Kuinka vanhana lapsesi on saanut värjätä hiuksia tai teettää
permanentin? 12-vuotias kinuaa liukuvärjäystä. Sanoin että saa odottaa ainakin seiskalle menoa.
Kommentit (19)
Tytärpuoleni tuli 4 vuotiaana äidiltään meille, ja äitinsä oli värjännyt hänelle 1/4 päästä ruskeaa....hiukan kyllä kauhistelin mutta mikäpä minä olen siihen sanomaan. Naurettavinta tässä on se, että äiti kuitenkin kieltää aurinkorasvan käytön mutta värjää hiuksia ja käyttää päivittäin hiuslakkaa lapselleen...
Vaaleita raitoja ym vaalennusaineella tehtävää aikaisintaan 12-vuotiaana ja kun on 16v tai vanhempi niin sitten saa värjäillä. Näin asiakkaiden kohdalla joten samoin oman tyttären.
Itse sain ekan kerran raitoja joskus 5-luokalla ja sen jälkeen itse värjäiltiin jotain punaista/oranssia vaahtoväriä ym.
Minun kampaaja ei tee alle 16v. Eikä muutkaan samassa paikassa.
Minä sain värjätä hiukset ensimmäisen kerran muistaakseni kakkosluokalla. Punainen ei vain pysynyt kauaa, mutta sainpahan kokeilla. En ymmärrä miksi 12-vuotias ei saisi värjätä hiuksia ja vielä kun kyse on pelkistä latvoista. Multa jäi ne karseimmat kokeilematta, koska siitä ei tehty isoa numeroa (hiustenvärjäyksestä). Kokeilkaa vaikka kevytväriä tai niitä shampoita ensin!
Seiskalla latvat suoravärillä. Kasilla vaalennus, ja suoravärien käyttö koko päähän.
Varsinaista värjäystä ei suositella alle 15-vuotiaille. Raidat ja esim. latvojen värjäys on sitten vähän eri asia.
10 -vuotiaalle laitoin raidat pari viikkoa sitten.
En ole antanut vielä 14-vuotiaalle. Sellaisia myrkkyjä, että joutaa odottamaan. Muuten saa meikata.
Itse otin permanentin etuhiuksiin ala-asteella ja vaalennusta tehtiin 14 v. Noin 16 v. alkaen olen värjännyt hiuksia jatkuvasti 2 kk:n välein. Taitaa nykyään olla tiukemmat suositukset iän suhteen, mikä on varmasti hyväkin.
Omalla tyttärelläni on kaunis väri hiuksissa - ehkä antaisin laittaa esim. raitoja hiuksiin siinä 15 v. aikaisintaan. Permistä - ei koskaan. Kamalaa...toivottavasti ei sorru kokeilemaan.
Sävyte shampoolla noin 8 vuotiaana ja kevytvärillä noin 10 vuotiaana, jauhe ja kertakäyttö värit aloitti samoihin aikoihin. Saa tuo minun tyttöni odottaa kestovärejä sinne 16 vuotiaksi mutta on esim. Sitruunalla tehnyt vaalennus raitoja kesällä.
Ei ole onneksi kysellyt. On nyt 14v. , raitoja saattaisin harkita. Muuten ehkä 16v. kevytväriä.
En anna värjätä ennen kuin on 16. Ihan vain siksi, että näin on suositukset. Mielestäni on myös kamalan näköistä kun nuorella on joku vetyperoksidi-blondi tai pikimusta tukka. Teinit näyttää harrastavan näitä äärivärejä, jotka ei sovi kenellekään.
Kevyt värit on yhtä haitallisia kuin muutkin.
Poika on ja ei perusta värjäyksistä, ei korvakoruista, intressit ihan muualla.
Kampaajat ei ainakaan värjää alle 16-vuotiaiden hiuksia nykyään.
Kuten edellä on todettu, värejä ei suositella alle 16v:lle. Minusta lapsilla, jotka ovat tätä nuorempia ja joilla on värjätyt hiukset, saavat samalla wt-leiman otsaansa.