Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingistä muutto Espooseen

Vierailija
10.06.2014 |

Kertokaa kokemuksia muutosta Helsingin keskustasta Espooseen tms.

Hyvät ja huonot kokemukset, kaikki kiinnostaa.

t. vaiheilemassa

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin reilu vuosi sitten Helsingistä Espooseen. Kuten joku jo edellä mainitsi, riippuu erittäin paljon siitä, mihin Espoossa muuttaa. Itse asun melko lähellä Helsingin rajaa ja käyn paljon Helsingissä asioilla.

Terveydenhoito on Espoossa ehdottomasti parempaa, lääkäriin pääsee nopeammin ja tehokkaammin. Olen ollut tyytyväinen! Saan alemman veroprosentin ja hyvät terveyspalvelut, mutta on lyhyt matka Hkin keskustan ravintoloihin ja kulttuuririentoihin.

Vierailija
2/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen espoolainen ja syntynytkin täällä vuonna 1972. Espoossa viihtymisen kannalta on tarkkaa, missä asuu. Itse pidän kriteereinä erittäin hyviä liikenneyhteyksia, vihreää ja kaunista ympäristöä ja hivenen keskiarvoa parempaa sosioekonomista väestöä. Täällä on mamughettohelvettejä, todella vauraita alueita ja sitten mukavia tavallisia seutuja, joissa joissain on ne hyvät julkiset yhteydet ja joissain ei.

Jos kertoisit vähän asumistavotteistasi, halutusta asumismuodosta, tarpeistasi ja rahavaroistasi, voisin vinkata mielestäni hyviä alueita.

Noin yleisesti ottaen Espoo on tosi jees paikka elää ja olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon alueesta. Esim. Tapiola tai Haukilahti on oikein mukavia, Espoon keskus, Leppävaara ym. vähemmän mukavia...

Vierailija
4/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuttoa suunnitellessa kannattaa tutustua uuteen metron liityntäliikennesuunnitelmaan. Uudessa systeemissä on pahaan paitsioon jääviä alueita, joissa nykyään on ihan siedettävä palvelutaso.

Vierailija
5/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:08"]

Ja muuttoa suunnitellessa kannattaa tutustua uuteen metron liityntäliikennesuunnitelmaan. Uudessa systeemissä on pahaan paitsioon jääviä alueita, joissa nykyään on ihan siedettävä palvelutaso.

[/quote]

Erittäin hyvä pointti! Suosittelen etsimään asuntoa metron varrelta, esim. Matinkylästä tai Tapiolasta. Kun metro valmistuu n. 2 vuoden kuluttua, osa asuinalueista jää täysin ilman julkista liikennettä, kun kauempaa Espoosta bussiliikenne ohjautuu Isoon Omenaan ja siitä eteenpäin on ajateltu, että jatketaan metrolla. Vanhukset ja huonojalkaiset ovat valittaneet asiasta, mutta näin tulee käymään. 

HSL:n sivuilta näkee mielestäni jo nyt, miten reitit on suunniteltu muutettaviksi ja mitkä alueet jäävät pimentoon. 

Vierailija
6/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti ihmisestä ja elämäntavoista mikä sopii. Asuin suur-leppävaara alueella yli 25v ja nyt kun olen asunut muualla espoossa useamman vuoden tekee sinne mieli takaisin. Leppävaarassa on hyvät yhteydet, kauppoja, liikkeitä ja ravintoloita. Paras vaihoehto on asua hieman syrjemmässä keskustasta, leppävaaran ja espoon keskustan lähellä on hyviä ja rauhallisia alueita.

Vierailija
7/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossasi kysyttiin Helsingistä Espooseen muuttaneita, mutta viestissä tarkensit, että olisikin pitänyt asua Helsingin keskustassa. Tämä karsii erittäin paljon vastaajia pois, mm. minut. Meinaan kun ihmettelit miksei tule vastauksia.

Itse en ole kokenut suurempaa eroa elämän millään alueella Hgin ja Espoon välillä. Olen asunut enimmäkseen ns. hyvillä alueilla.

Vierailija
8/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun alkaa miettiä muuttoa Helsingistä Espooseen, alkaa elämä kyllä olla kaikilla mittapuilla jo ohi.

Vierailija
9/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä Espooseen n vuosi sitten. Täällä enemmän luontoa ja rauhaa, en jaksanut enää sitä Helsingin harmautta. Olen tosin alkujaankin Espoosta kotoisin, mutta asuin n.10 vuotta Helsingissä. Oikein onnellinen paluumuuttaja olen, asun hyvällä aluella tulevan metron lähettyvillä. 

Vierailija
10/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu esim. työpaikkojen sijainneista. Jos itse alkaisin katsella asuntoa Espoosta, miettisin lähinnä Länsiväylän varren eri alueita. Tietty metron tulo alkaa näkyä hinnoissa. Itse olen metron tulon jälkeen harkinnut liikkuvani omalla autolla koska matka-aika venyisi vaihtoineen ym. liian pitkäksi. Ja uskon että näin tekee moni muukin joka ei asu kovin lähellä asemaa.

Vierailija
11/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:34"]

Silloin kun alkaa miettiä muuttoa Helsingistä Espooseen, alkaa elämä kyllä olla kaikilla mittapuilla jo ohi.

[/quote] No huh hu! Kyllä ollaan taas niin Helsinkikeskeistä, että! Onneksi muutetaan pian huit hitsiin täältä!

Vierailija
12/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:17"] 

HSL:n sivuilta näkee mielestäni jo nyt, miten reitit on suunniteltu muutettaviksi ja mitkä alueet jäävät pimentoon. 

[/quote] Missä tämä tieto on? Kävin tutkimassa HSL:n sivuja enkä löytänyt.

Vierailija
13/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:05"]

Riippuu paljon alueesta. Esim. Tapiola tai Haukilahti on oikein mukavia, Espoon keskus, Leppävaara ym. vähemmän mukavia...

[/quote]

Asun Leppävaarassa ja tämä oikein mukavaa ja turvallista aluetta, eli haluttiin lähelle Helsinkiä mutta silti Espoon puolelle jossa vihreämpää ja lapsilla paremmat oltavat ja harrastusmahdollisuudet. Tosin alue ilmeisesti kallistunut viime vuonna kun vuokrakämpät tehty omistus- tai osaomistusasunnoiksi, ja meidän 4 h+k rivitaloasunto maksoi 625 000e vuosi sitten eli samoissa hinnoissa kuin tuolla Haukilahdessakin.

Vierailija
14/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa asua Espoossa Matinkylän eli Ison Omenan tai Tapiolan keskustan läheisyydessä nyt kun siellä kaivetaan, räjäytellään, rakennetaan ja pidetään kamalaa meteliä?

Vierailija
15/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:34"]

[/quote]

Ei, vaan silloin on jo varaa ostaa se oma elämä, koska Espoossa maksaa :)

Vierailija
16/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:05"]

[/quote]

Asun Leppävaarassa ja tämä oikein mukavaa ja turvallista aluetta, eli haluttiin lähelle Helsinkiä mutta silti Espoon puolelle jossa vihreämpää ja lapsilla paremmat oltavat ja harrastusmahdollisuudet. Tosin alue ilmeisesti kallistunut viime vuonna kun vuokrakämpät tehty omistus- tai osaomistusasunnoiksi, ja meidän 4 h+k rivitaloasunto maksoi 625 000e vuosi sitten eli samoissa hinnoissa kuin tuolla Haukilahdessakin.

[/quote]

OMG, en vaan voi uskoa noita pks hintoja....625 000 jostain pienestä rivitalokämpästä. Kenellä on varaa, oikeesti????

Vierailija
17/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:53"]

[/quote]

http://hsllansimetronliityntalinjasto.blogspot.fi/2014/01/zoomattava-kartta-etela-espoon.html

Vierailija
18/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua tähän ketjuun niin tietää että sopiiko joukkoon auton, vaatetuksen, harrastusten eli lifestylen suhteen :)

http://www.vauva.fi/keskustelu/3934057/ketju/se_parempi_esbo_tyyli_mita_siihen_kuuluu

Vierailija
19/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:01"]

Kuka haluaa asua Espoossa Matinkylän eli Ison Omenan tai Tapiolan keskustan läheisyydessä nyt kun siellä kaivetaan, räjäytellään, rakennetaan ja pidetään kamalaa meteliä?

[/quote]

Minä esimerkiksi. Tapiolan keskustan tuntumassa rivitaloasunto, jonka arvo nousee kokoajan ja metron myötä on noussut jo ostohetkestämme liki 200 000. Remontin kestää, kun tietää sen edut :)

Vierailija
20/33 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:53"]

[/quote]

http://hsllansimetronliityntalinjasto.blogspot.fi/2014/01/zoomattava-kartta-etela-espoon.html

[/quote] Kiitän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan