Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirmuhelle tuo trooppiset yöt Suomeen ennätysaikaisin – kohta on käsillä tilanne, jota kokenut meteorologi ei muista tapahtuneen

Vierailija
17.06.2021 |

Trooppisiin öihin vaikuttavat helteen lisäksi vesistöjen lämpeneminen.

Päivän ylin lämpötila huitelee 30 asteessa ja yöt ovat maksimaalisen lyhyet. Lämpötila ei ennätä laskea, kun jo koittaa uusi päivä ja lämpötila alkaa uudelleen nousta.

Vesistöt lämpenevät nyt nopeasti. Lämmin vesimassa antaa kosteutta ja estää tehokkaasti lämpötilan laskua lyhyen yön aikana.

Nyt koetellaan ilmastoinnin riittävyys perusteellisesti. Toistaiseksi on pysynyt mukavan 22 asteisena ilma sisällä mutta jaksaako 12000 Btu:n kone kun mennään trooppisiin lämpöihin. Aika näyttää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iljettää nämä kesät, joissa hellettä on 4-5 kk putkeen ja taivaalta ei tule kirjaimellisesti pisaraakaan vettä. Näitä on nyt joka vuosi.

Vierailija
22/30 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keli tulee tietämään nivussilsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Rapian viikon päästä alkaa päivä lyhentyä ja syksy saa. 

Vierailija
24/30 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli vielä ilmatieteenlaitoksen mukaan 6 päivänä 28 astetta lämmintä. Nyt ennusteessa yksi päivä 27. Eli lämmin on mutta aikamoista hehkutusta noissa otsikoissa.

Nyt ollut just hyvä 18-21 ja tuulee reippaasti.

Vierailija
25/30 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei yllä tänne. Ei se yöhelle oo yksin kivaa.

Miten sen kivuus vaikuttaa siihen onko yksin vai ei?

Vierailija
26/30 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli vielä ilmatieteenlaitoksen mukaan 6 päivänä 28 astetta lämmintä. Nyt ennusteessa yksi päivä 27. Eli lämmin on mutta aikamoista hehkutusta noissa otsikoissa.

Nyt ollut just hyvä 18-21 ja tuulee reippaasti.

Tännekin luvattiin ensi maanantaiksi 28 astetta. Nyt 21 astetta. Mikä on vain enemmän kuin hyvä!

Vierailija
27/30 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joutuu pitämää ilmastointia jo läpi yön päällä  jotta välttää turhan hikoilun.

Vierailija
28/30 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. MInusta saa olla koko ajan 30-40 astetta niin sisällä kuin ulkona. Alle 25 astetta vaatii jo villavaatteita. Joo minulla on kilpirauhasen toiminta heikkoa, mutta periaatteenani on, että en muuta itseäni vaan ympäristöäni. Niinpä meillä kotona on aina 30 astetta niissä huoneissa, mitkä on varattu minun oleskeluuni. Muu perhe saa sitten jäädyttää mielensä mukaan, mutta turha kuvitella, että viihtyisin heidän tiloissaan.

Sulla on todella vahingollinen periaate. Lääkityksesi ei ole kohdallaan. Pun intended.

Toinen kilpparipotilas

Vierailija
29/30 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. MInusta saa olla koko ajan 30-40 astetta niin sisällä kuin ulkona. Alle 25 astetta vaatii jo villavaatteita. Joo minulla on kilpirauhasen toiminta heikkoa, mutta periaatteenani on, että en muuta itseäni vaan ympäristöäni. Niinpä meillä kotona on aina 30 astetta niissä huoneissa, mitkä on varattu minun oleskeluuni. Muu perhe saa sitten jäädyttää mielensä mukaan, mutta turha kuvitella, että viihtyisin heidän tiloissaan.

No laita se lääkitys nyt hyvänen aika setään kuntoon. Mulla myös kilppariongelmia, mutta sopivalla lääkityksellä olo ihan ok enkä kyllä kestäisi tuollaisia sisälämpötiloja. 

Vierailija
30/30 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se lämpötila alkaa tippua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan