Olen talveen mennessä täysrokotettu koronaa vastaan, joten ensi talvena menenkin taas ulkomaanmatkalle! Onkos sinullakin ulkomaanmatkat jo suunnitelmissa?
Jos on, niin minne ajattelit matkustaa? Minä aion suunnata johonkin lämpimään!
Tai saattaisihan sitä päästä ilman rokotuksiakin ulkomaille, mutta en halua koronatestiä, enkä todellakaan mitään 2 viikon karanteenia! Siinähän menee matka kokonaan pilalle!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mukavaa ottaa jonkinlainen tuntematon lääkeaine (joiden sivuoireista ja tuloksista lääkefirmat ovat pesseet kätensä 100% ks. https://yle.fi/uutiset/3-11700240 ) ei varsinaisesti sairauden takia vaan siksi että pHääSee vÄhäN PhUkheTtiin lomailemaan. Kuka ihminen koskaan maailman historiassa on ottanut itseensä lääkkeitä tai aineita ei sairauden vaan ulkopuolisen asian takia? Itse en aio olla mukana tässä ihmiskokeessa ja toivoisin jokaisen ihmisen pohtivan syvästi rokotteen ottamista. Yleensä rokotteen ottamisen taustalla on pelko. Norjan oma kansanterveyslaitos FHI (Folkehelseinstituttet) ilmoitti eilen, että AstraZenecan rokotteiden kuolleisuus prosentti on itse virusta suurempi.
AstraZenecan biologisten lääkkeiden johtaja Ruud Dobber totesi saman asian uutistoimisto Reutersin haastattelussa suoremmin:
”Emme yksinkertaisesti voi ottaa riskiä (…) jossa rokotteessa ilmenisi haittavaikutuksia neljän vuoden sisällä.”
Ihmiset herätkää <3
Aiemmin minua ei tämä koronarokotuskouhotus puolin tai toisin pahemmin liikuttanut, mutta nyt on alkanut ihan tosissaan häiritä. Olet nimittäin mielestäni osin oikeassa, vaikka sitä ei saa ääneen sanoa. Miten ihmeessä tämä koronarokotteen ottaminen voitaisiin laillisesti kytkeä lupaan matkustaa? Etenkään kun se anna täyttä suojaa eikä välttämättä estä tartuttamasta. Halutaan kuitenkin luoda kuva, ettei ilman puolessa vuodessa kyhättyä rokotetta ole asiaa minnekään.
Tänään oli iltapäivälehdessä juttu Foo Fightersin keikasta - sisään pääsi vain rokotustodistuksella. Toimittaja taas tekstiosuudessaan, jonka siis pitäisi olla iltapäivälehdessäkin jokseenkin neutraalia asiatekstiä, nimitti rokotetodistuksen sisäänpääsyyn vaatimista vastustavia mielenosoittajia kulkutautimyönteisiksi. Oletko jo automaattisesti kulkutautimyönteinen, jos et käy ottamassa joka syksyistä influenssarokotetta? Eivätkö ihmiset todellakaan näe millaiseen maailmaan tällainen johtaa?
On myös luonnon biodiversiteetin ja ihmiskunnan säilymisen kannalta järkevä liike, etteivät kaikki ota rokotetta.
Molemmat otettu ja ensi viikolla reissuun, niin MAHTAVAA! Palmut, meri ja sangria kutsuu!
Haaveilen vasta, mutta näillä näkymin lähden myös, kun olen toisen rokotteen saanut. Pidä peukkuja, että ei ilmesty joku maailmanlaajuinen virusvariantti, joka ohittaa täysin rokotussuojan.
Kaupunkiloma Barcelonaan olisi ihana.
Ei. Ei todellakaan.
En todellakaan halua olla edesauttamassa Suomen kolmatta korona-aaltoa.
Kohtahan jo ensimmäisten rokotettujen pitäisi ottaa rokote uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mukavaa ottaa jonkinlainen tuntematon lääkeaine (joiden sivuoireista ja tuloksista lääkefirmat ovat pesseet kätensä 100% ks. https://yle.fi/uutiset/3-11700240 ) ei varsinaisesti sairauden takia vaan siksi että pHääSee vÄhäN PhUkheTtiin lomailemaan. Kuka ihminen koskaan maailman historiassa on ottanut itseensä lääkkeitä tai aineita ei sairauden vaan ulkopuolisen asian takia? Itse en aio olla mukana tässä ihmiskokeessa ja toivoisin jokaisen ihmisen pohtivan syvästi rokotteen ottamista. Yleensä rokotteen ottamisen taustalla on pelko. Norjan oma kansanterveyslaitos FHI (Folkehelseinstituttet) ilmoitti eilen, että AstraZenecan rokotteiden kuolleisuus prosentti on itse virusta suurempi.
AstraZenecan biologisten lääkkeiden johtaja Ruud Dobber totesi saman asian uutistoimisto Reutersin haastattelussa suoremmin:
”Emme yksinkertaisesti voi ottaa riskiä (…) jossa rokotteessa ilmenisi haittavaikutuksia neljän vuoden sisällä.”
Ihmiset herätkää <3
Aiemmin minua ei tämä koronarokotuskouhotus puolin tai toisin pahemmin liikuttanut, mutta nyt on alkanut ihan tosissaan häiritä. Olet nimittäin mielestäni osin oikeassa, vaikka sitä ei saa ääneen sanoa. Miten ihmeessä tämä koronarokotteen ottaminen voitaisiin laillisesti kytkeä lupaan matkustaa? Etenkään kun se anna täyttä suojaa eikä välttämättä estä tartuttamasta. Halutaan kuitenkin luoda kuva, ettei ilman puolessa vuodessa kyhättyä rokotetta ole asiaa minnekään.
Tänään oli iltapäivälehdessä juttu Foo Fightersin keikasta - sisään pääsi vain rokotustodistuksella. Toimittaja taas tekstiosuudessaan, jonka siis pitäisi olla iltapäivälehdessäkin jokseenkin neutraalia asiatekstiä, nimitti rokotetodistuksen sisäänpääsyyn vaatimista vastustavia mielenosoittajia kulkutautimyönteisiksi. Oletko jo automaattisesti kulkutautimyönteinen, jos et käy ottamassa joka syksyistä influenssarokotetta? Eivätkö ihmiset todellakaan näe millaiseen maailmaan tällainen johtaa?
On myös luonnon biodiversiteetin ja ihmiskunnan säilymisen kannalta järkevä liike, etteivät kaikki ota rokotetta.
Aivan loistava veto tältä bändiltä! Nostan hattua!
Vierailija kirjoitti:
Molemmat otettu ja ensi viikolla reissuun, niin MAHTAVAA! Palmut, meri ja sangria kutsuu!
Jee!
Ja intian variantti matkatuomisina sitten koto-Siomeen YOLO!1!!!
Odottelen aivan rauhassa, että tilanne tasaantuu. Mikään ei pilaa lomafiilistä tehokkaammin kuin ryysistä täynnä oleva loma, josta on maksanut vielä ylihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf? Ymmärrätkö sinä mbesilli, miten rokotteet toimivat? Rai mikä on biodiversiteetti?
Heinäkuun alussa menemme Välimerelle. Pitkään etsin kohdetta, koska en todellakaan halua kulkea maski naamalla ulkona auringon paisteessa. Tn. useimmissa kohteissa maskista ulkona luovutaan tässä pian, mutta hotellialue on ainakin Turkissa "private property", joten maskipakko ei koske. Näin siis all inclusive -hotelli ja sinne nauttimaan lämmöstä ja ruuasta täydelliselle lepolomalle.
Olemme sairastaneet koronan koko perhe keväällä, joten aika huoletonta lähteä. Normaalisti on matkustettu 3-4 reissua vuodessa ja nyt on kökötetty alkuvuodesta 2020 lähtien kotona.
Sairastettu tauti 6kk:n sisällä siis riittää myös kahden rokotteen lisäksi. (ja tietysti testi myös)
Syksyllä rokotetut sairastuvat samalla tavalla kuin rokottamattomat, joten todennäköisesti sairaalaan päätyvistä 70% on rokotettuja. Ainakin Israelista saadut seurantatiedot viittaavat siihen, että tilanne ei rokottamalla parane. Sen sijaan koronan sairastaneet näyttävät saaneen immuniteetin.
Ihmisen on kyllä oltava ihan perimmäisellä tavalla keskinkertainen, jos hän ei kestä yhtä tai kahta kuukautta ilman matkustelua.