kaspianin veljelle/siskolle satunimi!
haussa siis kauniit ja suomalaiseen suuhun sopivat nimet, joissa myös kaunis mielleyhtymä satuun. (prinssi kaspian narniassa sankari.)
Kommentit (70)
Adalmiina, sadusta Adalmiinan Helmi. Helmi Adalmiina voisi olla hyvä nimi.
Sampo. Sadusta Sampo lappalainen.
Sylvia. Runosta Sylvian joululaulu.
Amundus. Prinssi sadussa Lintu sininen.
Myös ihan Matti esiintyy Topeliuksella.
Anni satutäti Anni Swanin mukaan tai Astrid tai Tove. Hans Kristian.
Kristoffer. Joko Nalle Puhin pikkupojan mukaan tai Topeliuksen Koivu ja tähti-sadun esikuvan mukaan.
Emilia (Runotyttö-kirjoista)
Luna (Harry Potter)
Aslan, Susan, Peter (Narnia)
Karla
Liittyy moniin elokuviin: Karla; Karla ja Jonas; Karla ja Katrine esim...
monilla disneyn prinsessoilla on ihan käypiä nimiä, aurora, belle, jasmine, ariel, esmeralda yms. myös muilla disneyn henkilöillä esim bianca, nala
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 10:40"]
Jos on tyttö niin Lespian.
[/quote]
Huono vitsi. Olisit laittanut runoilijatar Sapfo, niin olisi ollut parempi. Nyt sulle tuli vaan naamapalmu.
Mun mielestä Ylva on ihana nimi. Ronja Ryövärintyttären äiti. Pidin lapsenakin todella paljon siitä nimestä. Miksei myös Ronja. Mitkä sen Ronjan isän ja toisaalta sen kaverin nimet oli?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 10:48"]
Mun mielestä Ylva on ihana nimi. Ronja Ryövärintyttären äiti. Pidin lapsenakin todella paljon siitä nimestä. Miksei myös Ronja. Mitkä sen Ronjan isän ja toisaalta sen kaverin nimet oli?
[/quote]
Isä tais olla Matias?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 10:48"]Mun mielestä Ylva on ihana nimi. Ronja Ryövärintyttären äiti. Pidin lapsenakin todella paljon siitä nimestä. Miksei myös Ronja. Mitkä sen Ronjan isän ja toisaalta sen kaverin nimet oli?
[/quote]
eikö ronjan äiti ollut loviisa? isä matias ja kaveri birk
Freija, muinaisskandinavisen jumalattaren mukaan. Tai Idun.
Suomalaisesta tarustosta löytyy Aino, Väinö, Tellervo, Pellervo, Tapio.
Alarik