Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia

Vierailija
17.06.2021 |

Kommentit (1944)

Vierailija
1441/1944 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppitoivotuksista! Tilanne on sellainen että sotkun sisään mahtu toinen sotku, jonka sisään mahtuu kolmas, sen sisään neljäs ja sitä rataa. Täällä sentään voi käydä ottamassa vauhtia mutkien oikomiseen.

Vierailija
1442/1944 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, hyvin on asia edennyt tältä osin, suurkiitos Ap ja suurkiitos Paula Pajula ja muut jotka siellä ahertavat!

Uskaltauduin eilen näin tärkeän syyn vuoksi tämän kerran soittamaan Paula Pajulalle, ja kiireestään huolimatta hänen kanssaan oli todella mukava jutella kuten toimiston toisenkin henkilön kanssa aiemmin. 

Toivotaan että nyt asiat etenevät hyvin ja stressitasot laskevat kaikilla.

Joku vaan - tai jotain sinne päin

Olipa hyvä, että uskaltauduit! <3 Minulla ei tullut edes mieleen, että asia voitaisiin ratkaista näin. Soititko Pajulalle siis nimenomaan kysyäksesi korvauksien hakemisesta ja mitä tietoja niitä hakiessa joutuu vastaajalle luovuttamaan ja sitten selvisi Pajulan käyttämä menettelytapa vai miten asia oikein eteni? : ) Entä aiotko nyt itse hakea korvauksia Pajulan toimiston kautta, jos saan udella?

Toivotaan tosiaa...

Asia jonka yhteydessä minulle alkoi paljastua lisää oli kai kysymykseni siitä, toimittavatko he vaatimukseni sanamuotoineen eteenpäin sellaisenaan.

Joku vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1944 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että he laativat korvaushakemuksen niiden tietojen pohjalta jotka olen toimittanut, eli lääkärin- ja terapeutin lausunnot, kiristäjän viestit ja esitietolomake.

Oliko tässä mahdollisuus myös itse muotoilla vaatimukseni?

Kysymysten tulva jatkuu...

Se toinen M

Vierailija
1444/1944 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin, että he laativat korvaushakemuksen niiden tietojen pohjalta jotka olen toimittanut, eli lääkärin- ja terapeutin lausunnot, kiristäjän viestit ja esitietolomake.

Se toinen M

Oma tilanteeni poikkeaa siitä mitä arvelen useimmilla olevan. Poikkeavilta osin ei ollut mitään valmista mallia, minkä vuoksi jouduin muotoilemaan itse. Siksi kysyin.

Joku muu

Vierailija
1445/1944 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi Joku vaan  : )

Vierailija
1446/1944 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kovin hyvin mene kun oma nimikin jo tuottaa vaikeuksia.

JV

Vierailija
1447/1944 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedot, nimi ainakin, on mennyt jo, jos ei tehnyt lausumaa. 

Mutta mitenhän tämän suhteen jos ei laatinut kuulemislomaketta? Onko vastaaja saanut nimet niistä tietoonsa? 

Se toinen M

Vierailija
1448/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsemppitoivotuksista! Tilanne on sellainen että sotkun sisään mahtu toinen sotku, jonka sisään mahtuu kolmas, sen sisään neljäs ja sitä rataa. Täällä sentään voi käydä ottamassa vauhtia mutkien oikomiseen.

Tunnistan tilanteen ja tunteen omasta elämästäni. Sotkuisaa ja sen vuoksi raskasta on, mutta ei menetetä toivoa, vaan luotetaan siihen, että selviämme kyllä, tavalla tai toisella - ja hyvä kuulla, että ketjusta on ollut apua. <3

Ap

Vierailija
1449/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toinen M

Oma tilanteeni poikkeaa siitä mitä arvelen useimmilla olevan. Poikkeavilta osin ei ollut mitään valmista mallia, minkä vuoksi jouduin muotoilemaan itse. Siksi kysyin.

Joku muu

Minuakin vähän mietitytti tämä, joten kiva Se toinen M, kun kysyit siitä ja että Joku vaan vastasi, niin selvisi nyt sitten samalla meille kaikille, kiitos siis teille! : )

Lisäksi alkoi pohdituttaa sellainen, että miten Pajulan toimistolla osataan arvioida, miten paljon kenellekin haetaan kärsimyskorvausta, jos heillä ei ole tietoa siitä, miten kauan Vastaamossa kävi ja miten arkaluontoista tietoa potilastiedoissa oli, näistä kun ei kysytä mitään esitietolomakkeessa, mutta ainakin esim. RIKUn juristin mukaan molemmat vaikuttavat kärsimyskorvauksen määrään. Jenni Raiskio taisi kyllä sanoa puhelimessa, kun puhuin hänen kanssaan joskus viime vuoden puolella, että he katsovat jonkin yhden sopivan summan ja kaikille haetaan tätä samaa kärsimyskorvausta, joten ehkä sitä ei sitten tosiaan tarvitse arvioida jokaisen kohdalla erikseen.

Ap

Vierailija
1450/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toinen M

Joku muu

Minuakin vähän mietitytti tämä, joten kiva Se toinen M, kun kysyit siitä ja että Joku vaan vastasi, niin selvisi nyt sitten samalla meille kaikille, kiitos siis teille! : )

Lisäksi alkoi pohdituttaa sellainen, että miten Pajulan toimistolla osataan arvioida, miten paljon kenellekin haetaan kärsimyskorvausta, jos heillä ei ole tietoa siitä, miten kauan Vastaamossa kävi ja miten arkaluontoista tietoa potilastiedoissa oli, näistä kun ei kysytä mitään esitietolomakkeessa, mutta ainakin esim. RIKUn juristin mukaan molemmat vaikuttavat kärsimyskorvauksen määrään. Jenni Raiskio taisi kyllä sanoa puhelimessa, kun puhuin hänen kanssaan joskus viime vuoden puolella, että he katsovat jonkin yhden sopivan summan ja kaikille haetaan tätä samaa kärsimyskorvausta, joten ehkä sitä ei sitten tosiaan tarvitse arvioida jokaisen kohdalla erikseen.

Ap

Vierailija
1451/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäpä ne mahdolliset korvaukset - ne tulevat kai valtion pussista, jos tulevat? Syytetty kiistää syyllisyytensä, mutta on silti valtuuttanut edustajansa neuvottelemaan korvauksista...?! Ja käsittääkseni syytetty on myös onnistunut piilottamaan omaisuutensa. Vaikka saisi tuomion, ei maksa mitään.

Tämä minuakin hämää ja lähetinkin Paula Pajulalle vielä viestin, jossa kysyin, ovatko vastaajan avustajan kanssa käytyjen neuvottelujen tulokset ehdollisia eli jos vastaaja todetaan syylliseksi, hän maksaa meille sovitut korvaukset - vaikka tuskinpa vastaaja omasta pussistaan mitään maksaa ja jos asia on näin, en ihan ymmärrä neuvottelujen tarkoitusta, mutta toivotaan, että Paula Pajula ehtii vastata ja saamme selvyyttä asiaan. : ) 

Ap

Paula Pajula vastasi (jo perjantai-iltana, mutta olin ketjusta pois viikonlopun): "Juurikin näin. Yritämme nimenomaan tehdä teille ehdollisia sovintosopimuksia eli maksu erääntyy, jos vastaaja tuomitaan lainvoimaisella tuomiolla näistä rikoksista."

Ap

Vierailija
1452/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäpä ne mahdolliset korvaukset - ne tulevat kai valtion pussista, jos tulevat? Syytetty kiistää syyllisyytensä, mutta on silti valtuuttanut edustajansa neuvottelemaan korvauksista...?! Ja käsittääkseni syytetty on myös onnistunut piilottamaan omaisuutensa. Vaikka saisi tuomion, ei maksa mitään.

Tämä minuakin hämää ja lähetinkin Paula Pajulalle vielä viestin, jossa kysyin, ovatko vastaajan avustajan kanssa käytyjen neuvottelujen tulokset ehdollisia eli jos vastaaja todetaan syylliseksi, hän maksaa meille sovitut korvaukset - vaikka tuskinpa vastaaja omasta pussistaan mitään maksaa ja jos asia on näin, en ihan ymmärrä neuvottelujen tarkoitusta, mutta toivotaan, että Paula Pajula ehtii vastata ja saamme selvyyttä asiaan. : ) 

Ap

Paula Pajula vastasi (jo perjantai-iltana, mutta olin ketjusta pois viikonlopun ja lepäsin): "Juurikin näin. Yritämme nimenomaan tehdä teille ehdollisia sovintosopimuksia eli maksu erääntyy, jos vastaaja tuomitaan lainvoimaisella tuomiolla näistä rikoksista."

Ap

Vierailija
1453/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paula Pajula vastasi (jo perjantai-iltana, mutta olin ketjusta pois viikonlopun): "Juurikin näin. Yritämme nimenomaan tehdä teille ehdollisia sovintosopimuksia eli maksu erääntyy, jos vastaaja tuomitaan lainvoimaisella tuomiolla näistä rikoksista."

Ap

Vierailija
1454/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Vierailija
1455/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi anteeksi, netti pätkii taasen ja (melkein) sama kommentti tuli neljä kertaa! :O  

Ap

Vierailija
1456/1944 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedot, nimi ainakin, on mennyt jo, jos ei tehnyt lausumaa. 

Mutta mitenhän tämän suhteen jos ei laatinut kuulemislomaketta? Onko vastaaja saanut nimet niistä tietoonsa? 

Se toinen M

Eikö kuulemislomake ole sama asia, kuin lausuma? Sitä en kyllä tajua, miksi niiden tiedot olisivat menneet vastaajalle, jotka eivät ole jättäneet lausumaa, voisiko alkuperäisen kommentin kirjoittaja vastata, kiitos?!

Ap

Vierailija
1457/1944 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Valtiokonttorilta (edes) voi saada korvausta lääkärikäynnistä ja lausunnosta, paljonko korvaus on? Lääkärini osoittautui tavallista kalliimmaksi, en tiennyt etukäteen. Onko korvattava summa vakio?

Vierailija
1458/1944 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toinen M

Joku muu

Lisäksi alkoi pohdituttaa sellainen, että miten Pajulan toimistolla osataan arvioida, miten paljon kenellekin haetaan kärsimyskorvausta, jos he

Kiitos kun tuli tuo kärsimyskorvaus esiin. Tuota(kin) nyt ihmettelen kun Vastaamonuhrit -sivuilla on mainittu kärsimyskorvauksen määrästä mäin:

"Korvaus määrätään sen kärsimyksen perusteella, jonka loukkaus on omiaan aiheuttamaan ottaen erityisesti huomioon:

-loukkauksen laatu

-loukatun asema

-loukkaajan ja loukatun välinen suhde ja

-loukkauksen julkisuus",

Eihän tässä voi sitten asianajajakaan mennä yksipuoleisesti ohittamaan ja päättämään, että kaikille sama korvaus. Tulee vähän sellainen tunne, että eikun äkkiä vaan kirjat ja kannet kiinni...kai se on kohta taas otettava luuri käteen...

Olisi pitänyt vaan palkata oma asianajaja hoitamaan tapausta. Ajattelin, että kaikki menee helpommin näin keskitetysti, vaan ei...on tää kans yks soppa...

Se toinen M

Vierailija
1459/1944 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvauksista:

viestin lainaamisessa on taas ongelma.

Tuli mieleen voisikohan tähän saada neuvoteltua Pajulan kanssa että jokaisella on oikeus esittää sen osalta omat perustelunsa, muuten se vakio? En tosin ole itse tehnyt näin.

Pitäisikö jonkun taas kysyä? Jospa he voisivat antaa jonkin haarukan ja esimerkkejä mikä peruste mihinkin kohtaan käy? Rasti ruutuun ja kohta omin sanoin ?

JV

Vierailija
1460/1944 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Se toinen M, JV ja mahdolliset muut täällä,

kysyin Paula Pajulalta kärsimyskorvauksen määrästä ja kaikille ei haeta samansuuruista korvausta, vaan "Hankimme jokaisen asiakkaan vuodetut tiedot, luemme ne ja harkitsemme jokaiselle vuodettujen tietojen perusteella yksilöllisen korvauksen."

Olen pahoillani, että annoin ensin virheellistä tietoa, joko olin ymmärtänyt Jenni Raiskion puheet väärin tai sitten heidän käytäntönsä on muuttunut.

Ap