Onni on rauhallinen kerrostalo!
Olen asunut nykyisessä asunnossani vuoden ja olen edelleen lumoutunut tämän talon rauhallisuudesta. Klo 22 tulee todellakin hiljaisuus, mitään basson jyminää tai tappelun ääniä ei kuulu, ihmiset tervehtivät kohteliaasti ja jopa alkoholiin (ilmeisesti) menevä naapurikin on rauhallinen ja omissa oloissaan ketään häiritsemättä. Tämä on paratiisi verrattuna niihin paskaluukkuihin, joissa olen aikaisemmin asunut. Eikä tässä talossa edes ole ketään ns. kyttääjää, on kuin kaikki olisi hiljaisella sopimuksella päättäneet elää asiallisesti.
Kommentit (31)
Sama täällä, kahdeksatta vuotta. Eipä tarvita kuin se yksi lukkuttaja ja yksi kyylä, niin tunnelma on pilalla. Se on oikeasti pienestä kiinni.
Meidän kaikki kolme viimeisintä asuntoa ovat olleet tuollaisia, paitsi yksi oli vähän levoton noin vuoden, mutta sitten saatiin rauhoittumaan. Näissä sekä omistus- että vuokrataloja ja erilaisilla alueilla. Eli yli kymmenen vuotta ollut jo rauhallista.
Ihan mukavasti itsekin elän Heka vuokralla kerrostalossa.samassa paikaa jo 21v! Naapurit ovat ok! Ei melu haitoja,ei mitään. Jokainen elää oma elämä.Muodolisesti tervehditään jos rapuu,piha kohdataan.Helle vaan haitaa.kun pieni koti ja aamu auringosta laskuun,aurinko paistaa kotiini.Ihan kiva ei aina plus 30 ja plus 31 lämössä sisällä.niinpä olen paljon pois eläkeläisenä kun mahdolisuus ulkona päivät. Täällä ei talvellakan palele.Joten kiitolinen saan olla vuokra kodista ja naapureistani,jokainen elää oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, kahdeksatta vuotta. Eipä tarvita kuin se yksi lukkuttaja ja yksi kyylä, niin tunnelma on pilalla. Se on oikeasti pienestä kiinni.
Tiedän tämän. Minun jälkeeni tänne on muuttanut kaksi tyyppiä ja kauhun sekaisella pelolla olen odottanut, että alkaako jytinä. Ei ole alkanut, mukavia ja rauhallisia ihmisiä on onneksi ollut.
Ymmärrän täysin. Olen väliaikaisessa asunnossa ja 50- vuoteen en ole tällaisen porukan keskellä elänyt. Huomaa, että puhtaasti vuokratalosta on kysymys. Ei alkeellisintakaan ymmärrystä ottaa muita ihmisiä huomioon. Lähden kesäloman ajaksi sukulaisen luo, koska ei täällä voi elää. Odotan sitä hetkeä, kun pääsen täältä pois!
Meillä kuuluu sexi ääniä aamuyölle asti. On kyllä hirveää kuunneltavaa
Meillä seinänaapuri pesee jauhenlihaa monta kertaa päivässä, joskus keskellä yötä. Todella raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Olen väliaikaisessa asunnossa ja 50- vuoteen en ole tällaisen porukan keskellä elänyt. Huomaa, että puhtaasti vuokratalosta on kysymys. Ei alkeellisintakaan ymmärrystä ottaa muita ihmisiä huomioon. Lähden kesäloman ajaksi sukulaisen luo, koska ei täällä voi elää. Odotan sitä hetkeä, kun pääsen täältä pois!
Kyllä ihmisillä on niin erilaisia kokemuksia. Asun tällä hetkellä viidettä vuotta tällaisessa "puhtaasti vuokratalossa" ja on rauhallisin ja miellyttävin talo, jossa olen asunut.
Kerrostaloasuntoni on erittäin rauhallinen ja ihanan hiljainen, mutta jokaisessa paratiisissa taitaa olla aina se liero käärme. Pihamaata terrorisoi pari kukkahullua ämmää, joille hallitus ei uskalla sanoa mitään. Istuttavat kielletyille aluelle ja jopa ihmisten ikkunoiden eteen korkeita puskia, joita sitten muut asukkaat joutuvat repimään pois. Riitaa riittää heidän kanssaan, mutta auttaa kun karjaisen heille kerran.
Onni on oma talo maaseudun rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloasuntoni on erittäin rauhallinen ja ihanan hiljainen, mutta jokaisessa paratiisissa taitaa olla aina se liero käärme. Pihamaata terrorisoi pari kukkahullua ämmää, joille hallitus ei uskalla sanoa mitään. Istuttavat kielletyille aluelle ja jopa ihmisten ikkunoiden eteen korkeita puskia, joita sitten muut asukkaat joutuvat repimään pois. Riitaa riittää heidän kanssaan, mutta auttaa kun karjaisen heille kerran.
Niinhän se on, että jos paratiisissa ei vielä ole käärmettä, sinne kyllä luikertelee sellainen. Meillä ongelmat alkoivat siitä, kun pysäköinti meni ihan holtittomaksi yhden perhekunnan taholta. Poistumisteiden edessä jatkuvasti parkkeerausta ym. Asiasta sanottiin, mutta nämä reagoivat ylimielisesti ja aggressiivisesti. Talon rauha oli pilalla.
Sama homma, oli. Sitte muutti joku mielenvikainen vanha nainen joka poraa ja naputtelee milloin aamulla,millon yöllä.
Ei auta sanomiset ja kieltää kaiken aina vaan .
En muista yhtä ainoaa hiljaista päivää ton muuton jälkeen.
Tämäkin oli hyvin rauhallinen kunnes yksi huutopelaaja muutti naapuriin. Huutaa ja kiljuu aamusta yöhön. Muut naapurit rauhallisia. Todella pienestä on kiinni.
Meillä olisi muuten ihan rauhallista mutta seinän takana huutaa koira kurkku suorana 7-16 välisenä aikana. Kiva yrittää nukkua yövuoron jälkeen kun tuo kiljuminen kuuluu korvatulpistakin läpi 🙄
Mulla asui yläkerrassa joku deeku kun muutin tänne, sieltä kuului mm. jouluaattona tyyliin "hyppään parvekkeelta alas" jne tappelua aamusta iltaan kunnes muuttivat pois ja se luukku hiljeni. Sitten seinän taakse muutti bilepariskunta mutta he saivat äkkiä häädön ja tilalle muutti vanhus niin nyt on täydellistä ollut jo useamman vuoden. Ei pihahdustakaan missään!
Naapurirapussa on yksi satunnaisesti meluaja. Onneksi siellä on myös "kyylämummo", joka käy ovella sanomassa asiasta ja sitten rauhoittuu. Joskus niistäkin on hyötyä!
Sen toki myönnän, että tästä saa maksaa aika reilusti, mutta se ei haittaa.
ap