Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavin ei-kauhuelokuva, jonka olet nähnyt?

Vierailija
18.06.2021 |

Itsellä Vivarium. Teki pahaa kun se pariskunta ei päässyt millään asuinalueelta pois. Ja se omituinen poika.

Kommentit (342)

Vierailija
301/342 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentti Hyönteisten ääni

Vierailija
302/342 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breaking the wawes täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/342 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläkorealainen Päätös lähteä.

Menin täysin ansaan koska alussa elokuva oli niin komediallinen. En yhtään aavistanut, millä tavalla se voisi loppua koska alussa puhuttiin avioeroista ja vielä puolisen tuntia ennen lopua se vaikutti niin harmittomalta elokuvalta.

Elokuvassa on uskomattoman ahdistava loppuratkaisu. 

Kiinalainen nainen oli tainnut olla pari päivää liian kauan siellä kalastusaluksen ruumassa. 

Vierailija
304/342 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stanley Kubrickin Eyes Wide Shut

Really? Mikä siinä oli ahdistavaa? Mun mielestä elokuva on jotenkin kaunis ja hypnoottinen, ja loppuhan on aika onnellinen ja vapauttava.

Olen eri mutta sinuako ei ahdistanut, että päähenkilö pääsi kartanosta pois vain koska nainen lupautui ottamaan rangaistuksen hänen puolestaan, eli suostui tapettavaksi? 

Vierailija
305/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vielä vähän aikaa Areenassa taas Aftersun – päivämme auringossa. 

Elokuvan teema ei ole itselleni mitenkään läheisesti tuttu, mutta silti ahdistuin tytön puolesta. Loistava elokuva. 

Tämä on itse asiassa elokuva, joka jokaisen suomalaisen olisi pakko katsoa. Johan loppuisi oudot nokkakolarit ja ulosajot ym. 

Vierailija
306/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dogville. Ihmisten perimmäisen raadollisuuden julkitulo kun toinen on alisteisessa asemassa.

Vierailija
307/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuret. (ihmisten orjuus)

Vierailija
308/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin täysin ansaan koska alussa elokuva oli niin komediallinen. En yhtään aavistanut, millä tavalla se voisi loppua koska alussa puhuttiin avioeroista ja vielä puolisen tuntia ennen lopua se vaikutti niin harmittomalta elokuvalta.

Kiinalainen nainen oli tainnut olla pari päivää liian kauan siellä kalastusaluksen ruumassa. 

Siis nyt mä en tajunnu tuota ruuma juttua...?

Vierailija
309/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nainenhan kaivoi kuopan rannalle, meni makaamaan sinne ja odotti nousuveden tuloa? 

Vierailija
310/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilja 4-ever, Tulikärpästen hauta, Ruohometsän kansa

Vierailija
311/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
312/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marriage story-feministinaisesta

My King-narsistista

Vierailija
313/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lilja 4-ever, Tulikärpästen hauta, Ruohometsän kansa

Dustin hofman Keskiyön cowboy, alpacino homoleffa Cruising ja scarecrow jossa työttömät koittaa pärjätä lama-amerikassa. Kunniamaininta Karhiaiselle spurguista kertova leffa.

Vierailija
314/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellopeli Appelsiini. Näin 80-luvulla ja kauhistutti erityisesti leffayleisön reagointi. Toiset nauroivat ja minä itkin.

Se raiskauskohtaus siellä taiteilijan talossa.

Dokumenttielokuva nykypäivän euroopasta kun vaihtaa sen katujengin jäsenet tummiksi.

Vierailija
315/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kysymys, koska en tiedä yhtään KAUHUelokuvaa, joka olisi ahdistava. Ja olen niitä 65-vuotiaan elämäni aikaan nähnyt aikas monta. 

Monia ahdistavia elokuvia olen nähnyt. Ne ovat voineet olla hyviä tai huonoja, mutta niitä ei juuri ole halunnut nähdä toista kertaa, esimerkiksi: ruotsalaisen Moodyssonin Lilja forever, venäläisen Klimovin Come and see, italialaisen Bertoluccin 1900 jne jne

Vierailija
316/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luc Besson: Suuri sininen. Joutuu pidättelemään hengitystä niin että pyörtyy. Leffa kertoo vapaasukeltajista. Joten joka kerta kun ukko pulahtaa, mä pidätän hengitystä.

Vierailija
317/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earthlings. 

Vierailija
318/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Cove

Vierailija
319/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nightmare alley 30-l lama-ajan sirkustouhuja, White girl 2016, Generation Umm Keanu reeves

Vierailija
320/342 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melancholia. Maailmanloppu lähestyi, ihan hirveä leffa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä