Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan mistä vois ilmatteeks opiskella englannin kielioppia?

Vierailija
17.06.2021 |

.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetissä on paljon ilmaisia kursseja.

Vierailija
2/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue nyt ensin kaikki tämän saitin enkkuketjut läpi. Täällä käy hyvin älykästä väkeä.

Vierailija
4/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/15/englanti

Tuolla on paljon erilaisia harjoitusmateriaaleja.

Vierailija
5/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vahat koulukirjat on olleet minulle parhaita. Niiden ääressä muistuu mieleen helposti. Jos et ole aikaisemmin opiskellut englantia, niin sitten netistä oppii.

Vierailija
6/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset kielioppia? Jos haluat käyttää kieltä, lue kirjoja, katso tv-sarjoja ilman tekstitystä. Kyllä se kieltaito vähitellen uppoaa selkäpiihin. Suomalaisten ongelma on usein, että ajatellaan puhuttua kieltä, että pitää tietää mikä on partisiipin preesens ja sitten ei uskalleta sanoa mitään vaikka ei sillä ole mitään väliä. Kielen osaamisen ja oppimisen tarkoitus on, että osaa kommunikoida toisen ihmisen kanssa. Se lähtee ihan perusteista "Me Tarzan, you Jane" ja siitä sitten vaikeampaan päivittäiskieleen. Itse olen opetellut kaikki kielet ns. natiivisti, eli kieliopista ei mitään tajua, silti puhun nykyään parempaa ja kieliopillisesti oikeampaa englantia kuin keskiverto britti.

8/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue englanninkielisiä kirjoja aiheista, jotka sinua kiinnostavat! Kirjastoissa on englanninkielisiäkin kirjoja, ja kaiken maailman e-bookkeja saa ilmaiseksi tai melko halvalla ties mistä palveluista.

Vierailija
9/15 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta kirja ja opettele. Myös netistä löytyy. 

Vierailija
10/15 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset kielioppia? Jos haluat käyttää kieltä, lue kirjoja, katso tv-sarjoja ilman tekstitystä. Kyllä se kieltaito vähitellen uppoaa selkäpiihin. Suomalaisten ongelma on usein, että ajatellaan puhuttua kieltä, että pitää tietää mikä on partisiipin preesens ja sitten ei uskalleta sanoa mitään vaikka ei sillä ole mitään väliä. Kielen osaamisen ja oppimisen tarkoitus on, että osaa kommunikoida toisen ihmisen kanssa. Se lähtee ihan perusteista "Me Tarzan, you Jane" ja siitä sitten vaikeampaan päivittäiskieleen. Itse olen opetellut kaikki kielet ns. natiivisti, eli kieliopista ei mitään tajua, silti puhun nykyään parempaa ja kieliopillisesti oikeampaa englantia kuin keskiverto britti.

Haluan vaan oppia ihan omaksi iloksi. Mulla on hyvä sanavarasto ja osaan kyllä kommunikoida mut jotkut kieliopit ei vaan jostain syystä oo jääny yläasteelta päähän vaikka enkku oli muuten 8 ja 9.

Vierailija
11/15 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubestakin löytyy yllättävän paljon erilaista materiaalia. Tietysti pitää ehkä osata sen verran että osaa hakea. 

Vierailija
12/15 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan vaan oppia ihan omaksi iloksi. Mulla on hyvä sanavarasto ja osaan kyllä kommunikoida mut jotkut kieliopit ei vaan jostain syystä oo jääny yläasteelta päähän vaikka enkku oli muuten 8 ja 9.

No ei kasin ja ysin arvosanoille kyllä pääse jos kieliopissa on selkeästi ongelmia. Minkälaisia asioita tarkoitat?

Vierailija
13/15 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kasin ja ysin arvosanoille kyllä pääse jos kieliopissa on selkeästi ongelmia. Minkälaisia asioita tarkoitat?

8 ja 9 peruskouluenglannista irtoaa esimerkin kautta oppimalla.

8 äidinkielestäkin, jos lukee paljon kirjoja ja sitä kautta osaa kirjoittaa kieliopillisesti oikein, vaikka ei teoria olekaan oikeasti hallussa.

Jatko-opinnoissa ja itsenäisessä opiskelussa tuleekin vaieuksia, jos kielioipin termit ovat hebreaa.

Mistäkö tiedän?

Arvatkaa...

Vierailija
14/15 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 ja 9 peruskouluenglannista irtoaa esimerkin kautta oppimalla.

8 äidinkielestäkin, jos lukee paljon kirjoja ja sitä kautta osaa kirjoittaa kieliopillisesti oikein, vaikka ei teoria olekaan oikeasti hallussa.

Jatko-opinnoissa ja itsenäisessä opiskelussa tuleekin vaieuksia, jos kielioipin termit ovat hebreaa.

Mistäkö tiedän?

Arvatkaa...

No esimerkillähän sitä parhaiten oppiikin, sitähän perinteinen opetuskin oikeastaan on. Mutta kyllä se jää kokeissa ja muussa osaamisessa haaviin jos ei asiaa hallitse.

Vierailija
15/15 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset kielioppia? Jos haluat käyttää kieltä, lue kirjoja, katso tv-sarjoja ilman tekstitystä. Kyllä se kieltaito vähitellen uppoaa selkäpiihin. Suomalaisten ongelma on usein, että ajatellaan puhuttua kieltä, että pitää tietää mikä on partisiipin preesens ja sitten ei uskalleta sanoa mitään vaikka ei sillä ole mitään väliä.

Minä en usko, että ihmisiä niinkään kiinnostaa kieliopin termit (partisiipin preesens tai jotain muuta), mutta suurin osa kuitenkin haluaa osata kieltä alusta alkaen oikein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi