Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sellainen lomapaikka, johon menet mielelläsi uudemmankin kerran?

Vierailija
18.06.2021 |

Vastapainoksi tuolle "Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan" -ketjulle

Kommentit (326)

Vierailija
181/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan saaret yleensä, varsinkin Rodos ja Tilos on suosikkeja. Rodoksella paljon vaihtoehtoja tekemiseen, Tilos ihanan rauhallinen. 

Hampurissa käydään aika usein, tuttu kaupunki ja paljon tekemistä ja näkemistä. 

Vilnaan lähden uudestaan heti kun matkustaminen suht normaalia. Vaikutti tosi symppikseltä kaupungilta. 

Vierailija
182/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Rhodosta! 🇬🇷 ja Kreikan saaria ylipäätään. Kukaan ei tyrkytä mitään. Ruoka on täydellistä. Tunnelma hyväksyvä ja rento.

Minä olen käynyt kahdesti ja molemmilla kerroilla kauhea bilehotelli! Hotellien lähellä oli yhtä kauhea meno. Aivan järkyttävä huuto aamuyöhön asti. Viimeksi brittinuoret huusivat joka ikinen yö, eikä henkilökunta puuttunut millään tavalla, vaikka kävin valittamassa respassa. Hyvitykseksi kuskasivat jonkun omenakorin huoneeseen. Tulin suorastaan vihaiseksi, että tuodaan omenoita, kun ihmiset eivät saa öisin nukuttua. Korviinko ne omenat oli tarkoitus työntää? Apteekissa ei edes myyty korvatulppia.

Näiden kokemusten jälkeen otan mielelläni vastaan hyviä vinkkejä hiljaisista Rodoksen hotelleista/alueista. Voin lähteä uudestaan, jos tiedän saavani nukuttua. Rodoksen matkat sopii minun rahatilanteeseeni.

Et siis ole käynyt etelämpänä esim. Lindosissa. Jos tunkee bilepaikkoihin itsensä väkisin niin mitä muuta voi odottaa... Se ei olekuva koko Rhodoksesta.

Mistä kukaan voi tietää netin mainosten perusteella, millaisia hotellit todellisuudessa ovat? Myydään yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ja paikan päällä vasta selviää, mikä on totuus paikasta. En ole käynyt Lindoksella muuten kuin päiväretkellä. Kiivettiin mutkaista tietä huipulle asti. En ole edes tiennyt, että sielläkin on hotelleja, koska nähtiin lähinnä paikallisasutusta pienessä kylässä.

Rhodoksen rannikot on aivan täynnä hotelleja ja mainoksissa kerrotaan onko ne tarkoitettu bilettäjille, pariskunnille vai rauhaa rakastaville, kuinka paljon matkaa on mihinkin jne. Auton vuokraaminen on edullista ja lomadta tulee minipuolisempi.

En oo tuo sama, mut vinkki: menkää Rodokselle, ei siis RHOdokselle. Eihän kukaan sano matkustavansa Sverigeen, vaan Ruotsiin, kuten se suomeksi sanotaan. Keskikesällä siellä ainakin entisaikaan oli kaikki hotellit täynnä juhlijoita, koska se on Kreikan saarista se ainoa oikea bailusaari. Jos rauhallisempaa menoa haluaa, ei kannata mennä heinä- tai elokuussa. En tiedä tämän hetken tilannetta, onko vielä noin, koska omasta viimeisimmästä bailumatkasta Rodokselle on aikaa kohta 12 vuotta. Parikymppisenä kävin melkein joka kesä heittämässä viikon reissun. Ibiza ja Rodos oli vuorovuosina matkakohteena, ai että oli hauskaa.

Rodos ainoa bilesaari? En pidä sitä oikein bilesaarena ollenkaan. No Rodos Townissa ruotsalaisnuoriso möykkää heinä-elokuussa mutta muuten aika keski-ikäistyneitä on Rodoksen kävijät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Rhodosta! 🇬🇷 ja Kreikan saaria ylipäätään. Kukaan ei tyrkytä mitään. Ruoka on täydellistä. Tunnelma hyväksyvä ja rento.

Minä olen käynyt kahdesti ja molemmilla kerroilla kauhea bilehotelli! Hotellien lähellä oli yhtä kauhea meno. Aivan järkyttävä huuto aamuyöhön asti. Viimeksi brittinuoret huusivat joka ikinen yö, eikä henkilökunta puuttunut millään tavalla, vaikka kävin valittamassa respassa. Hyvitykseksi kuskasivat jonkun omenakorin huoneeseen. Tulin suorastaan vihaiseksi, että tuodaan omenoita, kun ihmiset eivät saa öisin nukuttua. Korviinko ne omenat oli tarkoitus työntää? Apteekissa ei edes myyty korvatulppia.

Näiden kokemusten jälkeen otan mielelläni vastaan hyviä vinkkejä hiljaisista Rodoksen hotelleista/alueista. Voin lähteä uudestaan, jos tiedän saavani nukuttua. Rodoksen matkat sopii minun rahatilanteeseeni.

Jos budjettimatka on, niin silloin hotelli tosiaan on sieltä halvimmasta päästä ja oletettavasti siellä myös on nuorisoa joka panostaa enemmän biletykseen kuin hotellin mukavuuteen. Itse oon aina asunut Rodos Townissa ja sieltä löytyy rauhallisiakin hotelleja, mutta olisko joku Ialyssos rauhallista seutua? Toisaalta sit tietysti jos on paljon lapsiperheitä niin hirveää meteliähän niistäkin lähtee. Sit taas jos ottaa vain lentolipun ja vuokraa auton niin silloin voi valita majapaikkaa niistä pienemmistä kylistä mihin ei tehdä ainakaan massoittain pakettireissuja.

Vierailija
184/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Pattaya tietenkin!

Vierailija
185/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti, Skåne, Jyllanti

Vierailija
186/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattajalla käyn joka vuosi, siellä on vientiä meille kehopositiivisille miehillekin.

Mikäs sen mukavampaa kun tuoppi kädessä ja nuori thaikku tyttö kainalossa.

Vierailija
187/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa olen käynyt kolmesti ja vielä siellä riittää paljon nähtävää tulevillekin matkoille

Vierailija
188/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Battaja bitch.♥️

Vierailija
189/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesia, Filippiinit ja Espanja.

Indonesia: olen käynyt parilla saarella, joten nähtävää riittäisi useammaksi kerraksi. Balia enemmän tykkäsin Lombokista, etenkin maisemien perusteella. Lombokilla tosin tuntuu olevan jotenkin vaarallinen maine(?), mutta itse en mihinkään vaaralliseen törmännyt. Balin ulkopuolella matkailu muuttuu heti "haastavammaksi", kun kaikki ei ole turisteille tehtyä. Tykkäsin tosi paljon Togeanin saarista, vaikka sinne matkustaminen olikin työlästä. Menisin ehdottomasti uudelleen. 

Filippiinit: ystävällisiä ihmisiä, paljon saaria ja nähtävää. Kävin vain Palawanilla, joten seuraavalla kerralla suuntaisin muualle.

Espanja: olen käynyt vain Sevillassa, josta pidin kovasti. Sellasiin paikkoihin kun Barcelona en välttämättä matkustaisi, koska siellä tuntui ainakin aiemmin olevan negatiivinen suhtautuminen turisteihin. Liekö tilanne muuttunut koronan vaikutuksesta.

Vierailija
190/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerimäki! Puhdas luonto, kristallinkirkas Puruvesi, ihanat savolaiset, usein aurinkoinen sää, huima kirkko, aaah!!

Vierailija
191/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

Gambiaan palaan aina uudestaan ja uudestaan.

Minulla on siellä ihana mies, Gambialaisen heimopäällikön esikoinen.

Mielenkiintoista. Mitä heimoa miehesi on?

Puhutko hänen äidinkieltään?

Pan Ijat -heimoa. Yhteinen kielemme on body language.

Mieheni omaisuus on tällä hetkellä pahasti jumissa jossakin bisneksessä, joten toistaiseksi maksan kaiken, mutta kun liikeyritys alkaa tuottaa, minulla on kissanpäivät

Ihan kiva provo. 

Tai no, jos totta puhutaan niin kulahtanut juttu. Olisit kyllä pystynyt parempaakin ja saanut aiheesta ihan viihdyttävänkin pienellä vaivalla.

Vaihda nyt aluksi tuo heimo, johonkin sellaiseen todelliseen heimoon. Jos et jaksa googlata, niin voin auttaa.

Tavallisimmat heimot Gambiassa ovat : Mandinkat, Fulat, Wolofit, Babbarat ja Sereret.

Vierailija
192/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxford.

Historiaa, paljon ohjelmaa, ystävällisiä ihmisiä, oikeaa elämää.

Vierailija
193/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauski kirjoitti:

Pattajalla käyn joka vuosi, siellä on vientiä meille kehopositiivisille miehillekin.

Mikäs sen mukavampaa kun tuoppi kädessä ja nuori thaikku tyttö kainalossa.[/quote

Oikeasti Pattiksella näkee vielä näitä suomiäijiä, jotka taksi tuo suoraan baarihotelliin ja likat pitää äijän kännissä koko ajan ja vie kaikki rahat ja viimeisenä päivänä taksiin ja takaisin kentälle. Tavallaan hauskaa mutta surullista kuitenkin. Koko Pattis-klisee on jo aikas kulunut läppä. Eniten mielipiteitä on niillä, jotka eivät ole siellä koskaan käyneet. Siellä on esim "paljon" suomalaisia lapsiperheitä. Ei lapsille tee pahaa nähdä muutakin kuin Kerava.

Itse voin käydä Pattiksella ihan hyvin. Hinta/laatusuhde on hyvä. Tosin on paljon muita paikkoja, jotka menevät edelle.

Vierailija
194/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroatian Plitvice, näkemisen arvoinen paikka

Joo, tuo oli kaunis paikka. Tehtiin retki yhtenä kuuman hikisenä päivänä. Kroatiassa on muutakin nähtävää, vaikka se köyhyys ja kurjuus voi järkyttää aluksi.

???

Kroatia on EU:n köyhin maa, eikä sitä voi olla huomaamatta, jos turistikeskuksen ulkopuolelle uskaltautuu. Asuinolot ovat paikoin järkyttävällä tasolla, kaikilla ei ole varaa edes sähköön tai juoksevaan veteen. Maaseudulla kuolee ihmisiä kylmyyteen joka talvi, kun asuinolot ja lämmitykset ovat mitä ovat. Kampaajani kertoi, että hän lähettää joka kuukausi rahaa iäkkäille vanhemmilleen, jotka asuvat pienessä kylässä, sillä eläkkeet ovat surkealla tasolla. Ikänsä töitä tehneet maanviljelijät saavat eläkettä suunnilleen suomalaisen lapsilisän verran, eli 150€ kuussa. Lapsiköyhyys on myös Euroopan suurin. Ei tietenkään näy katukuvassa jossain Splitissä, joka elää turismista, kuten koko rannikko. Kiiltokuvaa ja kulissia.

Kuka sinne maaseutukyliin lähtee pyörimään? Kaikkihan tuon tietää, että Kroatia on eu:n köyhin maa, mutta on sitä köyhää Afrikassakin. Eihän kukaan tuijota sielläkään, että hui kauhistus, savimajoissa asuvat. Lomalla nautitaan kauniista maisemista, ruuasta ja elämyksistä, eikä mietitä, mitä murheita maassa on.

Ikävä tuottaa pettymys, tai ainakin antaa uusi näkemys. Kyllä sinne köyhään Afrikkaan voi matkustaa ja alussa tulee tunne juurikin, että, hui kauhistus. Vielä enemmän hui, kun eivät edes asu siisteissä savimajoissa, vaan aivan kauheassa haisevassa slummissa. 

Olen nyt käynyt vuosittain Afrikan mantereen pienimmässä maassa, joka on maailman 8. köyhin maa, vuodesta 2007. On melkoisen uniikkia matkustamista. Silmiä avaavaa, kuten myös maailmankuvaa. Ei ole kauniita maisemia, ei tuoksu sulotuoksut ja ruoka on pelkkää riisiä ja joskus harvoin ylivuotista sporttista kanaa. Kaloissa on aina niin, että yhdessä kalassa on kuuden kalan ruodot. Siis arkiruoka on todella yksipuolista ja vaatimatonta.

Pakosti murehtii niiden ihmisten murheita, kun tuntee ne ihmiset henkilökohtaisesti. Yritämme perheeni kanssa auttaa parhamme mukaan. Kaikki kauhistelevat, että mitä lomailua tuo tuollainen on. Mutta on se. En ole millään matkoillani itkenyt yhtä paljon kuin siellä. Toisaalta, en kyllä ole missään nauranut niin paljon kuin siellä. Kaikista eniten elämäniloa löysin sieltä, mistä vähiten odotin sitä löytäväni.

Vierailija
195/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andorra.

Vierailija
196/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on ja rahani riittää kirjoitti:

Rauski kirjoitti:

Mikäs sen mukavampaa kun tuoppi kädessä ja nuori thaikku tyttö kainalossa.[/quote

Oikeasti Pattiksella näkee vielä näitä suomiäijiä, jotka taksi tuo suoraan baarihotelliin ja likat pitää äijän kännissä koko ajan ja vie kaikki rahat ja viimeisenä päivänä taksiin ja takaisin kentälle. Tavallaan hauskaa mutta surullista kuitenkin. Koko Pattis-klisee on jo aikas kulunut läppä. Eniten mielipiteitä on niillä, jotka eivät ole siellä koskaan käyneet. Siellä on esim "paljon" suomalaisia lapsiperheitä. Ei lapsille tee pahaa nähdä muutakin kuin Kerava.

Itse voin käydä Pattiksella ihan hyvin. Hinta/laatusuhde on hyvä. Tosin on paljon muita paikkoja, jotka menevät edelle.

Ja jotkut saa järkättyä vielä niin että euroukko elättää tytön koko suvun, täytyyhän vähävaraiselle uskolliselle tyttikselle kuukausirahaa tonni laittaa.

Vierailija
197/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauski kirjoitti:

Mikäs sen mukavampaa kun tuoppi kädessä ja nuori thaikku tyttö kainalossa.

Kuulostaa tosi oksettavalta.

Vierailija
198/326 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauski kirjoitti:

Ja jotkut saa järkättyä vielä niin että euroukko elättää tytön koko suvun, täytyyhän vähävaraiselle uskolliselle tyttikselle kuukausirahaa tonni laittaa.

Älä viitsi tehdä julmaa pilaa. Sinä et ehkä tunne yhtään näistä tytöistä, mutta minä tunnen yhden. Asuu naapurissa suomalaisen miehen kanssa. Tiedän senkin, että joutui hylkäämään koko perheensä ja kaikki ystävät, kun oli pakko lähteä hankkimaan rahaa ruokaan. Tarjoilijan töitä oli luvattu 16-vuotiaalle, mutta työ olikin muuta. Illasta ja viikosta toiseen vaihtuvia seuralaisia. Yksi näistä satunnaisista tulon lähteistä sai tytön raskaaksi, vain 17-vuotiaana. Ihan keskenkasvuinen vielä. Hän lähti perheensä luo, synnytti ja palasi vuoden päästä töihin, kun ei ollut rahaa elää. Pieni tytär jäi isovanhempien hoiviin. Henkensä pitimiksi ne tytöt siellä töitä paiskii, ja jos hyvä tuuri käy, sama mies antaa rahaa koko viikon. Jotkut pääsee naimisiin ja lähtemään siitä touhusta, toiset yrittää selviytyä hengissä.

Vierailija
199/326 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauski kirjoitti:

Älä viitsi tehdä julmaa pilaa. Sinä et ehkä tunne yhtään näistä tytöistä, mutta minä tunnen yhden. Asuu naapurissa suomalaisen miehen kanssa. Tiedän senkin, että joutui hylkäämään koko perheensä ja kaikki ystävät, kun oli pakko lähteä hankkimaan rahaa ruokaan. Tarjoilijan töitä oli luvattu 16-vuotiaalle, mutta työ olikin muuta. Illasta ja viikosta toiseen vaihtuvia seuralaisia. Yksi näistä satunnaisista tulon lähteistä sai tytön raskaaksi, vain 17-vuotiaana. Ihan keskenkasvuinen vielä. Hän lähti perheensä luo, synnytti ja palasi vuoden päästä töihin, kun ei ollut rahaa elää. Pieni tytär jäi isovanhempien hoiviin. Henkensä pitimiksi ne tytöt siellä töitä paiskii, ja jos hyvä tuuri käy, sama mies antaa rahaa koko viikon. Jotkut pääsee naimisiin ja lähtemään siitä touhusta, toiset yrittää selviytyä hengissä.

No tuo on yks näkökulma ja joidenkin elämää. Mä taas sattumoisin tiedän ja tunnen aika monta tapausta missä miestä on vedätetty niin huolella ettei voi ymmärtää. Ja kun on yks talo maksettu ja yks suku elätetty niin vaihdetaan toiseen kun sieltä maailman laidalta ainoastaan voi se tosirakkaus löytyä. Ja uskotaan että se tyttö on uskollinen 50vkoo vuodesta kun vaan rahaa lähettää... ja aika moni muukin lähettää. Ei tiedä itkiskö vai nauraisko näille. Toisaalta tänne tulee tyttöjä jotka on uskoneet että mies on joku varakaskin kun lomalla rahaa riittää mutta tosiasiassa tyhjätasku joka on vaan halunnut piian ja sängynlämmittäjän. Kaikessa on niin monta kulmaa.

Vierailija
200/326 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauski kirjoitti:

Näitä tyttöjähän on siellä tuhansittain, miten voikin kaikilla olla about sanasta sanaan sama tarina..? Tausta ja historia on helppo ihan vaan keksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä