Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisellä pojalla pitää olla puku hautajaisiin?

Vierailija
18.06.2021 |

Itse olen ajatellut, että rippikoulun käyneelle vasta puku. Tästä käydään nyt vääntöä miehen kanssa. En haluaisi helteellä pakottaa 12 vuotiasta käyttämään pukua. Itse ajattelen niin, että valkoinen kauluspaita ja siistit kangashousut ovat riittävän siistit, mutta silti mukavat. Mielipiteitä kaivataan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei pidä olla mitään tiettyä vaatetta. Riittää, että lain edellyttämä sukupuolisiveellisyys täyttyy.

Vierailija
2/8 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla oli H&M:stä ostettu puku jo alle kymmenen vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kenelläkään ole pakko olla tummaa pukua. Meillä 16 v oli ekan kerran puvussa hautajaisissa. Sitä ennen tummat housut, valkoinen paita ja musta liivi.

Vierailija
4/8 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä hautajaisissa mikään pakko ole pukua olla edes rippikoulun käyneellä.

Vierailija
5/8 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olimme hautajaisissa. 

17-vuotiaalla luonnollisesti musta puku, mutta 13-vuotiaalla mustat farkut ja musta kauluspaita. 

Ja jos kengistä puhutaan, niin molemmilla mustat lenkkarit.

Vierailija
6/8 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kenelläkään ole pakko olla tummaa pukua. Meillä 16 v oli ekan kerran puvussa hautajaisissa. Sitä ennen tummat housut, valkoinen paita ja musta liivi.

Romani?

Vierailija
7/8 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle rippi-ikäiselle riittää tummat housut ja valkoinen, musta tai harmaa kauluspaita.

Vierailija
8/8 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä riippuu vähän koostakin eikä pelkästään iästä. Jos on jo miehen mitoissa, puku olisi suotava, vaikka rippikoulu olisi käymättä. Myös sisarusten sekä serkkujen iät ja pukuvalinnat voi ottaa huomioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän