Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kotiäiti, joka haluaisi erota miehestään, mutta ei ole varaa...

Vierailija
22.08.2006 |

Vuosia sitten jättäydyin työelämästä pois lasten vuoksi. Päätös oli omani ja mieheni eli yhteinen. Ja tulothan ovat sittemmin olleet mitä ovat eli säästöjä ei tosiaan ole päässyt kertymään. Nyt on tilanne sellainen, että ero ehkä edessä.

Miten ihmeessä selviän, jos tilanne menee siihen että erotaan?

Talo on miehen eli joutuisin etsimään itselleni ja lapsille vuokra-asunnon. Säästöjä ei ole, joten mistä hiidestä sitä repii vuokrarahat ja sen takuuvuokrankin... Paikkakuntaa aion vaihtaa, muuttaa kaupunkiin. Joten uskon, että tulen kuitenkin töitä löytämään ja selviän tulevaisuudessa. Mutta tämä muutonhetki mietityttää, että miten selviää? Tuleekohan esim. sosku apuun tällaisella hetkellä vai pitäisikö käydä hakemassa pankista lainaa?

Toinen, mikä mietyttää on se, kumpi saa lapset. Mies väittää, että hän, koska käy töissä ja on asunto. Onko mitään merkitystä sillä, että olen lapsien kanssa ollut kotona? Mieskin on kyllä hyvä isä, vaikkakin lasten kanssa vietetty aika on aina ollut " kortilla" ...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ositus. Siinä vähemmän omistava puoliso saa tasinkoa enemmän omistavalta. Eli käytännössä omaisuus 50/50. Jos teillä on avioehto tai mies on saanut talon perintonä )ja vanhemmat testamentissä määränneet, ettei mahd. aviopuolisolla oli aviooikeutta.) on tilanne toinen.

Ja lähde nyt äkkiä etsimään töitä!

Vierailija
2/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo on TEIDÄN YHTEINEN, vaikka olisi kuinka miehen ostama. Avioliitto kun tekee omaisuudesta yhteistä - ellei avioehtoa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oot ns. vähävarainen ja sulla on lapsia. Hae kunnalta tai kaupungilta asuntoa. Niihin ei tarvitse mitään takuuvuokria, tai sitten ne on aika pieniä, yleensä 250 euroa. Sosiaalivirasto varmaan maksaa senkin.

Ihan varmasti tulet pärjäämään. On paljon omasta asenteestakin kiinni. Kun olet saanut asunnon, menet töihin.

Tsemppiä!

Vierailija
4/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei merkkaa mitään noissa huoltajuusjutuissa vaan se kuka lapsia on hoitanut ja yleensä se on äiti.

Vierailija
5/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo seikat eivät juridisesti paina _yhtään mitään_ jos teillä ei ole avioehtoa. Ja kun teillä ei ole niin _kaikki_ teidän omaisuus on yhteistä, sekä miehen hankkima että sinun hankkima. Velat myös ovat yhteisiä.

Vierailija
6/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka on lasten lähivanhempi jää asumaan lasten kanssa asuntoon niin kauaksi aikaa kun nuorin on täyttänyt 18v

Vierailija
7/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kumpi on jäänyt asumaan lasten kotiin...

Vierailija
8/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se joka on lasten lähivanhempi jää asumaan lasten kanssa asuntoon niin kauaksi aikaa kun nuorin on täyttänyt 18v

Vierailija
9/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus menee puoliksi vaikka onkin miehen nimissä. Lisäksi vaadit mieheltä elatusta esim 3-6kk eli kunnes löydät työpaikan. Saatko on eri juttu. Oikeusaputoimistosta saat ilmaisia neuvoja, koska sinulla ei ole tuloja.

Vierailija
10/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan samassa jamassa kun ap. Sillä erotuksella että meillä oli avioehto. Mä pakkasin kamat ja asuin äitini luona lasten kanssa melkein 3 kk. Sitten sain asunnon kaupungilta. Lapset jäivät minulle, vanhin sai itse päättää. Lapset olivat silloin 2-v, 7-v ja 12-v.

Opiskelin 2 vuotta tein töitä 2 vuotta ja sitten olikin aika ostaa asunto. Kertaakaan en ole valintojani katunut tai päätöstä erota ja lähteä.

Rohkeutta se vaatii, mutta on sen arvoista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi