku tämän jo mainitsi.
Eikös tuo ole jo kauhugenreä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kun olen yrittänyt etsiä näitä ketjun elokuvia netflixistä ja areenasta, mutta mitään ei tunnu löytyvän..
Suoratoistopalveluita on niin paljon muitakin kuin Netflix ja Areena, vaikka nuo lienevätkin ne Suomessa suosituimmat. JustWatchin haku kertoo hyvin, missä mikäkin leffa ja sarja on katsottavissa.
Tietysti on, mutta minulla on tällä hetkellä käytössä vain Netflix ja nämä ilmaiskanavat.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuolla kommentteja, joissa mainittu, että löytyy netflixistä. Itse laitoin tuon Mother elokuvan ja se löytyy netflixistä.
Minä olenkin katsonut Netflixissä jonkun Mother nimisen elokuvan, mutta niitäkin tuntuu olevan aika monta. Pitääpäs katsoa, mikä tämä on.
Tuolla sanottiin myös, että Skins -elokuvakin löytyy netflixistä, mutta kävin googlaamassa ja taidan jättää väliin. Haluaisin katsoa jonkin ahdistavan elokuvan enkä yököttävän. Tuohon en nyt kyllä pysty.
Darren Arafnovskyn leffoja tässä on ollut jo monta mainittuna Mother! (2017) lienee tässä se Jennifer Lawrence-leffa, jonka takia monet Hunger Games -fanit tämän Netflixistä katsovat ja sitten tuleekin aika rankka leffa vastaan.
Ketjun aiheeseen erittäin sopiva valinta on tietysti myös Bong Joon Ho -leffa Mother - Madeo (2009). Parasiten, The Hostin, Okjan ja Snowpiercerin ohjaajan tyylille uskollinen "ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa" -leffa.
Millainen tuo Mother! siis on? Aloitin katsomaan sitä mutta pistin pois 10min jälkeen kun oli outo eikä kiinnostanut yhtään. Tykkään kyllä ahdistavista elokuvista mutta kannattaakohan yrittää uudestaan...
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärpänen
Mielestäni se on scifiä.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuolla kommentteja, joissa mainittu, että löytyy netflixistä. Itse laitoin tuon Mother elokuvan ja se löytyy netflixistä.
Minä olenkin katsonut Netflixissä jonkun Mother nimisen elokuvan, mutta niitäkin tuntuu olevan aika monta. Pitääpäs katsoa, mikä tämä on.
Tuolla sanottiin myös, että Skins -elokuvakin löytyy netflixistä, mutta kävin googlaamassa ja taidan jättää väliin. Haluaisin katsoa jonkin ahdistavan elokuvan enkä yököttävän. Tuohon en nyt kyllä pysty.
Darren Arafnovskyn leffoja tässä on ollut jo monta mainittuna Mother! (2017) lienee tässä se Jennifer Lawrence-leffa, jonka takia monet Hunger Games -fanit tämän Netflixistä katsovat ja sitten tuleekin aika rankka leffa vastaan.
Ketjun aiheeseen erittäin sopiva valinta on tietysti myös Bong Joon Ho -leffa Mother - Madeo (2009). Parasiten, The Hostin, Okjan ja Snowpiercerin ohjaajan tyylille uskollinen "ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa" -leffa.
Millainen tuo Mother! siis on? Aloitin katsomaan sitä mutta pistin pois 10min jälkeen kun oli outo eikä kiinnostanut yhtään. Tykkään kyllä ahdistavista elokuvista mutta kannattaakohan yrittää uudestaan...
Saman haluaisin tietää. Ärsyttävää, kun joskus luin tuon elokuvan nimen jostain, mutta katsoinkin jonkun väärän. Jälkeenpäin sitten ihmettelin, että mitä ihmettä, kun ei tämä ollut yhtään sellainen, kuin luulin. :D
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on kaksi Mother elokuvaa.
2020 vuoden leffa on realistinen draama elokuva ja toinen 2017 vuoden leffa on kauhu elokuva. Tuo kauhu elokuva on kauhu genren huippuluokkaa eli todella ahdistava elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärpänen
Mielestäni se on scifiä.
Tieteiskauhu lukee googlessa.
Okei, nyt lähti minulla tuo Mother! pyörimään. Kiitos vinkistä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärpänen
Mielestäni se on scifiä.
Tieteiskauhu lukee googlessa.
Okei, en tiennyt, mutta ei se selvää kauhua ole.
Siinä kun on scifiä, draamaa ja sitten sitä kauhua.
The Walk.
Ne Wtc tornien välien kävelyt oli kuvattu niin että näen vieläkin painajaisia. En ollut edes tajunut kuinka järkyttävä korkeanpaikankammo minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on kaksi Mother elokuvaa.
2020 vuoden leffa on realistinen draama elokuva ja toinen 2017 vuoden leffa on kauhu elokuva. Tuo kauhu elokuva on kauhu genren huippuluokkaa eli todella ahdistava elokuva.
Juu, mutta siis millainen? Verta ja väkivaltaa? Psykologista kauhua? Yliluonnollista? Sadistista? Eli miksi se on ahdistava? Ja onko se myös pelottava?
Vierailija kirjoitti:
The Walk.
Ne Wtc tornien välien kävelyt oli kuvattu niin että näen vieläkin painajaisia. En ollut edes tajunut kuinka järkyttävä korkeanpaikankammo minulla on.
Itse epäilen alkuperäistä tapahtumaa huijaukseksi. Makaa mukamas vaijerilla niissä korkeuksissa ja siitä vielä ylös ja matka jatkuu. Enmpä oikeen usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Walk.
Itse epäilen alkuperäistä tapahtumaa huijaukseksi. Makaa mukamas vaijerilla niissä korkeuksissa ja siitä vielä ylös ja matka jatkuu. Enmpä oikeen usko.
Kävi kyllä sama mielessä. Ilman turvavaljaita tai mitään. Silti ne leffakohtaukset oli kammottavia!
Eilen aikaraja tuli vastaan kun olin kirjoittamassa ja olin kirjoittamassa, että Mother! -elokuva on psyykkisesti ahdistava, josta välittyy voimakkaasti ahdistuneisuuden tunne. Se kertoo vertauskuvannollisesti Äiti Maasta ja toisten ihmisten suhtautumista häneen (Näin itse olin kuullut tuon juonen)
Itselleni tuo elokuva oli elämys. Harvassa on noin ahdistavia vangitsevia elokuvia.
Walk elokuvasta kun puhuttiin niin itse uskon sen olevan täysin totta, kun täällä Suomessa olen nähnyt pariin otteeseen miehen tasapainoilemassa tivolin maailmanpyörässä (siellä päällä) sen pyöriessä. Varmasti maailmalla on vielä hullumpia ja taitavempia ihmisiä tuohon hommaan. Ei näkynyt tollakaan miehellä vaijereita.
Joker
Tuostahan uutisoitiin paljon, kun oli niin ahdistava ja joissain ulkomailla ihmiset olivat kesken elokuvan lähteneet elokuvateatterista.
Itse kun näin sen niin riipaseva se oli, mutta edelleen kauhu-konkarina en järkyty helposti elokuvista.
Bong Joon-Ho:n leffa Memories of murder on kanssa yhtä piinaava (joissain kohdissa) kuin hänen Mother leffansa.