Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL:n Salminen sanoi suoraan ettei maskisuosituksesta tulla luopumaan :(

Vierailija
18.06.2021 |

Ja perusteena oli se, että jos koronatilanne myöhemmin pahenee. Siis KAIKKI MUUT rajoitukset puretaan kyllä, ja sitten tarvittaessa otetaan uudestaan käyttöön, mutta jostain syystä maskisuositusta ei pureta edes silloin, kun voitaisiin, vaan maskitetaan ihmisiä varmuuden vuoksi kesähelteilläkin - vaikka ei olisi pakko.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008066249.html

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ole pakko käyttää. Suositushan se vain on.

Vierailija
2/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi jättää se maskin laittamatta oli mikä suositus tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus ja jokainen tekee itse ratkaisunsa käyttääkö vai ei.

Vierailija
4/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla suositus vaikka maailman tappiin saakka, ei se silti tarkoita että sitä pitäisi käyttää.

Sinne minne minua ei ilman maskia oteta, sinne ei myöskään minun rahani virtaa. Se on minun uusi normaali.

Tyrantit eivät saa aikaan tyranniaa, vaan ihmisten tottelevaisuus saa. Nyt aivopestyt ihmiset tottelevat sitä mitä media sanoo. Se luo tyrantin ja tyrannian. Jokainen maskiton ihminen muistuttaa tästä, että vielä on toivoa. Siksi arvostan jokaista maskitonta ihmistä. Mutta toisaalta jokaisella on mielestäni myös vapaus pitää sitä kasvosuojainta, jos haluavat.

Vierailija
5/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan näin yksinkertaista ole. Valtakunnan tason vahva suositus on käytännössä pakottanut tuhansia ihmisiä käyttämään maskia monta tuntia päivässä. Tämän tason suosituksiin pätee jokinlainen vastuu.

Vierailija
6/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitatkaamme moiselle suositukselle kintaalla.

Vierailija
7/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt loppui omalla kohdallani ainakin. Kun kerran on turha odottaa, että virallinen taho purkaa tätä suositusta, niin pakko varmaan lopettaa vaan itse. Kaikki muut rajoitukset näköjään puretaan paitsi maskisuositus.

Vierailija
8/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan näin yksinkertaista ole. Valtakunnan tason vahva suositus on käytännössä pakottanut tuhansia ihmisiä käyttämään maskia monta tuntia päivässä. Tämän tason suosituksiin pätee jokinlainen vastuu.

Ymmärrän,mutta mitä kauemmin aikaa kuluu, sitä vähemmän ihmisille voidaan suositella noin rajoitttavia toimia etenkin kun tehostakaan ei ole varmuutta.

T. 6

Vierailija
9/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään vahva suositus ei saa tiedon ja järjen vastaiseen toimintaan. Saitte sen piikkinne ja voitte nyt sairastaa korkeintaan lievän koronan. Jääkää te kotiin jos pelkäätte parin päivän päänsärkyä tai kurkkukipua.

Vierailija
10/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se suoranaista kansanterveyden heikentämistä.

Kasvomaskeja ei ole ikinä tarkoitettu kroonisesti käytettäväksi, eikä edes ne kirurgit ja hammaslääkärit käytä niitä kuin silloin kun on pakko operaation aikana.

Mutta jos joku haluaa vapaaehtoisesti tuhota terveyttään, niin saahan he niin tehdä. Tyhmää se on, mutta se tyhmyys on lopulta oma valinta.

Vierailija
11/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt loppui omalla kohdallani ainakin. Kun kerran on turha odottaa, että virallinen taho purkaa tätä suositusta, niin pakko varmaan lopettaa vaan itse. Kaikki muut rajoitukset näköjään puretaan paitsi maskisuositus.

Kohta on naisille kotiin jäänti ja burhka suositus jos jatkatte tuota naamiointileikkiänne.

Vierailija
12/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin niikuin mitä?

Mitä te provajat tarkoitatte?

Jos jotkut ihmiset, etenkin ne joita ei vielä ole rokotettu.  Tai ne jotka ovat saaneet vasta ensimmäisen rokottteen...

Niin jos nää ihmiset haluavat edelleen käytttä maskia, ja vain siksi, etteivät tartuta muit ihmisiä.

Niin miksi ihmeessä tuollainen asia voi ärsyttäää ja vihastuttaa muita kansalaisia+

Kertokaahan se mulle?   Ja moni muu kuin minäkin haluaa vastauksen tähän.

Perusmaskihan suojaa vain tietyiltä osin,  muita ihmisiä saamasta koronatartuntaa.

Nämä maskia käyttävät ihmiset ovat perus fiksuja Suomen kansalaisia.

He haluvat estää sen,  ettei ainakaan heidän kauttaan korona leviä.

Perusmaski ei suojaa yhtäkään sen käyttäjää todella vahalt koronatartunnalta.

Oon myös huomannut sen, että mitä koulutteuimmasta ja akateemisesta seudun eri asiakkaista on kyse, sitä suurempaa ja kattavampaa maskien käyttö on.

Ja vain ja ainoastaan siksi, että nämä ihmiset ajattelevat asioista monipuolisesti ja laaja-alaisesti.

Toisin kuin muut tyhmät asuinseudut työttömät ja luuserit, jotka vain pilkkaavat maskien käyttöä.

Heidän laaja tyhmyytensä ei käsitä koko alueen hyvinvointia ja menestystä.

Juuri tämän vuoksi kannatan sitä, että alueiden  tulee välttäää tiettyjen kansalaisten  asuttamista tosi fiksuille seuduille.

Vierailija
13/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset pärjäävät ja jaksavat helteillä maskin kanssa, joillain maskipakko töissä 8 tuntia /päivä, ja tunnollisimmat vaan käyttävät joka paikassa, vaikka miten ahdistaisi :(

Vierailija
14/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on kulunut pari kuukautta siitä kun jokaisella on ollut mahdollisuus saada kaksi rokotetta, heitän maskit roskiin.

Vierailija
15/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin niikuin mitä?

Jos jotkut ihmiset, etenkin ne joita ei vielä ole rokotettu.  Tai ne jotka ovat saaneet vasta ensimmäisen rokottteen...

Niin jos nää ihmiset haluavat edelleen käytttä maskia, ja vain siksi, etteivät tartuta muit ihmisiä.

Niin miksi ihmeessä tuollainen asia voi ärsyttäää ja vihastuttaa muita kansalaisia+

Perusmaskihan suojaa vain tietyiltä osin,  muita ihmisiä saamasta koronatartuntaa.

Oon myös huomannut sen, että mitä koulutteuimmasta ja akateemisesta seudun eri asiakkaista on kyse, sitä suurempaa ja kattavampaa maskien käyttö on.

Ja vain ja ainoastaan siksi, että nämä ihmiset ajattelevat asioista monipuolisesti ja laaja-alaisesti.

Toisin kuin muut tyhmät asuinseudut työttömät ja luuserit, jotka vain pilkkaavat maskien käyttöä.

Juuri tämän vuoksi kannatan sitä, että alueiden  tulee välttäää tiettyjen kansalaisten  asuttamista tosi fiksuille seuduille.

Terve (oireeton) ihminen ei levitä tappavaa virusta.

Tohtori Faucin sähköposteistahan selvisi, että oireeton leviäminen oli valhe.

Turns out the whole "asymptomatic spread" thing was a lie. Whodda thunk it?

https://twitter.com/RaheemKassam/status/1399929300338479107

Terve ihminen ei levitä tappavaa virusta.

Joten voitte jo lopettaa hysterian, koronajohtaja Fauci on antanut teille myönnytyksen. Hänhän oli teidän jumala, ette kai kyseenalaista häntä nyt?

Ja jos Twitteriin liitetty kuva Faucin meilistä ei ole sinulle hyvä lähde, niin WaPo varmaan riittää paremmaksi lähteeksi?

Anthony Fauci's emails from April 2020 released

https://www.washingtonpost.com/politics/interactive/2021/tony-fauci-ema…

Vihdoin huijaus paljastui.

Vierailija
16/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetteko oikeasti jonkun THL:n luvan jättää maski pois? Mitään pakkoa ei ole. Nyt taistelutahtoa ihmiset, pitäkää oikeuksistanne kiinni. Milloin meistä on tullut tällaisia alistujia? Me ei tarvita kenenkään lupaa siihen että saadaan harjoittaa meidän perusoikeuksia.

Vierailija
17/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin niikuin mitä?

Eihän ketään haittaa ihmisten vapaaehtoinen maskinkäyttö. Tai ei ainakaan melkein ketään. Mutta se on ongelma, että pidetään yllä suositusta silloinkin, kun sille ei olisi tarvetta. maskien tehosta ei ole mitään takeita tai todisteita - päinvastoin, sen vaikutus ei näy koronatartuntojen tilastoissa ollenkaan - ja nyt, kun kaikki muutkin rajoitukset poistetaan, ollaan kuitenkin jättämässä maskisuositus voimaan. Lisäksi tuossa lehtijutussa THL:n asiantuntija itse myöntää, että se jätetään voimaan vaan siksi, että ei tarvitsisi myöhemmin ottaa sitä erikseen uudelleen käyttöön - eli nyt se on turhaan voimassa ja ikäänkuin "varmuuden vuoksi" tulevaisuutta ajatellen. Mutta onhan muitakin rajoituksia välillä poistettu ja sitten otettu taas uudestaan - miksi ihmeessä maskit on sellainen, joka vaan otetaan ikuisiksi ajoiksi eikä edes suunnitella eroon pääsemistä?

Vierailija
18/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän,mutta mitä kauemmin aikaa kuluu, sitä vähemmän ihmisille voidaan suositella noin rajoitttavia toimia etenkin kun tehostakaan ei ole varmuutta.

T. 6

Kuinka liittyy ajan kuluun?

Vierailija
19/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös suositeltavaa, että autotielle ei pystytetä telttoja. Mutta ihan hallituksen toimestakin sitä tuetaan, joten samapa tuo on noudattaako muitakaan suosituksia. 

Vierailija
20/97 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset pärjäävät ja jaksavat helteillä maskin kanssa, joillain maskipakko töissä 8 tuntia /päivä, ja tunnollisimmat vaan käyttävät joka paikassa, vaikka miten ahdistaisi :(

Ja päättäjä sanoo: "ei ole pakko!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi