Koronaluvut ovat nyt suhteellisen matalalla, mutta se lienee väliaikaista
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Millä pätevyydellä kirjoitat?
Ei minulla pätevyyttä ole ja olen mielelläni väärässä. Pahoin kuitenkin pelkään että korona "odottaa" kesän ja iskee niin kuin viime vuonna. Nyt nuo luvut ovat viime kesäistä korkeampia, joten tuleeko pahempi aalto syksyllä? Toki on rokotteet, se on hyvä. Mutta silti vähän pelkään että Suomi menee taas säppiin talveksi.
Suurimmalla osalla populaatiosta korona = lievä flunssa tai täysin oireeton. Lomalla ei kukaan testiin mene. Näin siitepölyaikana nuhan voi lisäksi itsediagnosoida siitepölyallergiaksi.
Kukaan ei ehkä halua viettää kolmea viikkoa kotiin sisälle eristettynä kesällä. Siksi matalat luvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla pätevyyttä ole ja olen mielelläni väärässä. Pahoin kuitenkin pelkään että korona "odottaa" kesän ja iskee niin kuin viime vuonna. Nyt nuo luvut ovat viime kesäistä korkeampia, joten tuleeko pahempi aalto syksyllä? Toki on rokotteet, se on hyvä. Mutta silti vähän pelkään että Suomi menee taas säppiin talveksi.
Mua ei haittaa. Voisin mennä talviunille lokakuun alussa ja nukkua huhtikuun alkuun.
Totta kai se tulee takaisin. Ei virusta saa tapettua. Kyse on vaan siitä, että milloin ja miten vaarallisena. Tämä pelleily pitäisi lopettaa, ja suhtautua siihen kuin flunssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman minkäänlaista faktaa tai pätevyyttä kirjoitat tällaista.
Kaltaisesi ihmiset aina tietävät myös mitä muut ajattelevat ja levittävät juoruja faktoina. Typerääkin typerämpää porukkaa.
Rajat on avattu, riittää vain rokotuspassi, eikä negatiivista testitulosta enää vaadita. Rokote ei estä sairautta eikä sen leviämistä.
Eli mitä just tapahtui? Miksi olemme olleet neljän seinän sisällä nyt 1,5 vuotta?
Miten niin väliaikaista ap?
Täytyyhän rokotutustenkin alkaa jo näkyä syksyllä.
Eikä ne pelkät koronatartunnat mitään, monihan sairastaa eriasteisena flunssana.
Merkitystä on sillä, että tuleeko vakvava korona. Korona, jonka takia joutuu sairaalahoitoon ja jopa hengityskoneeseen.
Terve ihminen sairastaa koronan suht.koht. tavallisena flunssana ja saa samalla tietyn vastuskyvyn joksikin aikaa.
Ei pidä tuijottaa pelkkiä tartunalukuja.
Luvut pysyvät syksylläkin maltillisina jos annetaan nuhaisten ja yskäisten olla rauhassa keskuudessamme. Vain kuumeessa kotiin.
Joskus se päätös vain on tehtävä, koska korona on tullut jäädäkseen. Pelätköön ne jotka haluavat. Yhteiskunnan rattaiden täytyy pyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Rajat on avattu, riittää vain rokotuspassi, eikä negatiivista testitulosta enää vaadita. Rokote ei estä sairautta eikä sen leviämistä.
Eli mitä just tapahtui? Miksi olemme olleet neljän seinän sisällä nyt 1,5 vuotta?
Omaa tyhmyyttäsi, jos olet ollut neljän seinän sisällä 1,5 vuotta.
Kukaan ei tiedä kauan rokotteen suoja kestää. On arveltu että max. puoli vuotta. Eli kyllä ensi talvi vähintäänkin menee taas maskeissa ja sulkutiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko paremman vertauskuvan tilanteelle, jossa tiettyjä vapauksia on poistettu tai kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko paremman vertauskuvan tilanteelle, jossa tiettyjä vapauksia on poistettu tai kielletty?
No vaikka "Miksi yleisötilaisuuksia ei saanut järjestää, ulkomaille matkustamisesta tehtiin hankalaa, ravintoiden aukioloaikoja rajoitettiin ja julkisia liikunta- yms tiloja suljettiin?"
Hyvin suuri osa suomalaisista on elänyt pandemian aikana ihan normaalisti. On käyty töissä, lapset ovat olleet päiväkodissa/koulussa, on kuljettu joukkoliikennevälineillä, on käyty normaalisti kaupoissa ostoksilla ja on tavattu ystäviä ja sukulaisia.