Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavin ei-kauhuelokuva, jonka olet nähnyt?

Vierailija
18.06.2021 |

Itsellä Vivarium. Teki pahaa kun se pariskunta ei päässyt millään asuinalueelta pois. Ja se omituinen poika.

Kommentit (287)

Vierailija
121/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siskoni palstailisi niin hän sanoisi varmasti Jurassic Park. Yhdeksän vuotiaana sai traumat tuosta leffasta.

Vierailija
122/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kaikki Kaurismäen elokuvat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Funny Games 

Minullakin tämä! Paha olo jäi pitkäksi aikaa:(

Vierailija
124/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun olen yrittänyt etsiä näitä ketjun elokuvia netflixistä ja areenasta, mutta mitään ei tunnu löytyvän..

Vierailija
125/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun olen yrittänyt etsiä näitä ketjun elokuvia netflixistä ja areenasta, mutta mitään ei tunnu löytyvän..

On tuolla kommentteja, joissa mainittu, että löytyy netflixistä. Itse laitoin tuon Mother elokuvan ja se löytyy netflixistä.

Vierailija
126/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivarium täälläkin! Minulla on hahmotushäiriö ja huono suuntavaisto, vatsaa väänsi sen pariskunnan hätä kun samaistuin siihen enkä kyennyt katsomaan leffaa loppuun.

Vierailija
127/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuolla kommentteja, joissa mainittu, että löytyy netflixistä. Itse laitoin tuon Mother elokuvan ja se löytyy netflixistä.

Minä olenkin katsonut Netflixissä jonkun Mother nimisen elokuvan, mutta niitäkin tuntuu olevan aika monta. Pitääpäs katsoa, mikä tämä on.

Tuolla sanottiin myös, että Skins -elokuvakin löytyy netflixistä, mutta kävin googlaamassa ja taidan jättää väliin. Haluaisin katsoa jonkin ahdistavan elokuvan enkä yököttävän. Tuohon en nyt kyllä pysty. 

Vierailija
128/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Candy, candy lasten piirrossarja. Todella ahdistava ja surullinen. En tiedä, onko oikeastaan lapsille edes sopiva.[/quote

Se tunnusmusiikki on jo ihan karmea, muuttuu iloisesta yhtäkkiä todella surulliseksi. Siis jos nyt puhutaan samasta :D En ole varma kun joskus kasarilla muksuna katsoin.

Vierailija
129/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha maa, suomalainen leffa. Ahdistava tunnelma. Mikä toki tarkoituskin. 

Vierailija
130/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkikoirat (2011)

Vierailija
131/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Son of Saul

Melancholia

Wolf Creek (menee kyllä kauhuelokuvagenreen)

Antichrist

The Florida Project

Underground Railroad (sarja)

Vaikka kuinka paljon olisi, mutta ei tule nyt mieleen. Pidän ahdistavista elokuvista ja sarjoista. Paitsi noista Antichrist ihan sietämätön, en jaksanut loppuun.

Vierailija
132/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflixille voi myös lähettää toiveita tämän kautta:

https://help.netflix.com/fi/titlerequest

Vierailija
133/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Platoon ja Tears of the Sun. Sota on tietysti yhtä helvettiä, mutta näissä kahdessa oli kyllä joitain todella ahdistavia kohtauksia.

Vierailija
134/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että Monster–Aileen Wuornos voi olla ahdistava joillekin. Itse olen kauhuelokuvien suur-kuluttaja, joten itseäni ei järkytetä helposti.

Vierailija
135/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitetäänpä tästä nyt vaikka nämä 10. Osa sivuaa kauhugenreä, osa on enempi ideologis-sosiologista ahdistavuutta, alistamista. koston kierrettä ym. ihmispsyyken pimeyttä ja traumoja. Ei mitään feel good -leffoja, jotka haluaa katsoa uudelleen ja uudelleen ja ymmärtää kyllä, miksi näistä osalla oli aikoinaan sensuurikielto Suomessa tai ne eivät ole hyviä katsottaviksi liian nuorena, jos sittenkään.

The Killing of a Sacred Deer (2017)

In a glass cage - Tras el cristal (1986)

Oldboy - Oldeuboi (2003)

Salò, or the 120 Days of Sodom - Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975)

American History X (1998)

8 surmanluotia (1972)

A serbian film - Srpski film (2010)

One flew over the Cuckoo's Nest (1975)

The Road (2009)

Deliverance (1972)

Vierailija
136/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofian salaisuudet (on kylläkin sarja).

Vierailija
137/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun hetken vielä miettii, niin humoristisiksi mielletyt Borat-elokuvat ovat myös aika karmeita, koska tuollaisia ihmisiä, joita fiktiivinen käsikirjoitettu hahmo niiden käsikirjoitettujen omien seikkailujensa ohessa haastattelee, on oikeasti olemassa.

Vierailija
138/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Funny Games 

Minullakin tämä! Paha olo jäi pitkäksi aikaa:(

Harvinainen tapaus, jossa jenkki-uudelleenfilmatisointi on ihan yhtä ilkeä katsojilleen kuin alkuperäinen, eikä mitenkään vesitetty happy end.

Michael Haneken filmit kaikki vaativat aika paljon katsojiltaan, Funny Gamesin tarkoitus on tehdä sinusta rikoskumppani tai kyselemään omaa moraaliasi, jos katsot filmin loppuun. Yhtä lailla kuin Lars van Trierit tai David Lynchit, niin tavallaan kuitenkin tiedät, että itsepähän valitsit katsottavaksi tämän ohjaaja/käsikirjoittajan filmin, syytä itseäsi, jos tulee paha olo, älä tekijää.

Elokuvien katsominen on kuitenkin interaktiivinen prosessi ja valinta on aina sinun, ymmärrät omakohtaisesti missä kohtaa menee sietokyvyn yli, missä kohtaa pitää peittää silmät tai nauraa, missä kohtaa kävelet leffasta ulos tai kotioloissa alat pikakelata, jos mitään ei tapahdu tai missä kohtaa lopetat katselun tykkänään - mikä on oikeastaan ainoa hetki, jossa saat vallan siltä, mitä ohjaaja sinulle tarjoaa ja elokuvan katsominen on sinun kannaltasi eri kokemus kuin miksi se on tarkoitettu.

Funny Gamesin kohdalla (yhtä lailla kuin vaikkapa A Serbian Filmin tai Martyrsin) "hyvän" ihmisen kohdalla onkin tarkoitus, ettei hän katso leffaa loppuun saakka, vaan sanoo, "ei v----, tämä on ihan sairasta, nyt riittää!". Ja jos katsoo, niin sen ihmisen pitää leffan jälkeen kysyä itseltään joitakin ihmisyyteensä liittyviä kysymyksiä.

Vierailija
139/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Sitten kun hetken vielä miettii, niin humoristisiksi mielletyt Borat-elokuvat ovat myös aika karmeita, koska tuollaisia ihmisiä, joita fiktiivinen käsikirjoitettu hahmo niiden käsikirjoitettujen omien seikkailujensa ohessa haastattelee, on oikeasti olemassa.

Mulla sulkeutui telkkari hotellihuone kohtauksessa, kun kaksi alastonta miestä alkoi painimaan. Ihan helkutin järkyttävää!

En ymmärrä yhtään miten Borat voi olla niin suosittu.

Vierailija
140/287 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Ja kun tähän kommenttiin tuli alapeukku, niin muistutettakoon Damiano-ketjun iki-ihanista hahmoista, joista herkempi rokkari varmasti näkisi hyvin ahdistavia painajaisia ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän