Käytätkö samaa suojamaskia asioidessasi useammassa kuin yhdessä liikkeessä?
Itse kyllä käyttelen välillä, jos käyn nopeasti 2-3 paikassa, jotka sijaitsevat lähellä toisiaan.
Kommentit (10)
Käytän samaa maskia 2-3 tuntia (en ota pois välillä), jos asioin useammassa paikassa. ELi Cittarin parkkipaikalla maski naamaan, menen Cittariin ja Alkoon, takaisin autoon ja 200m K-raudan parkkikselle, K-rautaan, sieltä Tokmannille ja viimeisenä Prismaan. Prismasta kun pääsen pihalle, niin oman auton kohdalla revin maskin pois päästä ja laitan roskiin.
Jos kauppakeskuksessa asioin, niin maski naamalle kauppakeskuksen pihalla, kierros liikkeissä ja autolle palatessa maski pois.
No käytän. Sama saa olla kotiin saakka jos ei tule liian huono olo.
Käytän samaa, jos ei tarvitse riisua välissä. Jos tarvitsee riisua, yleensä vaihdan, vaikka olisi vain hetken päällä.
niistä kertakäyttömaskeista jää naamaan jotain joka ärsyttää ihoa,on pestävä naama heti ku tulee takasin kotiin.olen sen verta allerginen
Noin tunti- puolitoista on käyttöaika. Liikkeissä yleensä viileää, joten maski ( tai kasvot) ei edes hiestä kostu.
Itse en pahemmin liikkeissä juokse, mutta koska apua tarvitseva läheiseni on vakavasti sairas, käytän ffp2- maskia. Juuri tilasin lisää. 70 senttiä/kpl, joten ei ole kallista.
Laitan maskin kotona ja käytän sitä dösässä, kahdessa kaupassa ja taas dösässä. En riisu sitä välillä eikä tulisi mieleenikään vaihtaa maskia 1-2 tunnin kauppareissulla.
Käytän, jos maski on naamalla koko ajan. En siis siirrä leuan alle, tai ota pois ja laita uudelleen. Mutta en tykkää olla kuin pakollisen maski naamalla, joten otan esim. autossa pois ja jos menen vielä jonnekin toiseen kauppaan, niin laitan uuden (käsidesiä on autossa ja puhtailla käsillä uusi). Ei ne nyt niin kalliita ole, että pitää erityisesti säästellä. Enkä käy kaupoissa yms. missä maskia tarvitaan, kun noin 1-2 kertaa viikossa, joten maskeja ei juurikaan kulu muuten.
Mä en käytä ollenkaan mitään maskeja. En oo käyttänyt koko tänä koronahömpötysaikana eikä mitään tautia oo iskenyt, ei edes flunssaa. Ja jos joku fataali juttu iskee niin se on menoo sitten. Ei mulla muuta. Pai.
Käytän samaa monta kertaa ja useampana päivänä. Vaihdan ehkä pari kertaa viikossa. Pidän maskia vain lyhyitä aikoja kerrallaan.
Sama juttu.