Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia

Vierailija
17.06.2021 |

Kommentit (1944)

Vierailija
981/1944 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vastaamonuhrit.fi -sivuston takana olevilta juristeilta sain vastauksia yllä esitettyihin kysymyksiin:

"Kotivakuutuksen omavastuuosuus ei tule maksettavaksesi, joten asiasta ei synny sinulle kuluriskiä. Kuluriskittömyys koskee tässä kohtaa käräjäoikeudessa tapahtuvaa käsittelyä ja en olisi huolissani ylempien oikeusasteiden kuluista. Hyvin todennäköistä asiassa on, että yksityisoikeudelliset vaatimukset eivät tule etenemään ylempään oikeusasteeseen jo siitä johtuen, että asiassa asianomistajia on tuhansia."

Miksei kotivakuutuksen omavastuuosuus siis tule maksettavaksi, kuka sen sitten maksaa?

Ap

Niin, sitä jotenkin toivoo että tämä kokonaisuus avautuisi itsellekin paremmin.

Meidät on opetettu ajattelemaan, että jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, asiasta olisi vähintään hankittava lisätietoa. On hyvä kysymys kuka omavastuuosuuden maksaa. Samoin kuin se, mitä käräjäoikeuden jälkeen mahdollisesti tapahtuu. Voiko jossain myöhemmässä vaiheessa kuitenkin tulla kuluja.

Vierailija
982/1944 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin juuri tähän sivustoon Instagram-mainoksen kautta. En ollut kuullutkaan tästä tahosta. Olisi ollut kiva olla tietoinen tästä mahdollisuudesta jo aiemmin. Mietityttää tuo kuluhomma tosiaan, ja jaksanko lähteä tähän mukaan muutenkaan. Ajatus tuntuu raskaalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1944 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ajava asianajotoimisto. Minä lähdin mukaan. Syteen taikka saveen, mutta itseäni harmittaa, jos tällaisesta casesta ei muka mitään korvauksia saisi.

Vierailija
984/1944 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Törmäsin juuri tähän sivustoon Instagram-mainoksen kautta. En ollut kuullutkaan tästä tahosta. Olisi ollut kiva olla tietoinen tästä mahdollisuudesta jo aiemmin. Mietityttää tuo kuluhomma tosiaan, ja jaksanko lähteä tähän mukaan muutenkaan. Ajatus tuntuu raskaalta. 

Mikä niiden kulujen osalta on selvää ja mikä erityisesti ei ole? Minä en ole päässyt rauhassa tutkimaan, vaikuttaako siltä että kaikilta kanteilta ei ole vielä kerrottukaan kaikkea?

Vierailija
985/1944 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itseä mietityttää että tuleeko tietomurtajalta todellisuudessa saamaan juurikaan korvauksia, kun uhreja on paljon. En ole laittanut vielä viestiä tuonne nettisivustolle ja kysynyt hinta arviota. Mietin vaan, että tuleeko itselle rahallista tappiota, jos käyttää asianajajaa ja oikeusturvavakuutusta.

tämä ja lisäksi se, että Suomessahan ei juurikaan tästä ns. henkisestä kärsimyksesta makseta korvauksia..eli on mentävä "kuittipinon" kanssa oikeuteen todistamaan, että on hommannut itselleen luottokiellot ja tietovahdit tms. Näihin kuluihin suhteutettuna, en itse lähde hakemaan korvauksia. Toki eri asia, jos joku joutunut turvautumaan terapiaan, yksityislääkäreihin/ muihin sivukuluihin. Itsekin näin tänään ton mainoksen somessa..niin tota, ei kukaan edusta 30t tyyppiä ilmaiseksi..mutta tämä on omaa skeptistä suhtautumistani. Edelleenkin paras helpotus tilanteeseen olisi muuttaa lakia, jotta hetun voisu helpommin kun nykykriteerit, niin pääsisi tästä ikuisesta luottokieltorumbasta eroon. Mutta hallituksella on nyt muita kiireitä kun ajatella tavan kansalaisen arjen murheita.

Vierailija
986/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopuksi paljastuu että olen esimerkiksi tallentanut kiristyskirjeet väärässä muodossa (en totta puhuen tiedä onko sen suhteen jokin ohje olemassa) tai tehnyt jotain muuta jonkun mielestä jotenkin väärin, vesittääkö se koko jutun niin että yhtäkkiä onkin vain pino uusia laskuja maksettavana. Mikään siis ei ole antanut aihetta epäillä tällaista, ainoastaan yleinen kokemukseni siitä ettei kaikki aina mene odotusten mukaan ja rahaa kuluukin enemmän.

Tarjous kuulostaa tosi hienolta ja ystävälliseltä, mutta miten ihmeessä sellainen voidaan esittää kun tässä maailmassa mikään ei kuitenkaan ole ilmaista?

Vierailija
987/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olin juuri yhyeydessä Vastaamonuhrit.fi eli Asianajotoimisto Pajula & Co Oy:hyn, joka tosiaan hoitaa Vastaamon uhrien asiaa ilmaiseksi. Täytä yhteydenottolomake Vastaamonuhrit.fi -sivustolla.

Kuten juristit sivulla ilmoittavat: "Olemme tehneet yrityksemme juristien kanssa päätöksen, että avustamme rikoksen uhreja ilman palkkiota, jos uhrille ei korvata asianajokuluja vakuutuksesta tai valtion varoista, kuten rikoksesta epäillyn kohdalla tapahtuu". Itselläni on kotivakuutus, jossa oikeusturvavakuutus, eli se mennee siitä.

Asianomistajien nimet eivät paljastu rikosprosessissa muille, esimerkiksi toisille asianomistajille tai medialle.

Ymmärrän täysin jos ajattelet, kuten minä, että "I'm done with this s***", mutta meidän uhrien pitää saada äänemme kuuluviin, erityisesti sen takia, että jos tulevaisuudessa tulee samanlaisia tapauksia niin valtiolla olisi selvät speksit miten toimia NOPEASTI ja jotta uhrien oikeus toteutuisi. Itsehän olin ihan varma, että saamme automaattisesti sotumme vaihdettua ettei kukaan huijari keksi ostaa laivaa tiedoillamme ja siitä kilahtaisi joku kaunis päivä lasku postilaatikosta. 

Emme ehkä saa Omatieto-palveluun käyttämäämme rahaa takaisin, mutta sitten kärsimyskorvaus, pysyvä haitta - korvausten kautta. Eli lääkärinlausunto, diagnoosikoodisto, tarvitaan tähän. Käy myös terapeutin lausunto, tai molemmat, lääkärin ja terapeutin lausunnot, vielä vahvempi näyttö jos molemmat samassa linjassa. 

Epäilen, että rikoksesta epäillyltä saisimme kaikki 33 000 ihmistä korvauksia, mutta Valtiokonttorilta sitten aikanaan.

Mitä useampi päättää 'laittaa kortensa kekoon', sitä parempi mahdollisuus meillä on saada asialle näkyvyyttä. NYT ON JO KIIRE. Oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, joten TOIMI NYT. itse sain aikaa toimittaa lääkärinlausuntoni asianajajalle 10.11.2023 mennessä. Ei annata lakaista tätä penkin alle.

Vierailija
988/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosuhripäivystyksen sivuilta kun lukee, niin mahdolliset valtionkonttorista saatavat korvaukset ovat hyvin minimaaliset. 

Mietin onko järkevää käyttää tuota juristin tarjoamaa apua, kun oikeusturvavakuutuksen omavastuu 15-20 % asianajokuluista. Jos esim asianajokulut olisi 10000 e, niin tuo 15-20 % on melko suuri summa itselle maksettavaa, kun ei ole mitään varmuutta saisiko tietomurtajalta tai valtionkonttorista minkä verran korvausta.

Rikosuhripäivystyksen asiakaspalvelija sanoi ettei ole kuullut tuosta uhreja auttavasta sivustosta, kun kysyin sieltä, samoin Rikosuhripäivystyksen juristi ei ollut kuullut sivustosta kun kysyin.

Vierailija
989/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kysyin asianajajalta että onko heidöt mainittu RIKUn sivulla niin hän sanoi ettei RIKU suostu mainostamaan yksittäistä toimijaa.

Vastaamonuhrit.fi:

Varatuomari Päivi Lehmusvaara ja varatuomari Paula Pajula ovat toimineet vuosia vapaaehtoisina juristeina rikosuhripäivistyksessä yritystoimintansa ohella muun muassa kouluttamalla rikosuhripäivystyksen vapaaehtoisia työntekijöitä. (vastaamonuhrit.fi sivustolla tarjottava palvelu ei ole rikosuhripäivystyksen toimintaa, vaan Lakiasiaintoimisto Pajula & Co Oy:n ja iWalo Group Oy tarjoavat palvelun)

Vierailija
990/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta uhrit saisivat oikeutta ja näkyvyyttä asialle. 

Vierailija
991/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jotta uhrit saisivat oikeutta ja näkyvyyttä asialle. 

Vastaus siis kysymykseen:

Tarjous kuulostaa tosi hienolta ja ystävälliseltä, mutta miten ihmeessä sellainen voidaan esittää kun tässä maailmassa mikään ei kuitenkaan ole ilmaista?

Vierailija
992/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ole vielä varma, minulla on puhelu juristinkin kanssa vasta huomenna, olen ollut vähissä voimissa ja siksi se siirtyi eteenpäin. Kuulostelen, mitä hänellä on kerrottavanaan ja pohdin sitten sen mukaan, miten etenen, mitä itse päätitkään tehdä? : )

Ap

Olin jo aikeissa edetä mutta yhtäkkiä minultakin kummasti katosivat voimat, mikä voi olla hetkellistä.

Toivottavasti oli hetkellistä, uusia voimia etenemiseen!

Ap

Vierailija
993/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ole vielä varma, minulla on puhelu juristinkin kanssa vasta huomenna, olen ollut vähissä voimissa ja siksi se siirtyi eteenpäin. Kuulostelen, mitä hänellä on kerrottavanaan ja pohdin sitten sen mukaan, miten etenen, mitä itse päätitkään tehdä? : )

Ap

Olin jo aikeissa edetä mutta yhtäkkiä minultakin kummasti katosivat voimat, mikä voi olla hetkellistä.

Ap

Vierailija
994/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap, tulethan puhelun jälkeen vaikka jo huomenna kertomaan mitä ajatuksia se herätti, jos ehdit ja jaksat.  

Harmi kyllä en  päässyt eilen käymään täällä ja vastaamaan sinulle, mutta ei minulla olisi ollut vielä mitään kerrottavaakaan, kun puhelu siirtyi toimestani tuonnemmaksi; halusin selvittää pari juttua ennen puhelua enkä ehtinyt saada niihin selvyyttää vielä eiliseen mennessä.

Kerron sitten, kun olen jutellut juristin kanssa, mitä mietteitä se herätti!

Ap

Vierailija
995/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hei, olin juuri yhyeydessä Vastaamonuhrit.fi eli Asianajotoimisto Pajula & Co Oy:hyn, joka tosiaan hoitaa Vastaamon uhrien asiaa ilmaiseksi. Täytä yhteydenottolomake Vastaamonuhrit.fi -sivustolla.

Kuten juristit sivulla ilmoittavat: "Olemme tehneet yrityksemme juristien kanssa päätöksen, että avustamme rikoksen uhreja ilman palkkiota, jos uhrille ei korvata asianajokuluja vakuutuksesta tai valtion varoista, kuten rikoksesta epäillyn kohdalla tapahtuu". Itselläni on kotivakuutus, jossa oikeusturvavakuutus, eli se mennee siitä.

Asianomistajien nimet eivät paljastu rikosprosessissa muille, esimerkiksi toisille asianomistajille tai medialle.

Ymmärrän täysin jos ajattelet, kuten minä, että "I'm done with this s***", mutta meidän uhrien pitää saada äänemme kuuluviin, erityisesti sen takia, että jos tulevaisuudessa tulee samanlaisia tapauksia niin valtiolla olisi selvät speksit miten toimia NOPEASTI ja jotta uhrien oikeus toteutuisi.

Kiitos pitkästä kommentista, painavaa asiaa!

Mistä tiedät, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, ei kai vielä ole ilmoitettu sitäkään, nostetaanko syyte vai onko sinulla muuta tietoa?

Ap

Vierailija
996/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavastuuosuus ei tule maksettavaksi. Siitä huolehtii asianajotoimisto. 

Vierailija
997/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap, tulethan puhelun jälkeen vaikka jo huomenna kertomaan mitä ajatuksia se herätti, jos ehdit ja jaksat.  

Harmi kyllä en  päässyt eilen käymään täällä ja vastaamaan sinulle, mutta ei minulla olisi ollut vielä mitään kerrottavaakaan, kun puhelu siirtyi toimestani tuonnemmaksi; halusin selvittää pari juttua ennen puhelua enkä ehtinyt saada niihin selvyyttää vielä eiliseen mennessä.

Kerron sitten, kun olen jutellut juristin kanssa, mitä mietteitä se herätti!

Ap

Ei se mitään, kiitos väliaikatiedosta! 

Vierailija
998/1944 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap

Ap

Kiitos samoin!

Vierailija
999/1944 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Omavastuuosuus ei tule maksettavaksi. Siitä huolehtii asianajotoimisto. 

Kuka sen maksaa?

Vierailija
1000/1944 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus Ap:n kysymykseen: "Mistä tiedät, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, ei kai vielä ole ilmoitettu sitäkään, nostetaanko syyte vai onko sinulla muuta tietoa?":

Minulle kerrottiin, että oikeudenkäynti on marraskuun puolen välin tienoilla, tarkkaa päivää ei minulle ole kerrottu. Jos ilmoitus oikeudenkäynnistä lähtee asianosaisille uhreille 2 viikkoa aiemmin postitse, postin kulkuun menee n. viikko niin käytännössä asianosaisille jää aikaa viikko toimia asian eteen.