Tässä teille mysteeri: kerrostalossa aina välillä joku piip ääni - mikä voisi olla?
Se kestää noin 10-30 sekuntia. Ei aina yhtä pitkään.
Joskus piipitykset tapahtuvat lähekkäin ja joskus on paljon aikaa niitten välillä. Tapahtuu eri aikaan vuorokaudesta, ei taida olla mitään rytmiä niissä.
Kommentit (34)
Meillä ainakin pyykkituvassa piippaavat niin pesukoneet kuin kuivuritkin. Tämä voi kuulua esim. johonkin asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
voi tulla ääni naapuristakin
Kyllä. Varmaan on naapurista kun se kuuluu vaimennettuna.
Uskokaan nyt, ei se ole palovaroitin.
Olen miettinyt että se voisi olla joku jääkaappi jossa on vika joka saa ajoittain aikaan korkeataajuista piipitystä.
Ap
Meillä on huoltotilat aivan oven vieressä ja sieltä kuului koko talven just tuollainen epäsäännöllinen, korkea piipitys. Kävivät nyt kesän kynnyksellä laittamassa jotain lämpöjä pois tms niin piipitys loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Varmaan on naapurista kun se kuuluu vaimennettuna.
Uskokaan nyt, ei se ole palovaroitin.
Olen miettinyt että se voisi olla joku jääkaappi jossa on vika joka saa ajoittain aikaan korkeataajuista piipitystä.
Ap
Minullakin on varmaan kymmenen tai useampi laite joka piippaa kerran tai useammin, tilanteesta riippuen. Puhelimessakin useampi erilainen hälytysääni, jääkaappi, pakastin, astian- ja pyykinpesukone, kuivausrumpu, munakello, palohälyttimet jne. Tabletti ja tietokonekin hälyttää, ilp hälyttää, kasvihuoneen lämpömittari hälyttää sisällä, jos tulee liian kylmän tai kuuma ...
Sori naapureille - minulla oli piipannut viikkoja palohälytin, kun ilmoitti patterien loppumisesta :D varmaan on ollut ilo kuunnella sitä pitkin päivään!
Vierailija kirjoitti:
Sori naapureille - minulla oli piipannut viikkoja palohälytin, kun ilmoitti patterien loppumisesta :D varmaan on ollut ilo kuunnella sitä pitkin päivään!
Samaa tulin harmittelemaan. Kuuntelin kotiin tullessa rappukäytävässä jo, että ei hitto, ei kai tuo tuu mun luota. tulihan se :D
Isovanhemmilla piippaa pahuksen sääasema milloin mitäkin varoituksia, vaikka olen mielestäni kaikki sellaiset nollannut...
mikro piippaa perkuleesti kaikkea, joku sulatusohjelmakin haluaa aina välissä aloittaa ulinan, ja silti jatkaa :D
Jos yölläkin kuuluu niin varmaan naapurin kuivausrumpu. Sehän piippailee ainakin tunnin verran, jos kukaan ei ole käynyt tyhjentämässä ja sammuttamassa sitä eikä laittanut hiljaiselle asetukselle.
Kaikki laitteet piippaa nykyään. meillä piippaa pesukone, astianpesukone, vedenkeitin (vielä useasti!!), en käsitä miksei noita saa pois päältä.
Alueellenne on tullut 5G-verkko, mikä sensuroi lähialueilla lausuttuja voimasanoja.
Meillä ihmeteltiin samaa ja osoittautu naapurissa olevan kaupan pimpeli-pompeli ovikelloksi/ilmaisijaksi. Mutta ei se toki öiseen aikaan kilissyt.