Helsingistä muutto Espooseen
Kertokaa kokemuksia muutosta Helsingin keskustasta Espooseen tms.
Hyvät ja huonot kokemukset, kaikki kiinnostaa.
t. vaiheilemassa
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:05"]
Riippuu paljon alueesta. Esim. Tapiola tai Haukilahti on oikein mukavia, Espoon keskus, Leppävaara ym. vähemmän mukavia...
[/quote]
Asun Leppävaarassa ja tämä oikein mukavaa ja turvallista aluetta, eli haluttiin lähelle Helsinkiä mutta silti Espoon puolelle jossa vihreämpää ja lapsilla paremmat oltavat ja harrastusmahdollisuudet. Tosin alue ilmeisesti kallistunut viime vuonna kun vuokrakämpät tehty omistus- tai osaomistusasunnoiksi, ja meidän 4 h+k rivitaloasunto maksoi 625 000e vuosi sitten eli samoissa hinnoissa kuin tuolla Haukilahdessakin.
[/quote]
OMG, en vaan voi uskoa noita pks hintoja....625 000 jostain pienestä rivitalokämpästä. Kenellä on varaa, oikeesti????
[/quote]
Kenellä tahansa, joka tekee työtä. Suurin osa korkeasti koulutetuista tienaa pääkaupunkiseudulla riittävästi, että tuollaisen asunnon kustantaa helposti. Tietysti sieltä Siwan kassan takaa sitä on ehken vaikea käsittää....
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:05"]
Riippuu paljon alueesta. Esim. Tapiola tai Haukilahti on oikein mukavia, Espoon keskus, Leppävaara ym. vähemmän mukavia...
[/quote]
Asun Leppävaarassa ja tämä oikein mukavaa ja turvallista aluetta, eli haluttiin lähelle Helsinkiä mutta silti Espoon puolelle jossa vihreämpää ja lapsilla paremmat oltavat ja harrastusmahdollisuudet. Tosin alue ilmeisesti kallistunut viime vuonna kun vuokrakämpät tehty omistus- tai osaomistusasunnoiksi, ja meidän 4 h+k rivitaloasunto maksoi 625 000e vuosi sitten eli samoissa hinnoissa kuin tuolla Haukilahdessakin.
[/quote]
OMG, en vaan voi uskoa noita pks hintoja....625 000 jostain pienestä rivitalokämpästä. Kenellä on varaa, oikeesti????
[/quote]
Kenellä tahansa, joka tekee työtä. Suurin osa korkeasti koulutetuista tienaa pääkaupunkiseudulla riittävästi, että tuollaisen asunnon kustantaa helposti. Tietysti sieltä Siwan kassan takaa sitä on ehken vaikea käsittää....
[/quote]
No onneksi tästä viestistä välittyy se syy, miksi en haluaisikaan muuttaa pk-seudulle.....aivan ihanan herttaisia ihmisiä :)
Ja Helsingissä on kyllä paremmat terveyspalvelut ihan heittämällä kuin Ezpoossa. Ezpoolaiset vaan luulee, että siellä on kaikki hyvin, mutta ylläri Helsingissä onkin lapsiperheillä hyvä olla. Varaudu siis snobismiin ja huonompiin palvleuihin, jotka sulle tarjoillaan nyrpeällä nenällä.
Vastausten puutteesta voi päätellä että muutto Espooseen tappaa aivotoiminnan?
t. Ap
Muutin Lauttasaaresta Espooseen, mut en kyllä muista siitä mitään, kun olin 1 v. Mitä sinä muistat ajalta, jolloin olit 1 v?
Olen itse muuttanut Espoosta Helsinkiin enkä ikimaailmassa muuttaisi takaisin.
Itse olen helsinkiläinen, mutta sen verran voin kommentoida, että Espoossa on aika monenmoista paikkaa ja kaupunginosaa. On hieman eri asia asua Leppävaarassa tai Matinkylässä kuin Suvisaaristossa tai Niipperissä. Ja varmasti "kulttuurishokki" riippuu vähän myös siitä, mistä päin Helsinkiä muuttaa. Asun itse läntisessä Helsingissä melko lähellä Espoon rajaa, joten tuskin elämä kamalasti muuttuisi, jos muuttaisin tuohon rajan taakse vaikka Perkkaalle tai Lepuskiin.
Aiotko käydä edelleen Helsingissää töissä? Entä onko sinulla lapsia, joiden päiväkoteja tai kouluja pitäisi miettiä?
Onhan Espoossa paljon kivoja alueita. Ne kaikista kivoimmat vaan maksaa jos meinaa ostaa omakotitalon, paritalon, rivarin tai kerrostalon.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 10:17"]
Vastausten puutteesta voi päätellä että muutto Espooseen tappaa aivotoiminnan?
t. Ap
[/quote]
Ei, vaan espoolaiset ovat liian hienoja vastaamaan sinulle. Se kertoo siitä millaista sinulla tulee olemaan siellä.
PS. Kai puhut hyvää ruotsin kieltä?
Muutin Helsingistä keskustan lähettyviltä Espoon rannikolle 5 vuotta sitten, ja allergiat ja astma helpottivat noin 70%:sti eli ilma vaikuttaa paljon puhtaammalta.
Muutin vuosi sitten Espoosta Helsinkiin. Mikä virhe! Verotus matalampi ja ihmiset ihanempia, eikä liikaa vasemmistovihreitä valtuustossa. Odotan, että kun 2v tulee täyteen muutan välittömästi takaisin!
9 hei, Helsingin suurimmat valtuustoryhmät ovat Kokoomus ja Kokoomuksen puisto-osasto.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:01"]
Kuka haluaa asua Espoossa Matinkylän eli Ison Omenan tai Tapiolan keskustan läheisyydessä nyt kun siellä kaivetaan, räjäytellään, rakennetaan ja pidetään kamalaa meteliä?
[/quote]
Minä esimerkiksi. Tapiolan keskustan tuntumassa rivitaloasunto, jonka arvo nousee kokoajan ja metron myötä on noussut jo ostohetkestämme liki 200 000. Remontin kestää, kun tietää sen edut :)
[/quote]
Nehän on niitä ikivanhoja, jotka erotettu toisistaan ihan lahoilla laudoilla.