Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia

Vierailija
17.06.2021 |

Kommentit (1944)

Vierailija
1001/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vastaus Ap:n kysymykseen: "Mistä tiedät, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, ei kai vielä ole ilmoitettu sitäkään, nostetaanko syyte vai onko sinulla muuta tietoa?":

Minulle kerrottiin, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, tarkkaa päivää ei minulle ole kerrottu. Jos ilmoitus oikeudenkäynnistä lähtee asianosaisille uhreille 2 viikkoa aiemmin postitse, postin kulkuun menee n. viikko niin käytännössä asianosaisille jää aikaa viikko toimia asian eteen.

Kiitos vastauksesta, mistä sinulle kerrottiin, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, Rikosuhripäivystyksestä, vastaamonuhrit.fi -sivuston juristeilta vai jostain muualtako?

Ap

Vierailija
1002/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vastaus Ap:n kysymykseen: "Mistä tiedät, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, ei kai vielä ole ilmoitettu sitäkään, nostetaanko syyte vai onko sinulla muuta tietoa?":

Minulle kerrottiin, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, tarkkaa päivää ei minulle ole kerrottu. Jos ilmoitus oikeudenkäynnistä lähtee asianosaisille uhreille 2 viikkoa aiemmin postitse, postin kulkuun menee n. viikko niin käytännössä asianosaisille jää aikaa viikko toimia asian eteen.

Kiitos vastauksesta, mistä sinulle kerrottiin, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, Rikosuhripäivystyksestä, vastaamonuhrit.fi -sivuston juristeilta vai jostain muualtako?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Omavastuuosuus ei tule maksettavaksi. Siitä huolehtii asianajotoimisto. 

Kuka sen maksaa?

Tämä minuakin kiinnostaisi tietää!

Ap

Vierailija
1004/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelin perjantai-iltana yhdelle vastaamonuhrit.fi -sivuston juristille Jenni Raiskiolle, joka on tänne ketjuun aiemmin oma-aloitteisesti kommentoinutkin. Pyysin häneltä, että hän tulisi uusiksi kommentoimaan, koska vastaamonuhrit.fi -sivusto on herättänyt niin paljon kysymyksiä ja epäilyjäkin, koska tuntuu jotenkin liian hyvältä ollakseen totta, että joku auttaisi meitä ilmaiseksi ja jopa niin, että oikeusturvavakuutuksen omavastuutakaan ei tarvitse ilmeisesti itse maksaa. Hän lupasi tulla vastailemaan, vielä ei häntä ole näkynyt, mutta toivon mukaan hän ilmaantuu pian paikalle, jotta ilmassa leijuvat kysymykset saisivat vastauksia, kiitos jo näin etukäteen hänelle!

Ap

Vierailija
1005/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikospaikka-ohjelmassa Vastaamo-tietomurrosta epäillyn Julius Kivimäen haastattelu (kohdasta 8:40 alkaen):

https://www.mtv.fi/video/4c0ec0551b1c089e1137/vastaamo-tietomurrosta-ep…

Ap

Vierailija
1006/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Viestittelin perjantai-iltana yhdelle vastaamonuhrit.fi -sivuston juristille Jenni Raiskiolle, joka on tänne ketjuun aiemmin oma-aloitteisesti kommentoinutkin. Pyysin häneltä, että hän tulisi uusiksi kommentoimaan, koska vastaamonuhrit.fi -sivusto on herättänyt niin paljon kysymyksiä ja epäilyjäkin, koska tuntuu jotenkin liian hyvältä ollakseen totta, että joku auttaisi meitä ilmaiseksi ja jopa niin, että oikeusturvavakuutuksen omavastuutakaan ei tarvitse ilmeisesti itse maksaa. Hän lupasi tulla vastailemaan, vielä ei häntä ole näkynyt, mutta toivon mukaan hän ilmaantuu pian paikalle, jotta ilmassa leijuvat kysymykset saisivat vastauksia, kiitos jo näin etukäteen hänelle!

Ap

Hei Ap ja kaikki muutkin,

Oletteko te saaneet muutakin kirjepostia tähän liittyen, kuin sen syyttäjälaitoksen lähettämän? Luin noita teidän aiempia viestejä ja ihmettelin sitä lausumaan liittyvää kirjettä, joka jossain kohtaa mainittiin.

Entä miten sitten tuon oikeusturvavakuutuksen omavastuun saisi siten, ettei sitä tarvitse itse maksaa? Olen nimittäin tässä miettinyt (jälleen asiaa siirrettyäni koko ajan eteenpäin, ihan kuin se itsestään katoaisi...), että mitä mun pitäisi tehdä. Mulla on siis kotivakuutuksessa se oikeusturvavakuutus, mutta omavastuu on sen 15% ja välttämättä multa ei löydy rahaa maksaa sitä. Ja sitten ymmärsin, että tuo vastaamonuhrit.fi -sivuston juristit eivät auttaisi, mikäli on tuo vakuutus. 

Eli jos osaisitte neuvoa mua tyhmää siten, että ymmärtäisin mikä nyt kannattaisi tehdä. Kiitos :)

-M

Vierailija
1007/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei M,

en saanut lainausta toimimaan kunnolla (näytti ainoastaan oman aiemman kommenttini kokonaan, mutta sinun kommentista vain alkuosan), joten vastaan näin erikseen kommenttiisi.

Minä en ole saanut muuta kirjepostia, kuin Syyttäjälaitoksen ilmoituksen. 

En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitit, kun sanoit, että jos on oikeusturvavakuutus, vastaamonuhrit.fi -sivuston juristit eivät auta, tarkoitatko, että eivät auta ilmaiseksi, sillä kyllä he minun käsittääkseni silloinkin auttavat, mutta omavastuuosuuden joutunee itse maksamaan - vai joutuuko, jokuhan täällä sanoi, että "Omavastuuosuus ei tule maksettavaksi. Siitä huolehtii asianajotoimisto." ja toisaalta näinhän voisi tulkita, kun vastaamonuhrit.fi sivuilla sanotaan, että "Yrityksemme juristien tekemä työ ei maksa rikoksen uhrille mitään nyt kysymyksessä olevassa jutussa", silloinhan työ maksaa tai ei ainakaan ole ilmaista, jos omavastuuosuus tulee maksettavaksi...

Voi kun se Jenni Raiskio nyt tulisi tänne vastaamaan, kun niin lupasi! Oletko jättänyt yhteydenottolomaketta vastaamonuhrit.fi -sivustolla, ehkä kannattaisi keskustella heidän juristinsa kanssa suoraan? : ) Ja ei, et lainkaan ole tyhmä, tämä vain on melkoisen monimutkainen soppa!

Ap 

Vierailija
1008/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hei M,

en saanut lainausta toimimaan kunnolla (näytti ainoastaan oman aiemman kommenttini kokonaan, mutta sinun kommentista vain alkuosan), joten vastaan näin erikseen kommenttiisi.

En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitit, kun sanoit, että jos on oikeusturvavakuutus, vastaamonuhrit.fi -sivuston juristit eivät auta, tarkoitatko, että eivät auta ilmaiseksi, sillä kyllä he minun käsittääkseni silloinkin auttavat, mutta omavastuuosuuden joutunee itse maksamaan - vai joutuuko, jokuhan täällä sanoi, että "Omavastuuosuus ei tule maksettavaksi. Siitä huolehtii asianajotoimisto." ja toisaalta näinhän voisi tulkita, kun vastaamonuhrit.fi sivuilla sanotaan, että "Yrityksemme juristien tekemä työ ei maksa rikoksen uhrille mitään nyt kysymyksessä olevassa jutussa", silloinhan työ maksaa tai ei ainakaan ole ilmaista, jos omavastuuosuus tulee maksettavaksi...

Kiitos Ap vastauksestasi. Jotenkin ymmärsin, että ensisijainen apu tulisi pyytää itse siten, että palkkaa jonkun oikeusavustajan ja sitten hänen palkkionsa voisi laskuttaa vakuutusyhtiöltä. Tosin siis se omavastuu pitäisi maksaa. Ja jollei ole vakuutusta, niin sitten voisi pyytää apua tuolta vastaamonuhrit.fi juristeilta. Mutta tuntuu, että olen ihan hukassa tämän kanssa ja sen takia on taas ollut niin vaikeaa tarttua tähän asian hoitoon.

Mä laitoin vasta äsken yhteydenottopyynnnön tuolle mainitun sivuston juristeille. Sieltä tuli vastaus, että ovat yhteydessä mahdollisimman pian.

-M

Vierailija
1009/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soppa on melkoinen, kysymyksiä on avoimena ja mietin itsekin onko sittenkään varaa omavastuuosuuteenkaan ja miten oikeusturvavakuutuksen yläraja vaikuttaa.

Tuli mieleen jospa asia on hoidettu niin, että omavastuuosuus peritään vasta sitten kun saamme korvauksia, vähentämällä se niistä? Korvausten olisi syytä olla suuremmat kuin omavastuuosuus. Olisikohan mahdollista saada mitään arviolaskelmaa.

Eri (mutta sama kuin siellä täällä edellä) (= Erisama)

Vierailija
1010/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä M, minä olen kyllä ymmärtänyt, että kaikki voivat käyttää vastaamonuhrit.fi -sivuston juristien apua ja jos asianajokuluja ei korvata vakuutuksesta tai valtion varoistaosalle, juristien tekemä työ ei maksa mitään. Asian oikea laita selviää varmasti, kun juristit ovat sinuun yhteydess, älä siis huoli, asiat tulevat selkiintymään! : )

Ap

Vierailija
1011/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Soppa on melkoinen, kysymyksiä on avoimena ja mietin itsekin onko sittenkään varaa omavastuuosuuteenkaan ja miten oikeusturvavakuutuksen yläraja vaikuttaa.

Tuli mieleen jospa asia on hoidettu niin, että omavastuuosuus peritään vasta sitten kun saamme korvauksia, vähentämällä se niistä? Korvausten olisi syytä olla suuremmat kuin omavastuuosuus. Olisikohan mahdollista saada mitään arviolaskelmaa.

Terve Erisama (hauska nimimerkki! : )), samoja pohdintoja käyn minä omavastuuosuuden ja oikeusturvavakuutuksen yläraja kanssa.

Laitan huomisaamuna uuden viestin Jenni Raiskiolle ja pyydän, että hän tulisi jo vastaamaan, olisi paljon parempi, että kysymyksiin vastattaisiin täällä, eikä vain yksitellen jokaiselle erikseen, tänne kirjoitetut vastaukset kun hyödyttäisivät suoraan kaikkia muitakin ketjua seuraavia!

Ap

Vierailija
1012/1944 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hei M,

En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitit, kun sanoit, että jos on oikeusturvavakuutus, vastaamonuhrit.fi -sivuston juristit eivät auta, tarkoitatko, että eivät auta ilmaiseksi, sillä kyllä he minun käsittääkseni silloinkin auttavat, mutta omavastuuosuuden joutunee itse maksamaan - vai joutuuko, jokuhan täällä sanoi, että "Omavastuuosuus ei tule maksettavaksi. Siitä huolehtii asianajotoimisto." ja toisaalta näinhän voisi tulkita, kun vastaamonuhrit.fi sivuilla sanotaan, että "Yrityksemme juristien tekemä työ ei maksa rikoksen uhrille mitään nyt kysymyksessä olevassa jutussa", silloinhan työ maksaa tai ei ainakaan ole ilmaista

Minä taas en ole ymmärtänyt noin että pitäisi itse etsiä oikeusavustaja, paitsi jos ei mahdu mukaan siihen joukkoon jonka he voivat ottaa asiakkaiksi. 

Erisama taas

Vierailija
1013/1944 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu että sivuston päivityksen jälkeen lainaustoiminnon käytössä on alkanut tulla niin paljon virheitä? Tuntuu siltä ettei se johdu käyttäjistä.

Vierailija
1014/1944 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mistähän johtuu että sivuston päivityksen jälkeen lainaustoiminnon käytössä on alkanut tulla niin paljon virheitä? Tuntuu siltä ettei se johdu käyttäjistä.

Niinpä, se on aika ärsyttävää, eikä pidempiä lainauksia pysty enää lainkaan tekemään tai jos yrittää, se nappaisee viimeisimmästä eli juuri tärkeimmästä kommentista osan tai kaikki pois, pitänee antaa palautetta ylläpidolle.

Ap

Vierailija
1015/1944 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niinpä, se on aika ärsyttävää, eikä pidempiä lainauksia pysty enää lainkaan tekemään tai jos yrittää, se nappaisee viimeisimmästä eli juuri tärkeimmästä kommentista osan tai kaikki pois, pitänee antaa palautetta ylläpidolle.

Ap

Nyt lainaus näyttää toimivan hyvin, mitä ironiaa, mutta jätin äsken palautteen (https://www.vauva.fi/anna-palautetta), en sitten tiedä, menikö perille, kun toisaalta tuli teksti, että "sähköpostin lähettäminen epäonnistui" ja toisaalta, että "olemme vastaanottaneet palauteomakkeesi" (ei tarkat lainaukset, mutta sinnepäin).

Ap

Vierailija
1016/1944 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Terve Erisama (hauska nimimerkki! : )), samoja pohdintoja käyn minä omavastuuosuuden ja oikeusturvavakuutuksen yläraja kanssa.

Laitan huomisaamuna uuden viestin Jenni Raiskiolle ja pyydän, että hän tulisi jo vastaamaan, olisi paljon parempi, että kysymyksiin vastattaisiin täällä, eikä vain yksitellen jokaiselle erikseen, tänne kirjoitetut vastaukset kun hyödyttäisivät suoraan kaikkia muitakin ketjua seuraaavia!

Ap

Laitoin aamulla lupaukseni mukaisesti viestin vastaamonuhrit.fi-sivuston yhdelle juristille Jenni Raiskiolle ja kysyin, milloin hän ehtisi tulla vastaamaan, hän ei ole vastannut mitään.

Ap

Vierailija
1017/1944 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Laitan huomisaamuna uuden viestin Jenni Raiskiolle ja pyydän, että hän tulisi jo vastaamaan, olisi paljon parempi, että kysymyksiin vastattaisiin täällä, eikä vain yksitellen jokaiselle erikseen, tänne kirjoitetut vastaukset kun hyöd

Kiitos Ap. Mitä jos hän on lomalla? Eikö näistä (epätietoisuudesta, jonka vuoksi monet ehkä viivyttelevät) seuraa, että ko. lakitoimistollekin tule lopulta liian kiire?

Vierailija
1018/1944 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän kommenttiin, lainaus ei toimi taas kunnolla, kun lainauksia oli niin monta peräjälkeen: "Kiitos Ap. Mitä jos hän on lomalla? Eikö näistä (epätietoisuudesta, jonka vuoksi monet ehkä viivyttelevät) seuraa, että ko. lakitoimistollekin tule lopulta liian kiire?"

Jenni Raiskio lupasi perjantaina tulla vastaamaan, kun pyysin häneltä sitä, luulisi, että hän olisi silloin sanonut, että on menossa lomalle, jos näin olisi ollut. 

Niinpä, luulisi, että epätietoisuutta kannattaisi lievittää, viivyttely ei varmaan ole kenenkään etu. En tiedä, liittyykö tähän, mutta vastaamonuhrit.fi-sivuilla luki aiemmin, että "Koska Vastaamon tietomurtojutun uhreja on yli 30.000, juristimme eivät mahdollisesti pysty avustamaan kaikkia apua haluavia. Tästä johtuen olemme yhteydessä puhelimitse kaikkiin niihin, jotka pystymme ottamaan asiakkaaksemme viimeistään 18.10.2023.", nyttemmin päivämäärä on muutettu ja on nyt 31.10.2023.

Ap

Vierailija
1019/1944 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syyttäjälaitos pitää tiedotustilaisuuden liittyen Vastaamon tietomurtoon tai siis lähinnä siihen, että nostetaanko Kivimäkeä vastaan syyte. Tilaisuus alkaa klo 10. 

Vierailija
1020/1944 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tänään syyttäjälaitos pitää tiedotustilaisuuden liittyen Vastaamon tietomurtoon tai siis lähinnä siihen, että nostetaanko Kivimäkeä vastaan syyte. Tilaisuus alkaa klo 10. 

Jatkan vielä tuota äskeistä kirjoitustani, josta näköjään unohdin puumerkkini. Mitä sitten siinä tapauksessa jos näytöt eivät riitäkään syytteen nostamiseen, niinkuin Kivimäki siinä rikospaikka-haastattelussa kovasti väitti? Onko poliisi jälleen alkupisteessä? Toisaalta ajattelen kyllä, että ei ihan heppoisin perustein olla annettu epäillyn nimeä julkisuuteen. Tämä koko homma vaan jaksaa edelleen ahdistaa ja kovasti.

-M