Jos aikuisella (25v+) ihmisellä ei ole ajokorttia, niin
Onko syynä se että ei ole päässyt ajokoetta läpi?
Ja ei kehdata tätä myöntää?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Tai ei vain ole ollut tarvetta käydä autokoulua. Kummityttöni 30 v ei ole nähnyt autokoulu tarpeelliseksi. Liikkuu julkisilla tai kävellen/polkupyörällä. Asuu kyllä kaupunkiolosuhteissa.
Tai sitten ei vaan myönnä että ei päässyt koetta läpi 🤥
Ei mulla ollut rahaa vasta kuin 37v mennä autokouluun. Kirjalliset ja inssin läpäisin ekalla yrityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ollut rahaa vasta kuin 37v mennä autokouluun. Kirjalliset ja inssin läpäisin ekalla yrityksellä.
Rehellinen vastaus. Yksi syy tietenkin myös tuo huono taloudellinen tilanne 🤥
Voi asua kaupungissa, jossa ei omaa autoa tarvita. Tai olla köyhästä perheestä, jolla ei ole varaa autokouluun ja autoon.
Ei oo tarvetta kun metro vieressä. Sillä pääsee töihin ja kaikkialle minne tarttee. Ja bussitkin kulkee
Idioottimainen aloitus. Ennen kuin pääsee reputtamaan ajokokeen, on pitänyt käydä autokoulu ja maksaa siitä. Kaikkia ei ajaminen kiinnosta. Auton hankkimatta jättäminen on ympäristöteko josta luonto kiittää.
Syy voi olka myös se, ettei ajoterveysvaatimukset täyty ajokortin saamiseksi
Itse suorintin oman ajokorttini 25 vuotta sitten ajokilometrejä takana alle parituhattta. - Joo oli todella kannattava investointi. Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät ajokorttia edes tarvitse ja tietävät sen ennen kuin täyttävät 25. Tai sitten, jos elämän tilanne muuttuu suorittavat sen vanhempana. Serkkuni (mies ja tekniikan tohtori) on parhaillaan autokoulussa ja on suunnileen ikäsieni. Syy ajokortin suorittamseen on, että voisi viedä lapsia paremmin harrastuksiin, eikä se olsi enää vain lapsien äidin tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ei vain ole ollut tarvetta käydä autokoulua. Kummityttöni 30 v ei ole nähnyt autokoulu tarpeelliseksi. Liikkuu julkisilla tai kävellen/polkupyörällä. Asuu kyllä kaupunkiolosuhteissa.
Tai sitten ei vaan myönnä että ei päässyt koetta läpi 🤥
Mä ihmettelen miten nekin persut, jotka 100 alueella kaahaa 130 ohi, ja seuraavassa mutkassa ne löytyy auto hajonneena, on päässy ajokoulunsa läpi?
Siskoni tytöt on näitä "ei tarvita ajokorttia mihinkään" ja "vastustan yksityisautoilua".
Kummasti se autokyyti kuitenkin aina kelpaa, ja sitä ja tätä pitäis Ikeasta hakea ja tuokin vanha sohva pitäis viedä kaatikselle.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni tytöt on näitä "ei tarvita ajokorttia mihinkään" ja "vastustan yksityisautoilua".
Kummasti se autokyyti kuitenkin aina kelpaa, ja sitä ja tätä pitäis Ikeasta hakea ja tuokin vanha sohva pitäis viedä kaatikselle.
Hakeeko hän siis useita kertoja viikossa uuden sohvan, veiden sen kaatopaikalle. Tai varmaan ympäristöasäästääkseen vain joka toine viikko, tai jos on oikeasti vihtreä niin ehkä kerta kuukauteen riittää. - Aika monta kertaa saa sohvan ostaa ja käydä kaatopaikalla, että oma auto tulisi edullisemmaksi kuin tehdä sama vaikka taksia käyytäen. Mutta eihän autolussa kyse ole aina muutoinkaan rahasta. Usein monella heistä, joilla on eniten tarvetta autolle ei ole läheskään niin paljon kiinni rahaa autossaan kuin monella jolla on liikaa rahaa ja johonkin sitä n tungettava, että naapurikin näkee, että on se vaan taas ostanut uuden Teslan, vaikka sekin täystynee tiedostavan autolijan vaihtaa johonkin uuteen, ettei vaan luule, että on jo vanha Trumpin-Muskin kannattaja.
Olin nuorena niin tulenpalvan vihreä että vastustin yksityisautoilua. Tavallista Helsingissä. Hankin ajokortin vasta keski-ikäisenä kun tarvitsin autoa.