Ahdistavin ei-kauhuelokuva, jonka olet nähnyt?
Itsellä Vivarium. Teki pahaa kun se pariskunta ei päässyt millään asuinalueelta pois. Ja se omituinen poika.
Kommentit (342)
Eteläkorealainen Päätös lähteä.
Menin täysin ansaan koska alussa elokuva oli niin komediallinen. En yhtään aavistanut, millä tavalla se voisi loppua koska alussa puhuttiin avioeroista ja vielä puolisen tuntia ennen lopua se vaikutti niin harmittomalta elokuvalta.
Elokuvassa on uskomattoman ahdistava loppuratkaisu.
Kiinalainen nainen oli tainnut olla pari päivää liian kauan siellä kalastusaluksen ruumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Really? Mikä siinä oli ahdistavaa? Mun mielestä elokuva on jotenkin kaunis ja hypnoottinen, ja loppuhan on aika onnellinen ja vapauttava.
Olen eri mutta sinuako ei ahdistanut, että päähenkilö pääsi kartanosta pois vain koska nainen lupautui ottamaan rangaistuksen hänen puolestaan, eli suostui tapettavaksi?
Nyt on vielä vähän aikaa Areenassa taas Aftersun – päivämme auringossa.
Elokuvan teema ei ole itselleni mitenkään läheisesti tuttu, mutta silti ahdistuin tytön puolesta. Loistava elokuva.
Tämä on itse asiassa elokuva, joka jokaisen suomalaisen olisi pakko katsoa. Johan loppuisi oudot nokkakolarit ja ulosajot ym.
Dogville. Ihmisten perimmäisen raadollisuuden julkitulo kun toinen on alisteisessa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Menin täysin ansaan koska alussa elokuva oli niin komediallinen. En yhtään aavistanut, millä tavalla se voisi loppua koska alussa puhuttiin avioeroista ja vielä puolisen tuntia ennen lopua se vaikutti niin harmittomalta elokuvalta.
Kiinalainen nainen oli tainnut olla pari päivää liian kauan siellä kalastusaluksen ruumassa.
Siis nyt mä en tajunnu tuota ruuma juttua...?
Vierailija kirjoitti:
Siis nainenhan kaivoi kuopan rannalle, meni makaamaan sinne ja odotti nousuveden tuloa?
Lilja 4-ever, Tulikärpästen hauta, Ruohometsän kansa
Marriage story-feministinaisesta
My King-narsistista
Vierailija kirjoitti:
Lilja 4-ever, Tulikärpästen hauta, Ruohometsän kansa
Dustin hofman Keskiyön cowboy, alpacino homoleffa Cruising ja scarecrow jossa työttömät koittaa pärjätä lama-amerikassa. Kunniamaininta Karhiaiselle spurguista kertova leffa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellopeli Appelsiini. Näin 80-luvulla ja kauhistutti erityisesti leffayleisön reagointi. Toiset nauroivat ja minä itkin.
Se raiskauskohtaus siellä taiteilijan talossa.
Dokumenttielokuva nykypäivän euroopasta kun vaihtaa sen katujengin jäsenet tummiksi.
Hauska kysymys, koska en tiedä yhtään KAUHUelokuvaa, joka olisi ahdistava. Ja olen niitä 65-vuotiaan elämäni aikaan nähnyt aikas monta.
Monia ahdistavia elokuvia olen nähnyt. Ne ovat voineet olla hyviä tai huonoja, mutta niitä ei juuri ole halunnut nähdä toista kertaa, esimerkiksi: ruotsalaisen Moodyssonin Lilja forever, venäläisen Klimovin Come and see, italialaisen Bertoluccin 1900 jne jne
Luc Besson: Suuri sininen. Joutuu pidättelemään hengitystä niin että pyörtyy. Leffa kertoo vapaasukeltajista. Joten joka kerta kun ukko pulahtaa, mä pidätän hengitystä.
Nightmare alley 30-l lama-ajan sirkustouhuja, White girl 2016, Generation Umm Keanu reeves
Melancholia. Maailmanloppu lähestyi, ihan hirveä leffa.
Dokumentti Hyönteisten ääni