Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia
Onko joku muukin hakemassa?
Kommentit (1943)
Minuakin kiinnostaa. Oma hakemus jätetty marraskuussa. Pyydettiin lisäselvitystä, toimitin sen. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Päivitän tänne jos/kun joskus päätös tulee. Toistaiseksi hiljaista. Entä muilla?
Kuulemma ensin pitäisi tulla käräjäoikeuden vahvistus sovintosopimuksesta, minulle ei ole tullut tietoa edes siitä. Vasta sen tultua Valtiokonttori voi ottaa käsittelyyn, mikä kestää myös. Eli ei taida ihan pikapuoliin tapahtua yhtikäs mitään... Minulla oli terapiatietoja melko vähän, mutta vuodettuna siis kuitenkin enemmän kuin pelkät henkilötiedot. Pahinta minulle on se, että niissä mainitaan lasteni asioista.
Mä en edes ymmärrä mikä on sovintosopimus. En jaksaisi niitä paperinippuja tai muutakaan. Olen tehnyt kaiken mitä on käsketty. En tiedä puuttuuko hakemukseltani jotain. Kukaan ei tiedä mistään mitään. Ja koska en hakenut korvauksia avustajien kautta, niin en saa edes vastauksia mistään mihinkään..
Sovintosopimus on se, jonka nämä auttavat juristit (jotka tienaavat itse tästä miljoonia) neuvottelivat Kivimäen edustajan kanssa, eli siinä sovittiin tietystä korvaussummasta. Käräjäoikeuden pitää vahvistaa sopimukset yksitellen. Sen jälkeen voi hakea korvausta Valtiokonttorista, jonka maksama summa ei ole sama korvaus, joka on sovintosopimuksessa, vaan osa siitä. En tiedä, miten itse haettu korvaus menee, mutta luulisi sen noudattavan samaa linjaa. Sitä en tiedä, että pitääkö siinä tapauksessa odottaa vielä hovioikeuden tuomiota tms.
Eikö kukaan tiedä enempää? Ei korvauksi tai päätöksiä? Media hiljentynyt?
En ole saanut päätöstä.Tämä odottelu on silti toistaiseksi hyvin pientä verrattuna siihen, kuinka pitkä epätietoisuus on joissakin täysin muissa asioissani liittyen vakuutuskorvauksiin (eri maksajatahotkin siis kyseessä). Epäilen jo kuolevani vanhuuteen ennen mitään lopullisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen vielä, muutama hassu satanen siis.
Oliko sulla siis myös terapiakirjauksia vuotanut vai pelkät henkilötiedot? On kyllä pieni korvaus joka tapauksessa.
Vasta nyt uudestaan täällä. Kaikki terapiatiedot olivat vuotaneet myös. Tuhansia vaadittiin, satasia saatiin. Koen ettei nyt ihan oikeus toteutunut. Tieto tuli suomi fi palvelun kautta.
Ja vielä, ensi tuli tieto ja siitä muutaman päivän päästä korvaus. Oli aivan eri summa kuin mitä sovintosopimuksessa oli siis lupailtu. Murto-osa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä, ensi tuli tieto ja siitä muutaman päivän päästä korvaus. Oli aivan eri summa kuin mitä sovintosopimuksessa oli siis lupailtu. Murto-osa siitä.
No kyllä on törkeää valtiokonttorilta 😡
Vuosia odoteltu ja loppuelämän piina - vk:n mielestä siis muutaman satasen korvaus on kohtuullinen?!
Mun täytyy sanoa että itse hakemus oli haastava. Ehkä sitten olisi pitänyt käyttää avustajia mutta itse tehtynä en todellakaan tmmärtänyt mitkä kaikki lappuset sinne olisi pitänyt laittaa. Laitoin kaiken mahdollisen. Ja nyt odotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on törkeää valtiokonttorilta 😡
Vuosia odoteltu ja loppuelämän piina - vk:n mielestä siis muutaman satasen korvaus on kohtuullinen?!
Käsittämättömän törkeää! Muutamalla satasellako tosiaan korvataan kaikki se kärsimys? Itse en ole saanut päätöstä.
Itsekin odotan päätöstä. Aika mahtipontisia summia muka vaaditaan :D Odotan sitä muutamaa sataa..
Miksi tää kestää. Ei mitään vieläkään.
Lopettivat näiden käsittelyn ja maksamisen.
Vastaamo-uhrien juristit eivät tyydy Valtiokonttorin korvauspäätöksiin
Vierailija kirjoitti:
Vastaamo-uhrien juristit eivät tyydy Valtiokonttorin korvauspäätöksiin
Lisätietoa asiasta kohdassa AJANKOHTAISTA TÄRKEÄÄ TIETOA:
Jaha. Mistäköhän sen edes tietää mitä tietoa itsestä on levinnyt?!
Mitä kautta tieto päätöksestä tuli - paperipostissako? Kumpi tuli ensin, raha vai tieto päätöksestä?