Kuinka MIEHET voivat osallistua naisiin kohdistuvan seksuaalisen ahdistelun torjuntaan?
Naisilta on tullut muutamia kommentteja tai avauksia siihen liittyen, että miehet voisivat auttaa naisia ja kasvattaa pallit. Hieman eri sanoin tilanteesta riippuen, mutta tarkoitus varmaan on että miehet voisivat reagoida näihin ahdisteluihin ja raiskailuihin. Mies varmaan voi jotain kuvitella että mistä on kyse, mutta tähän tarvitaan naiskonkretiaa kertomaan mitä se käytännössä tai edes teoriassa olisi?
Tässä on esitetty muutamia vaihtoehtoja näin hyvin hataralla kädellä, kertokaa onko edes lähellä.
a) Olla enemmän henkisesti läsnä, tukea ja lohduttaa. Auttaa asian viemisessä eteenpäin käytännön tasolla jne. Kuka mies tämä olisi?
b) Jos nainen ei ole parisuhteessa, joku läheinen tuttava tai fuckbuddy viettäisi aikaa enemmän ihan noin fyysisesti, etenkin sellaisissa tilanteissa jossa naisella on riski tulla ahdisteluksi.
c) Jos kyseessä on työpaikalla puristelua tai vapaalla joku tulee iholle, niin poikaystävä, aviomies, tuttava jne. hoitaa tilanteen omin päin. Kuka tämä mies kohdallasi on?
d) Mielenosoitus Saksan malliin: Uuden vuoden aaton joukkoseksuaaliahdisteluissa paikalliset miehet järjestivät mielenosoituksen pukeutumalla naisiksi. Palveleeko tämä sitä tarkoitusta, että miehet ottavat kantaa että hekin ovat naisia? Vai osoittamalla tukensa uhreille? Onko se viesti näille seksuaaliahdistelijoille? Jossain elokuvissa miehet houkuttelivat sutta pukeutumalla naisiksi, kun se susi metsästi naisia ja lapsia. Olisko tässä ajatusta?
e) Jatketaan samaa linjaa ja toivotaan että poliisi voi jollain tavalla estää tällaiset asiat. Poliisi on vastuussa rikollisuudesta ja julkisilla tiloilla tapahtuvista konfliktitilanteista.
Asiallista keskustelua kiitos!
Kommentit (48)
1) älä itse ahdistele
2) puutu ahdisteluun jos sellaista näet
3) äänestä sellaisen politiikan puolesta, joka minimoi korkean riskin ahdistelijoiden tulon Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Hoitakaa itse ongelmanne. Niin ne miehetkin joutuu tekemään koska naisilta ei tukea heru, vittuilua kylläkin.
Tämä!
Moni mies on ymmällään tästä viestistä, kun nykyisin lähes jokainen nainen sanoo olevansa itsenäinen ja vahva, ja ettei tarvitse miestä mihinkään.
Joten miten se olikaan?
Osallistun toiselta puolen eri kehun ja himoitsen naisia.
M28
Vierailija kirjoitti:
Johdattamalla karvaranteet Pakistaniin lähteväään purettavaksi menevään laivaan.
Monikulttuurisuushan on rikkaus.
Miten tiedetään, että kuka on mies ja nainen, sehän ei näy päällepäin? Ovimattofeministien mukaan naisella voi olla penis ja mies voi menstruoida ja synnyttää. Kenenkään sukupuolta ei saa olettaa, vaikka kuinka pelottaisi pimeällä kadulla miesoletettujoukon seuratessa.
Naiset itse hoitakoon ongelmansa. Kaikki miehet eivät ole syyllistyneet ahdisteluun.
Käyttäjä42257 kirjoitti:
1) älä itse ahdistele
2) puutu ahdisteluun jos sellaista näet
3) äänestä sellaisen politiikan puolesta, joka minimoi korkean riskin ahdistelijoiden tulon Suomeen.
1) En ahdistele
2) Vaikea yksin puuttua kun sellainen 20 henkinen ryhmä ahdistelee ja jos puutut saat nasszzszzsszi leiman
3) Äänestän oikein
Naisilta ideoita tähän ongelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Hoitakaa itse ongelmanne. Niin ne miehetkin joutuu tekemään koska naisilta ei tukea heru, vittuilua kylläkin.
Valittava mies on heikko ja ällöttävä, jonka nainen monesti jättää.
Valittavaa naista pitää taas tukea kaikin tavoin.
Näin feministit sanovat ja ajattelevat.
Laittamalla rajat kiinni. Ratkaisu ihan silmien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Johdattamalla karvaranteet Pakistaniin lähteväään purettavaksi menevään laivaan.
Naiset niitä tänne halusi vuonna 2015.
Älkää itse ahdistelko ja pistäkää kaverinne aisoihin jos ne ahdistelee. Siinä olis ihan helvetin hyvä alku.
Esiliinaa mä en naisena miehistä tartte, kiitos vaan.
Nykyajan nainen on vahva ja itsenäinen! Hoitakaa itse ongelmanne kun ette miehiä mihinkään tarvitse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä rikkautta ei nyt oikein meinaa edes naisten tulontasauspolitiikan keinoin saada tasaisesti jaettua.
Minut pelasti hyvin ujona ja nuorena teinityttönä tanssilattialta täysin tuntematon mies, joka tuli hakemaan minua kesken tanssin, kun tuntematon tanssittajani tanssi liian löhellä. Varmaan mies näki, että työnnän hänet yhä uudelleen kauemmas.
Ritarini tanssi kesken jääneen kappaleen loppuun kanssani ja saattoi minut sitten pois tanssilattialta.
Tämä tapahtui eräässä nuorisokonferenssissa, ei tanssiravintolassa.
Minusta miesten ei kannata enää jatkossa edes yrittää aloitteiden tekoa, kun ei se näytä teiltä onnistuvan. Minuakin yritti yksi hemmo kesän kynnyksellä (pari kuukautta sitten) väkisin halailla ekojen Tinder-treffien jälkeen. Ei näin! Lukekaa peliä ja jos ette ole varmoja miten pitää toimia, niin jättäkää toimimatta. Yksikin ahdistelukokemus on liikaa.
Yrittää olla ahdistelematta ketään. Siinä on hyvä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Jos ongelmana on miehet niin se on miesten asia hoitaa se. Voidaan me naisetkin hoitaa ongelma mutta se johtaisi miesten lukitsemiseen häkkeihin koska yhdestäkään ei tiedä kuka on elukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä rikkautta ei nyt oikein meinaa edes naisten tulontasauspolitiikan keinoin saada tasaisesti jaettua.
Kyllä siellä on moni punaisen ja vihreän puoluekirjan omaava nainen saanut kiinnityksen johtajapaikalle eli ihan linjan mukaista politiikkaa.