Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtaakohan iho jäädä roikkumaan, jos laihtuisi 80 kg:sta 60 kg:aan?

Vierailija
17.06.2021 |

Olen nainen 30v ja pituus 165 cm, kaikki elopaino pelkkää läskiä eli lihaksia minulla ei juurikaan ole. Vaatekoko on 44-46 nyt 80 kg painoisena. Mietityttää, jos laihduttaisin noin 20 kg tai enemmän, että mahtaisiko iho jäädä kuinka pahasti roikkumaan vai palautuisikohan se. Onko teillä minkälaisia kokemuksia tästä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahasti. Painoin raskausaikana viimeisilläni 96kg ja nykyisin painan 60 kg eikä pahast roiku nahka.

Vierailija
2/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama edessä. Olen kaksi lasta saanut ja ainakaan silloin ei jäänyt nahka roikkumaan. Nyt on se tilanne että rinnat aika suuret että mietin jääkö mulle millaiset rinnat sitten. Vaikka rinnat laajeni raskausaikanakin niin palautuivat pieniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta maltilllisesti. Liian nopeasti jos laihdutat niin nahka ei välttämättä ehdi perässä

Vierailija
4/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin raskausaikana 80 kg ja nyt 2 vuotta myöhemmin 52 kg eikä roiku iho näkyvästi. Yksilöllistähän sekin tietysti on. Aikaahan se vaatii, mutta nyt heti kun aloittaa niin kiittää itseään myöhemmin.

Vierailija
5/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihdutat Kuivapaastolla niin ihosi palautuu täydellisesti.

Vierailija
6/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ehkä miten nopeasti ja terveellisesti laihtuu. Itse kun sairastuin suolistotautiin ja painoa lähti muutamassa kuukaudessa yli 20kg (lievästi ylipainoisesta normaalipainon alarajalle), jäi sellaiset pienet lepakonsiivet allien tilalle :D

Eri juttu olisi laihtua maltilliseen tahtiin tuo 20kg vaikka 2v aikana, luulen että iho palautuisi paremmin. Vanhemmiten iho löystyy, joten mitä nuorempana niitä elämäntapoja alkaa fiksata, sitä parempi ihonkin kannalta. Mutta saattaa se maha tai tissit alkaa roikkua myös raskauden takia vaikkei olisi ylipainoinenkaan.

Vierailija
7/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei vielä tuossa iässä ala roikkumaan mitenkään havaittavasti. Mutta jos alat jojoilemaan painon kanssa, rupsahtaa se keskimääräistä nopeammin. Toki vähän yksilökohtaista tämäkin. Itse laihdutin samoihin lukemiin samasta painosta suunnilleen sinun iässäsi, mutta painoa oli vaikea pitää yllä ja vuoronperään lihoin/laihduin n. 10kg. Hiukka alta nelikymppisenä laihdutin taas, niin alkoikin leuan alle ja kaulaan muodostumaan pitkät syvät pystyrypyt, kalkkunankaulana kai paremmin tunnettu :/ ihan hirveän näköinen ja kirurgia vaatisi että sen pois saa, kyse siis ylimääräisestä nahasta. Pidä siis painosi tasaisena kun tavoitteeseen pääset.

Vierailija
8/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmalla varmaan vielä paremmin palautuu. Itse laihdutin 50v 15kg ja kyllä iho roikkuu jo siitä.

Vierailija
9/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti kun laihtuu niin iho pysyy siinä tahdissa mukana

Vierailija
10/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihtuu pysyvästi ja maltilliseen tahtiin niin ei varmaan. Vaikka vähän jäisi jostain roikkumaan niin sekin voi ajan kanssa korjaantua. Riippuu varmasti myös ihotyypistä. Toista se on jos laihduttaa vaikka 120kg -> 60kg ja lähtötilanteessa on hervottomasti roikkuvaa läskiä siellä täällä. Silloin ei ehkä muu auta kuin mennä kirurgille.

Vierailija
11/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on totuuden siemen, mutta kuivapaasto ei ole tarpeen, vaan ihan pätkäpaasto riittää. Kun keho menee autofagiatilaan, se auttaa myös ihoa ja kudoksia palautumaan. Eli kannattaa harkita, onnistuisiko paasto. Siitä on muitakin terveyshyötyjä.

Ja tietenkin jo mainittu sopivan hidas tahti sekä mielellään myös liikunnan harrastaminen auttavat.

Vierailija
12/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitäkin, miten kauan sitä ylipainoa on ollut. Itse jojoillut lievän ylipainon ja ylipainon kanssa oikeastaan koko ikäni.

Neljänkympin korvilla pudotin suunnilleen samoja lukemia (olen myös saman mittainen kuin Ap), parin vuoden päästä oli edelleen aika "löysä" iho vaikka kuntoilin todella ahkerasti. Siitä painoa tuli n 10kg takaisin (loukkaantuminen, tupakanpolton lopetus, koronan jälkeinen kotona työskentely jossa hyötyliikunta on jäänyt vaikka muuten liikunkin), ja vaikka se on hieman ns täyttänyt paikkoja, on nyt sitten niitä makkaroita vaikka olen liikunnallisesti hyvässä kunnossa (juoksen, harrastan kamppailulajeja yms, kunnon liikuntaa 1-2 tuntia 5-6 kertaa viikossa).

Tarkoitus olisi saada nyt ne 10kg pois, mutta uskoisin että jään loppuiäkseni tällaiseksi "pehmeäksi" vaikka lihastakin olisi kunnolla, sillä ei ne lihakset tule kasvamaan samoihin mittasuhteisiin sen entisen läskin kanssa...

Vierailija
13/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, tuo on pientä painon pudotusta.

Vierailija
14/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan siitäkin, miten kauan sitä ylipainoa on ollut. Itse jojoillut lievän ylipainon ja ylipainon kanssa oikeastaan koko ikäni.

Neljänkympin korvilla pudotin suunnilleen samoja lukemia (olen myös saman mittainen kuin Ap), parin vuoden päästä oli edelleen aika "löysä" iho vaikka kuntoilin todella ahkerasti. Siitä painoa tuli n 10kg takaisin (loukkaantuminen, tupakanpolton lopetus, koronan jälkeinen kotona työskentely jossa hyötyliikunta on jäänyt vaikka muuten liikunkin), ja vaikka se on hieman ns täyttänyt paikkoja, on nyt sitten niitä makkaroita vaikka olen liikunnallisesti hyvässä kunnossa (juoksen, harrastan kamppailulajeja yms, kunnon liikuntaa 1-2 tuntia 5-6 kertaa viikossa).

Tarkoitus olisi saada nyt ne 10kg pois, mutta uskoisin että jään loppuiäkseni tällaiseksi "pehmeäksi" vaikka lihastakin olisi kunnolla, sillä ei ne lihakset tule kasvamaan samoihin mittasuhteisiin sen entisen läskin kanssa...

Iästä se riippuu, ihon kimmoisuus katoaa iän myötä.

Vierailija
15/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41v ja pelottaa laihduttaa. 

Mittani 156cm ja 105kg. 

Näytän toki kauhealta näinkin kun joka paikka pursuaa ylimääräistä, mutta jos laihtuu niin miten jää iho roikkuun joka paikasta??

Vierailija
16/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on totuuden siemen, mutta kuivapaasto ei ole tarpeen, vaan ihan pätkäpaasto riittää. Kun keho menee autofagiatilaan, se auttaa myös ihoa ja kudoksia palautumaan. Eli kannattaa harkita, onnistuisiko paasto. Siitä on muitakin terveyshyötyjä.

Ja tietenkin jo mainittu sopivan hidas tahti sekä mielellään myös liikunnan harrastaminen auttavat.

Pätkäpaasto ei riitä saadaksesi autophagiaa.

Vierailija
17/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittani 156cm ja 105kg. 

Näytän toki kauhealta näinkin kun joka paikka pursuaa ylimääräistä, mutta jos laihtuu niin miten jää iho roikkuun joka paikasta??

Voin vakuuttaa että enemmän harmittaa ne läskit kuin roikkuva iho. Ja terveys, tod.näk säästyt monelta elintasosairaudelta jos laihdutat, ellei niitä ole jo.

Vierailija
18/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittani 156cm ja 105kg. 

Oletko tosissasi? Toivottavasti et.

Oman terveyden ja hyvinvoinnin takia kannattaa laihduttaa.

Et kertonut ikääsi, mutta noilla kiloilla olet nelikymppisenä pyörätuolissa.

Tekonivelleikkauksia ei tehdä vaikeasti ylipainoisille.

Vierailija
19/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittani 156cm ja 105kg. 

Oletko tosissasi? Toivottavasti et.

Oman terveyden ja hyvinvoinnin takia kannattaa laihduttaa.

Et kertonut ikääsi, mutta noilla kiloilla olet nelikymppisenä pyörätuolissa.

Tekonivelleikkauksia ei tehdä vaikeasti ylipainoisille.

”Olen 41v”. Ekassa lauseessa :D

Vierailija
20/46 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan missä hintaluokassa ihon kiristysleikkaukset suunnilleen on? Esim. vatsa tai kaulaheltta? Puhutaanko tonneista vai kymppitonneista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän