Lasun työntekijöitä? Saako alakoululaisia jättää kotiin työvuoron ajaksi kun ei ole koulua?
9 ja 11-vuotiaat kyseessä. Olisivat keskenään klo 6.15-15.30? Ei hoitajia saatavilla.
Kommentit (47)
Ei paljoo kannattais mun palkalla käydä töissä, jos pitäis maksaa lapsille hoitaja siks aikaa.
Ei mun lapset tarvinu etäopetuksessa mitään apuja, ihan normaalisti hoitivat itse kouluhommansa sillä aikaa kun itse olin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Et voi jättää. Jos saadaan selville niin johtaa palvelutarpeen arviointiin.
Stt
Höpö höpö. T. Oikea lasun stt
Totta kai voi jättää, muutenhan kunta olisi velvollinen tarjoamaan tuon ikäisille koululaisille hoitopaikan vanhempien työpäivän ajaksi.
Minä olin 6-vuotiaasta asti toistuvasti kotona yksin muutamia tunteja. Muu perhe lähti tallille ja minä HALUSIN jäädä yksin kotiin. Tarvitsin omaa aikaa, että sain ajatella omia asioitani rauhassa ja leikkiä ihan yksin. Joku oli aina puhelinsoiton päässä jos olisin tarvinnut apua. Tarvitsen edelleen säännöllisesti omaa aikaa. En pienenä koskaan tehnyt tyhmyyksiä yksin ollessani. En koskenut uuniin tai hellaan ja tiesin missä on vaahtosammutin ja miten soittaa 112 (isä ammatissa, jossa vaaditaan hyvät ensiapu- ja sammutustaidot ja opetti jo hyvin pienenä meille muksuille miten pitää toimia). On niin lapsesta kiinni voiko häntä jättää yksin. Minä olisin varmaan pärjännyt viikonkin yksin 9-vuotiaana. Harrastin partiota ja olin semmoinen Peppi Pitkätossu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lastensuojelu siitä sanoo kun maalla on hyvin yleistä että pienet lapset jätetään yksin tai keskenään sisälle kun vanhemmat on navetassa?
Nehän onkin siellä navetassa 6:15-17 ja navetta on 30 km päässä kotoa.
Eli sun mielestä ok että pienet, alle 3v on yksin sisällä 2-4h?
Kyllä meillä lapset pärjäsi, eikä tullu mitään lasujakaan, kun opettajalle rautalangasta väänsin, että meillä ei todellakaan vanhemmat ole kotona, vaan opettaja on hyvä ja hoitaa opetustyönsä sillä me vanhemmat emme sitä tee.