Eivätkö korona-rokottamattomat pääse tulevaisuudessa matkustamaan lainkaan?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että valtio korvaa jos rokotuksesta tulee pysyviä haittoja.. eivät varmasti korvaa ainakaan taisteluitta.
Itsellä on eka rokote otettu ja toista en ota. Ihan sama vaikken sitten pääsis ulkomaille.
Miksi otit tuon ensimmäisen rokotteen?
Siksi että se riittää ja toivottavasti näin todetaan julkisuudessakin pian.
Vierailija kirjoitti:
Rokote on voimassa vain puolisen vuotta. Näin ainakin täällä Sveitsissä on ilmoitettu.
Sveitsillä on sitten kai rokotetta tarpeeksi väestönsä rokottamiseen alle puolen vuoden välein? Suurimmalla osalla maista ei ole. Täällä toisen rokotteen saaneille on sanottu että seuraava rokotus tulee vuoden päästä.
Pikatestihän on tosi helppo, joten miksi ihmeessä rajattaisiin matkustamista. Viimeksi, kun lensin Keski-Euroopasta Finskillä Suomeen, sai lähtömaassa ilmaisen testin ja tuloksen vartissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote on voimassa vain puolisen vuotta. Näin ainakin täällä Sveitsissä on ilmoitettu.
Sveitsillä on sitten kai rokotetta tarpeeksi väestönsä rokottamiseen alle puolen vuoden välein? Suurimmalla osalla maista ei ole. Täällä toisen rokotteen saaneille on sanottu että seuraava rokotus tulee vuoden päästä.
En tiedä, mutta samaa koronapassia täällä käytetään. Se on yhdenmukaistettu EU:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pikatestihän on tosi helppo, joten miksi ihmeessä rajattaisiin matkustamista. Viimeksi, kun lensin Keski-Euroopasta Finskillä Suomeen, sai lähtömaassa ilmaisen testin ja tuloksen vartissa.
Helppo ja luotettava ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Nythän muutamat lentoyhtiöt ottavat lennoilleen vain rokottamattomia ihmisiä veritulppariskin takia. Tässä käy niin, että ne jotka ottivat piikin matkustamisen takia eivät pääsekään enää koneeseen. Viikon sisällä kuollut 4 BA:n lentäjää, rokotettuja kaikki. Ihan voit alkaa ajatella asioista jo omilla aivoilla.
Ette ole tainneet sitten kovin paljoa matkustaa ennenkään. Tuo on ihan yleisesti tiedossa oleva asia, että pitkään paikallaan istuminen lisää veritulppariskiä, samoin lentokoneessa erityisesti alipaine. Sen takia lennon aikana on aina - myös ennen koronaa ja koronarokotteita - suositeltu välillä liikkumaan. Itse käytän pitkillä matkoilla lentosukkia.
Ei tämä ole mikään uusi asia, ja ihan olisi mielenkiintoista tietää mitkä lentoyhtiöt tällaista muka ovat kieltämässä. Itse kun ko. alalla työskentelevänä en ole tällaisesta kuullutkaan.
Varmasti pääsee jossain vaiheessa :) Ei turismilla elävillä mailla ole mahdollisuuksia alkaa rajaamaan. Eikä muutenkaan tässä maailmantaloudessa. Nyt vaan pelotellaan suuri osa ottamaan piikki, vuoden päästä ollaan jo normaalissa. Paitsi että osa tulee käymään joka vuosi piikillä ja siitä tulee normi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.fi/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSL2N2NZ1ZO
En ole mikään quanon-pelle, vaikka peloissasi haluat minut sellaiseksi kategorisoida. Kaikki tieto on löydettävissä netistä.
VIIRUSLINKKI!!!
ÄLKÄÄ KUKAAN AVATKO, @MODERAATTORI KUTSUTTU PAIKALLE!!!!
Ei ole mikään viruslinkki vaan ihan tavallinen linkki..
Vierailija kirjoitti:
Varmasti pääsee jossain vaiheessa :) Ei turismilla elävillä mailla ole mahdollisuuksia alkaa rajaamaan. Eikä muutenkaan tässä maailmantaloudessa. Nyt vaan pelotellaan suuri osa ottamaan piikki, vuoden päästä ollaan jo normaalissa. Paitsi että osa tulee käymään joka vuosi piikillä ja siitä tulee normi.
Otatko itse molemmat rokotteet vai jäätkö odottamaan vapaata maailmaa jota ei välttämättä enää tule? Eiköhän tää tauti piikeistä huolimatta syksyllä taas ryöpsähdä uusien varianttien kera..
Joo.
Lentomatkustus kuolee.
Rokottamattomia ei oteta maahan ja rokotettuja ei oleta lennoille veritulppariskin takia. Jännä tulevaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin se rokote nyt vaan otetaan. Mielipidettäsi ei kysytty. Ei tarvitse sitten huolehtia, että pääsetkö tartuttamaan viattomia ihmisiä ulkomailla, kun se on nyt estetty sinulta ja näin on hyvä!
En ota rokotetta. En ole kiinnostunut matkustamisesta. Olen sairastanut koronan. Ei tullut edes nuhaa.
Kaksi rokoteannosta saaneiden suomalaisten osuus väestöstä on JO 16% 😂. Lasketa siitä, milloin päästään esim. 50% rokotekattavuuteen 😂.
12 viikkoa, ja tänään rokotteen saaneet saavat toisen piikin. Laske siitä rokoteprosentit.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä syytä alkaa käyttämään tästä epidemiasta sitä jo hieman vanhentunutta mutta konkreettista ilmaisua "kulkutauti". Tauti siis leviää ihmisten mukana toisiin kulkeutumalla samalla kun ihmiset liikkuvat paikasta toiseen.
Näistä keskusteluista näkee kyllä, että iso osa ihmistä on pitää itseään nykyään niin uniikkeina erityistapauksina, että jos hiemankin on jokin yleispätevämpi ja yleisen turvallisuuden kannalta asetettu määräys niin se on heti "pakko", loukkaus, jotain rikkomatonta yksilönvapautta vastaan, kun " mulla pitää olla oikeus ihan mihin vaan". No tällä planeetalla on miljardeja muita, joihin näiden "yksilöiden" toiminta vaikuttaa moninkertaisesti kertautuen, jos kaikki tekevät vain oman päänsä mukaan, eivätkä huomioi yhteistä turvallisuutta. Ajatellaan liian suppeasti. Rokotepassi nähdään omien yksilön oikeuksien loukkauksena ajatellen, että nyt minua pakotetaan ottamaan rokote, jota ilman en pääse matkustamaan. Jos hieman laajentaa perspektiiviä niin oivaltaa, että se rokotepassi on ihan ok kuitenkin , jos se ehkäisee että miljoona intialaista päättää yhtäkkiä tulla Suomeen lomailemaan vai kuinka?
Eiköhän ne kaikki taidot leviä sillä, kun ihmiset kulkevat paikasta toiseen…
Jatkossakin Suomeen pääsee ilman rokotusta negatiivisella lähtömaassa otetulla rokotustodistuksella ja Suomessa testi plus 72 h karanteeni. EU ja meidän perustuslakimme kieltää syrjimästä ketään terveydentilan perusteella.
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kohdemaan säännöistä. Joihinkin paikkoihin voi hyvinkin olla ettei saa rokottamattomana matkustaa.
Eiköhän tuo kohta liitetä passiin ja todellakaan et nouse Vantaalla koneeseen jos portti rupeaa piippaan VAARA VAARA VAARA, seinällä näyttö juoksee kissankokoisin kirjaimin EI ROKOTETTU HENKILÖ TERMINAALISSA, VAARA VAARA. Taatusti helpompi elämä jos vaan otat sen piikin.
Kierrän Vantaan muutenkin kaukaa. Vantaa piippaa mulle jo nyt VAARA VAARA VAARA.
Eipä olisi 1,5 vuotta sitten uskonut, että maailmasta tulee tällainen ja että ihmiset tekevät mitä vain kumartaen samalla syvään saadakseen esim. matkustaa. Välillä tuntuu kuin seuraisi sivusta jotain sarjaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin se rokote nyt vaan otetaan. Mielipidettäsi ei kysytty. Ei tarvitse sitten huolehtia, että pääsetkö tartuttamaan viattomia ihmisiä ulkomailla, kun se on nyt estetty sinulta ja näin on hyvä!
En ota rokotetta. En ole kiinnostunut matkustamisesta. Olen sairastanut koronan. Ei tullut edes nuhaa.
Kaksi rokoteannosta saaneiden suomalaisten osuus väestöstä on JO 16% 😂. Lasketa siitä, milloin päästään esim. 50% rokotekattavuuteen 😂.
12 viikkoa, ja tänään rokotteen saaneet saavat toisen piikin. Laske siitä rokoteprosentit.
Heinäkuussa rokotetoimitukset hyytyvät. Tahti riippuu saatavilla olevista rokotteista.
Tämä on markkinointikikka, en mene lankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän muutamat lentoyhtiöt ottavat lennoilleen vain rokottamattomia ihmisiä veritulppariskin takia. Tässä käy niin, että ne jotka ottivat piikin matkustamisen takia eivät pääsekään enää koneeseen. Viikon sisällä kuollut 4 BA:n lentäjää, rokotettuja kaikki. Ihan voit alkaa ajatella asioista jo omilla aivoilla.
Ette ole tainneet sitten kovin paljoa matkustaa ennenkään. Tuo on ihan yleisesti tiedossa oleva asia, että pitkään paikallaan istuminen lisää veritulppariskiä, samoin lentokoneessa erityisesti alipaine. Sen takia lennon aikana on aina - myös ennen koronaa ja koronarokotteita - suositeltu välillä liikkumaan. Itse käytän pitkillä matkoilla lentosukkia.
Ei tämä ole mikään uusi asia, ja ihan olisi mielenkiintoista tietää mitkä lentoyhtiöt tällaista muka ovat kieltämässä. Itse kun ko. alalla työskentelevänä en ole tällaisesta kuullutkaan.
Itse alalla työskentelevään olet varmaan jo kuullut British Airwaysin neljästä lentäjästä, jotka ovat kuolleet hyvin lyhyen ajan sisällä. Tämä on teille varmaan aivan normaalia kausivaihtelua. Itsellä kyllä laittaa hälytyskellot soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään uusi asia, ja ihan olisi mielenkiintoista tietää mitkä lentoyhtiöt tällaista muka ovat kieltämässä. Itse kun ko. alalla työskentelevänä en ole tällaisesta kuullutkaan.Itse alalla työskentelevään olet varmaan jo kuullut British Airwaysin neljästä lentäjästä, jotka ovat kuolleet hyvin lyhyen ajan sisällä. Tämä on teille varmaan aivan normaalia kausivaihtelua. Itsellä kyllä laittaa hälytyskellot soimaan.
Kolmesta olen lukenut ja BA:n mukaan eivät liity rokotteeseen. Yksi pilotti kyllä kuoli koronaan oltuaan pitkään teholla. Todella ikäviä tapauksia ja osanotto läheisille.
BA:lla taitaa olla noin 4500 lentäjää yhteensä.
Yllätys, ettei liity rokotteeseen. Uskotteko, ettei rahalla saa muokattua kaikkia ’virallisia’ kommentteja?
Matkatoimistot menköötkin. Lentokoneet lentää silti. Ihanaa kun ei tartte enää kuunnella kakroiden kiljumista koneessa eikä lomakohteissa.