Ahdistavin ei-kauhuelokuva, jonka olet nähnyt?
Itsellä Vivarium. Teki pahaa kun se pariskunta ei päässyt millään asuinalueelta pois. Ja se omituinen poika.
Kommentit (299)
No ehkä se Salo sitten. Ei varsinaisesti ahdistanut, mutta en haluaisi kovin pian nähdä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Really? Mikä siinä oli ahdistavaa? Mun mielestä elokuva on jotenkin kaunis ja hypnoottinen, ja loppuhan on aika onnellinen ja vapauttava.
Louhimiehen elokuvat paha maa, valkoinen kaupunki ja vuosaari. Ja se irtiottoja sarja myös.
Breillatin Sisarelleni. Ehkä inhottava olisi kuitenkin lähempänä. Oli kyllä ahdistava myös.
Kellopeli Appelsiini. Näin 80-luvulla ja kauhistutti erityisesti leffayleisön reagointi. Toiset nauroivat ja minä itkin.
The stoning of Soraya M
Esittely
Iranilaisen Sorayan aviomies järjestää vaimonsa aiheetta syytteeseen aviorikoksesta, jonka rangaistuksena on kivittämällä suoritettava kuolemantuomio
Tuon leffan jälkeen voin todella huonosti niin henkisesti kuin fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Suomifilmit. Jotkut tuijottivat niitä kuin viimeistä päivää, ainakin aiempina vuosikymmeninä. Vinkuva vanha musiikki.
Jos tuijotat tv:tä, niin tv alkaa tuijottaa sinua. Ainakin Kauniiden ja Rohkeiden aikaan.
Buried
Fall
Million dollar baby
Me before you
We luve in time
Dokumentti letters to Zachary, there is something wrong about aunt diane, american murderer Watts perheen keissi, oikeutta Gabriel Ferdandezille.
Kaikki nuo ovat jättäneet hemmetin ahdisravan, tai super surullisen olon.
Funny games (2007) siis oikeasti ihanalla tavalla ahdistava ja ehkä yksi oikeasti pelottavimmista elokuvista, ei mitään typerää haamupelleilyä, vaan juuri sellaista, mitä voi oikeasti käydä perus arjessa.
Hyvät näyttelijät, hyvä musiikki, jäätävän karu ja aito loppuratkaisu jne.
Unelmien sielunmessu
Yksin kaikkia vastaan
Kids. Teinit vetää huumeita ja panee ristiin,yhdellä on Aids.
Cable guy - sähköputkimies! Tuollaisia liimaantuvia "kavereita" kun on oikeasti olemassa. Kaveruus väkipakolla on ahdistavaa!
Vierailija kirjoitti:
Cable guy - sähköputkimies! Tuollaisia liimaantuvia "kavereita" kun on oikeasti olemassa. Kaveruus väkipakolla on ahdistavaa!
Vois kyllä katsoa pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kellopeli Appelsiini. Näin 80-luvulla ja kauhistutti erityisesti leffayleisön reagointi. Toiset nauroivat ja minä itkin.
Se raiskauskohtaus siellä taiteilijan talossa.
Joskus teininä katsottiin kaveriporukalla sellainen kuin Tromeo ja Juliet. Ei siis Romeo, vaan Tromeo. Siinä oli insestiä ym sairasta.
Edelleen Alice. Se ei vaan ikinä loppunut saati alkanut. Menivät lippurahat kyllä niin hukkaan. Olin terapian tarpeessa, kun pääsin katsomosta.
Se venäläinen sota elokuva, en saa nimeä millään mieleeni. Teininä katsoin sitä ja sain trauman, en usko että pystyin katsomaan loppuun. Oliko tule ja katso se nimi.
Stanley Kubrickin Eyes Wide Shut