Haluaisin kuulla minkälaista on näillä helteillä laittaa ruokaa ja nukkua 18 m2 ”huipputilavan” ihmeyksiön parvella?
Kommentit (19)
Hehe. Eihän ne näillä keleillä siellä ole, vaan kuokkivat tuttujen mökeillä.
Toisaalta pieni asunto on helppo viilentää ilmastointilaitteen avulla.
En tiennytkään että olisi pitänyt olla täällä vastaamassa jostain ongelmista, kun en ole huomannut mitään? 😮
Mun asuntoni on varjon puolella ja tosi pieni.
Aurinko paistaa kotiin vain varhain aamulla. Muutoin ei koko päivänä.
Kämppä pysyy siis suht.koht,. viileänä koko päivän.
Mulla on kaksi tuuletinta.
Toinen ruokapöydällä ja toinen sängyn vieressä pienellä pöydällä.
Teen vain kevyttä ruokaa kesäisin, kuten salaatteja ja nopeasti kypsennettäviä keittoja.
Joten ruuanvalmistus ei asuntoani kuumenna.
Mä nukun näillä helteillä ulkona riippumatossa. Suosittelen sullekin.
Harva kait siellä parvella ruokaa laittaa. Jollain retkikeittimellä sekin voi onnistua mutta en suosittele koska paloriski.
Noi tuppaa oleen sen verran uusia taloja, että niissä on ilmastointi. Eli saattaa olla hyvinkin paljon mukavampi tällä säällä kuin oma tilava 70-luvun asuntoni.
Ihan o.k. Kesällä jäähdytys pitää huoneenlämmön tasaisena 21 asteessa ja talvella lämmitys tekee saman. Mikä tässä pitäisi olla ongelma?
Mulla on 75 neliötä ja yläkerran makuuhuoneessa on pahimpina hellepäivinä niin kuuma että olen pumpannut ilmapatjan keittiön lattialle ja nukkunut siinä. Asunnon kuumuus ei ole neliöistä kiinni.
T. 1918 rakennettu puutalo
Silloin kun vielä asuin yksiössä, söin salaatteja paljon helteellä tai lämmitin mikrossa ruokaa ( pakasteesta, johon laitan itse tekemää ruokaa annosrasioissa).
Parvea mulla ei ollut. En muista kovasti kärsineeni.
Vierailija kirjoitti:
Miten se pienuus vaikuttaa lämpötilaan?
Aika usein yksiössä ikkuna vain yhdellä seinällä, ei saa läpivetoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 75 neliötä ja yläkerran makuuhuoneessa on pahimpina hellepäivinä niin kuuma että olen pumpannut ilmapatjan keittiön lattialle ja nukkunut siinä. Asunnon kuumuus ei ole neliöistä kiinni.
Eli siis neljännessä kerroksessa yksiössä asuvan tulisi mennä nukkumaan ilmapatjan kanssa esim. häkkivarastoon vai mitä oikein yrität sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan o.k. Kesällä jäähdytys pitää huoneenlämmön tasaisena 21 asteessa ja talvella lämmitys tekee saman. Mikä tässä pitäisi olla ongelma?
Ap tarkoittaa varmaan jotain persauksia joilla ei ole asunnoissaan nykyaikana perustekniikkaa olevia laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se pienuus vaikuttaa lämpötilaan?
Aika usein yksiössä ikkuna vain yhdellä seinällä, ei saa läpivetoa.
No niin, mutta yksiökin voi olla tilava. Ja minulla on 54 neliön kaksio, jossa myös ikkunat samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis neljännessä kerroksessa yksiössä asuvan tulisi mennä nukkumaan ilmapatjan kanssa esim. häkkivarastoon vai mitä oikein yrität sanoa?
Lue uudestaan tuo viestini viimeinen lause. Yritän sanoa että neliöillä on aika vähän tekemistä asunnon tukaluuden kanssa.
Ei tietenkään koska viettävät kesän isän ja äitin isossa talossa.