Hahah!! Paha sai palkkansa!
Erään tutun miehen exä vaati hurjat elareitten korotukset ja sai tahtonsa oikeudessa läpi. Miehellä ei olisi ollut edes käytännössä varaa näihin summiin vaan elareita olisi joutunut maksamaan miehen uusi vaimo. Nyt kuitenkin lapset (teinejä) halusivat muuttaa isänsä luo. Isä ja tämän vaimo ovat useaan otteeseen lasten äidille ehdottaneetkin lasten muuttoa heille koska äiti on koko ajan hilannut elareita pikkuhiljaa ylöspäin. Mutta nyt tosiaan lapset muuttaa isälleen ja äiti joutuu alkaa maksaa tuota samaa vaatimaansa summaa nyt tälle tuttavamiehelleni :D
Niin että ahneella on paskanen loppu vai miten se meni ;)
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:51"]
Onko sillä äidillä varaa maksaa samanlaiset elarit?
[/quote]
No tai siis en nyt tiedä miten se homma menee, ainakin saman prosentin tuloistaan. En mä noista elareista ymmärrä mutta ainakaan ei enää pysty maksella helvetin kallista asuntolainaansa ex-miehen uuden vaimon rahoilla ;)
Jos äiti on köyhä, hän vain siirsi teinit teidän elätettäviksi eikä maksa siitä penniäkään. Joudutte hakemaan rahat Kelan elatustukina. Ei sillä rikastu.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:51"]
[/quote]
No tai siis en nyt tiedä miten se homma menee, ainakin saman prosentin tuloistaan. En mä noista elareista ymmärrä mutta ainakaan ei enää pysty maksella helvetin kallista asuntolainaansa ex-miehen uuden vaimon rahoilla ;)
[/quote] tuskin sas elleivät saa samaa palkkaa, elarit määräytyvät tulojen mukaan. Joskus on jopa niin pienituloinen, että elarit on nolla. Lapset jo esiteinejä nii mielestäni äiti voisi sitten maksaa lapsien säästöyileille suoraan nämä elarit tai kela, jos tpdetaan rahattomaksi eikä enää isälle, jotta "paha saa palkkansa"
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:56"]
Jos äiti on köyhä, hän vain siirsi teinit teidän elätettäviksi eikä maksa siitä penniäkään. Joudutte hakemaan rahat Kelan elatustukina. Ei sillä rikastu.
[/quote]
Nyt ei kyse ollut musta tai mun miehestä vaan siis tuttavaperheestä. Ei he rikastumista toivo vaan sitä ettei tarvitse kustantaa miehen exän elämää. Lapsilleenhan nainen ei juuri mitään antanut vaikka elarit riittivät paljon enempäänkin kuin vain pakolliseen elämiseen. Siksi lapset halusikin isän luokse, isähän heille elareiden lisäksi on maksanut mopokortit, polkupyörät, talvitakit... Halvemmalla nää pääsis vaikka äiti ei maksaisikaan penniäkään :)
Raha tuntuu olevan pääasia. Ei pitäisi erota, kun on noin katkeraa. Minun yksi entinen miesystävä maksoi lastensa elarit, vaatteet, lomat ja leirit yms. Eikä koskaan valittanut asiasta. Lasten hyvinvointi oli pääasia. Jos ex-voi siinä samalla hyvin, niin se lisäsi lasten hyvinvointia.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:10"]
Raha tuntuu olevan pääasia. Ei pitäisi erota, kun on noin katkeraa. Minun yksi entinen miesystävä maksoi lastensa elarit, vaatteet, lomat ja leirit yms. Eikä koskaan valittanut asiasta. Lasten hyvinvointi oli pääasia. Jos ex-voi siinä samalla hyvin, niin se lisäsi lasten hyvinvointia.
[/quote]
On se ollu tossu. Lasten hyvinvoinnin voi varmistaa monella muullakin tavalla kuin exän elättämisellä tai kaikkien kulujen maksamisella...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:10"]
[/quote]
Mun eksä on sitten ihan päinvastainen tapaus. Elareista isälle nollasopimus ja saan kelalta lapsista vähemmän kuin minimin, mutta isä ei osta lapsilleen edes jäätelöä kesällä sillä perusteella että maksaa jo äidilleen elarit. Kai se ajattelee, että jos ostaa lapselle jäätelön, niin exän ei tarvitse sitten sitä jätskiä ostaa ja siten exälle jää enemmän rahaa käytettäväkseen. Että on siinä sitten oikea vuoden isä.
Kylläpäs nyt raha tuntuu ratkaisevan mammoilla. Oikeasti kypsä ihminen ajattelee vain sitä, että lapsilla olisi asiat mahdollisimman hyvin, sama se kenen luona asuvat.
Toki kismittää kaikein eniten ajatus, että petturipuoliso omii lapset ja menee uuteen liittoon. Samalla kynii puille paljaille viattoman isän, joka joutuu elämään sitten yksinäistä elämää ilman puolisoa, lapsia, rahaa ja kotia, jonka mahdollisesti itse rakensi vaimolleen.
Erotilanteessa kannattaa lähteä siitä ajatuksesta, että ex-puolisolta ei tule rahaa penniäkän eikä yhden yksiä polkupyöriä ja harrastusmaksuja. Ei tarvitse tapella rahasta. Köyhää on, mutta hyvin selkeää. 3:n totaali-yh, entinen
Täh? Ei kai elareita noin vaan yksipuolisesti hilata ylöspäin. Kai ne on suhteessa tuloihin.
Jaa. Hienoa että ap:lla on noin selkeä käsitys siitä kuka on paha.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:50"]
Erään tutun miehen exä vaati hurjat elareitten korotukset ja sai tahtonsa oikeudessa läpi. Miehellä ei olisi ollut edes käytännössä varaa näihin summiin vaan elareita olisi joutunut maksamaan miehen uusi vaimo. Nyt kuitenkin lapset (teinejä) halusivat muuttaa isänsä luo. Isä ja tämän vaimo ovat useaan otteeseen lasten äidille ehdottaneetkin lasten muuttoa heille koska äiti on koko ajan hilannut elareita pikkuhiljaa ylöspäin. Mutta nyt tosiaan lapset muuttaa isälleen ja äiti joutuu alkaa maksaa tuota samaa vaatimaansa summaa nyt tälle tuttavamiehelleni :D
Niin että ahneella on paskanen loppu vai miten se meni ;)
[/quote]
Tämähän niinku antas ymmärtää, että isä maksoi elareita enemmän kuin oli tuloja ja niinhän se ei koskaan mene - joten kukkua koko juttu!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:51"]
[/quote]
[/quote] tuskin sas elleivät saa samaa palkkaa, elarit määräytyvät tulojen mukaan. Joskus on jopa niin pienituloinen, että elarit on nolla. Lapset jo esiteinejä nii mielestäni äiti voisi sitten maksaa lapsien säästöyileille suoraan nämä elarit tai kela, jos tpdetaan rahattomaksi eikä enää isälle, jotta "paha saa palkkansa"
[/quote]Miksi lasten tileille? Elatusmaksu on nimenoman ruoka-asumis-vaate-harrastusmenoihin eli elinkustannuksiin. Ne eivät kuulu lapselle.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:55"]
[/quote]
[/quote]
Niin että oikeasti ap et tiedä mitään siitä, miten asiat oikeassa elämässä menee?!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 08:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:57"]
[/quote]
[/quote]Miksi lasten tileille? Elatusmaksu on nimenoman ruoka-asumis-vaate-harrastusmenoihin eli elinkustannuksiin. Ne eivät kuulu lapselle.
[/quote]
Höpö höpö. On juridisesti säädetty, että 15-vuotta täyttäneen elatukset voidaan maksaa myös hänen tililleen.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 08:05"]
Jaa. Hienoa että ap:lla on noin selkeä käsitys siitä kuka on paha.
[/quote]
Ap on nyt kyllä todella tietämätön ja yksinkertainen. Oikeudessa nimenomaan määrätään elarit lasten menojen ja vanhempien tulojen suhteessa. Isä ilmeisesti oli niin kitsas, ettei halunnut maksaa osuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 08:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:55"]
[/quote]
[/quote]
Niin että oikeasti ap et tiedä mitään siitä, miten asiat oikeassa elämässä menee?!
[/quote]