Lestadiolaisuuden jättänyt haluaa värjätä hiuksensa eka kertaa, vinkkejä?
Niin, ikää 35++ ja värjään eka kertaa hiukseni. Siis värjäytän kampaajalla. Mulla ei ole asiasta mitään kokemusta. Siispä... voinko luottaa et kampaaja löytää mulle sopivan sävyn? En osaa itse edes toivoa mitään, urpoksi tunnen itseni :D Olen sinivihreäharmaasilmäinen, kalpeahko kasvoiltani ja luonnostaan hiukset on bruneten ja maantienruskean väliltä. Mitä värejä suosittelisitte :) Blondiksi en halua, enkä täysin mustaa. Enkä myöskään kirkkaan oranssia/punaista.
Kommentit (27)
Suosittelen myös raitoja, vaikka vaaleita raitoja kesäksi. Itselläni on "värjäämätön" pohja, johon joka kevätkesä laitan vaaleat raidat kirkastamaan ilmettä.
Tsemppiä rohkealle tiellesi!
Laita omaa sävyä hieman vaaleampia raitoja,pieni mutta piristävä muutos. Itse laitoin ja olen tyytyväinen! Olen vl:)
Tuota...miksi haluat värjätä hiukset vaikka et edes tiedä minkä värisiksi? Tai siis yleensä ihmiset värjäävät hiuksensa koska uskovat jonkun toisen värin kuin heidän omansa sopivan heille paremmin mutta sinä värjäät pelkästä värjäämisen ilosta?
Tietoa hiustenvärjäämisestä:
-Suurimmassa osassa tummista hiusväreistä on kemikaalia nmeltä PPD (tai jotain sen johdannaista) joka saattaa aivan yllättäen aiheuttaa pahan allergisen reaktion. Jokaisen värjäyskerta PPD:llä lisää allergian todennäköisyyttä.
- Jos värjäät tummaksi etkä pidäkään väristä tai halua olla sen värinen koko loppuikäsi, niin oletko miettinyt miten pääset väristä eroon? Aiotko leikata hiukset lyhyiksi, teetkö värinpoiston joka tekee hiuksiista hamppua vai siedätkö rumaa juurikasvua?
- On kestovärejä ja kevytvärejä. Näissä molemmissa värjäysaineissa käytetään hapetetta eli väri jää hiukseen pysyvästi. Väri saattaa haalistua mutta takeita siitä ei ole. Kevytsävytteet taas tuovat melko minimaalisen muutoksen omaan hiusväriin ja väri kestää päässä muutaman pesun.
- Vaalennusaineissa tai ns. suoraväreissä ei ole allergiariskiä.
No juurikin siksi, että haluan tähän eiminkäänväriseen kuontalooni ELOA. Kai sitä nyt vinkkejä saa kysellä :) Mua ei allergiaoireet pelota. Ja niin, tuskin tummaa valitsisinkaan, ku olen aika kalpea kasvoiltani... Ap.
Ei sillä oo väliä värjääkö kevyt- vai kestovärillä. Mä värjäsin teininä ekan kerran värillä jonka piti kulua kahdeksassa pesussa pois. Arvatkaa kuluiko? Ei. Olin 2 kk värjäyksestä vielä ihan paloauto ja piti värjätä uudelleen, koska juurikasvu alkoi jo häiritä. Sen jälkeen oon ollut värjäyskierteessä. Viimeiset 5 vuotta mustalla tukalla, tää ei vaalene edes aineilla. Kokeiltu on. Mun hiuslaatu imee sen värin kuin sieni, vaikka nää hyväkuntoiset onkin ja sitä väriä on jo kertynyt niin helvetisti latvoihin.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 10:15"]Ei sillä oo väliä värjääkö kevyt- vai kestovärillä. Mä värjäsin teininä ekan kerran värillä jonka piti kulua kahdeksassa pesussa pois. Arvatkaa kuluiko? Ei. Olin 2 kk värjäyksestä vielä ihan paloauto ja piti värjätä uudelleen, koska juurikasvu alkoi jo häiritä. Sen jälkeen oon ollut värjäyskierteessä. Viimeiset 5 vuotta mustalla tukalla, tää ei vaalene edes aineilla. Kokeiltu on. Mun hiuslaatu imee sen värin kuin sieni, vaikka nää hyväkuntoiset onkin ja sitä väriä on jo kertynyt niin helvetisti latvoihin.
[/quote]
Mikset värjää lähelle omaa luonnollista sävyä ja anna värin kasvaa pois? Näin tehneitä tunnen montaki...
Kiitos kaikille!:) Ehkä tosiaan kokeilen tuota kevytväriä ensin, niinkun sanoin jo, en tiedä näistä asioista yhtään mitään... Tarkotus ei oo mitenkään "repästä", pitkään oon meikannu hillitysti, vaikka kuljin seuroissa jne... Luonnollinen meikki, jota ei edes erota. Korvikset olis myös kiva laittaa. :)