Useamman lapsen äidit auttakaa! Nukutusasiaa
Millä te, joilla alle 3 vuotias ja pikkuvauvan äidit onnistutte saamaan lapset nukkumaan?
Meidän vauva on masuvaivainen ja itkee paljon, nukkuisi parhaiten ulkona. Tietenkin juuri, kun taapero olisi nukahtamassa, alkaa itkuhäläristä (jos on ulkona) kuulua kauhea huuto. Ihan sama, jos molempia yrittää saada nukkumaan sisällä. Esikoinen vaatii vielä päiväunet ja jos nykahtaminen venyy, menee meno vaan hurjemmaksi hulinaksi ja huudoksi.
Millä ihmeellä te saatte mukulat nukkumaan niin, että itekin saatte jossain vaiheessa levätä? Mä en valehtelematta ole nukkunut koko 5 viikon aikana 1,5 pidempää pätkää yhtäjaksoisesti enkä yli 5 tuntia vuorokaudessa. Alkaa olla voimat ihan loppu. Mieskin yrittää parhaan mukansa auttaa, mutta on vielä onnettomampi nukuttaja.
Kommentit (6)
Meillä menee vaan vähän toisin päin. Kun yritän nukuttaa kuopusta ulkona, pitää taapero sellaista mekkalaa, että vauva ei saa unta. Sama illalla tai jos on sateinen keli, että koko porukka on sisällä. Oikein säälittää tuon kuopuksen puolesta.
Muutenkin nukkuma-ajat menee ristiin, nyt on kuopus jo nukkunut tunnin, esikoinen temmeltää sängyssä. Oletettavasti kuopus herää tunnin päästä ja esikoinen vetelee vielä tunnin lisää sikeitä. Ei siinä paljon lepohetkiä itselle kerry ja yöt on rikkonaisia.
esikoista nukkumaan. Otin tämän tavan ihan alusta asti ja hyvällä stägllä vauva nukahtaa myös. Iltaisin itse asiassa aina samaan aikaan yöunille kuin esikoinen ja päivälläkin usein ottaa siinä kohtaa puolen tunnin torkut.
Nukutaan perhepedissä, en edes yritä mitään " jokaiselle oma nukkumapaikka" -juttua nyt, tämä on niin kätevää näin. Eikä tartte ravata huoneesta toiseen, kun öisin tulee jommalle kummalle lapselle asiaa. Ei itse asiassa edes tartte silmiä täysin avata.
Vierailija:
esikoista nukkumaan. Otin tämän tavan ihan alusta asti ja hyvällä stägllä vauva nukahtaa myös. Iltaisin itse asiassa aina samaan aikaan yöunille kuin esikoinen ja päivälläkin usein ottaa siinä kohtaa puolen tunnin torkut.Nukutaan perhepedissä, en edes yritä mitään " jokaiselle oma nukkumapaikka" -juttua nyt, tämä on niin kätevää näin. Eikä tartte ravata huoneesta toiseen, kun öisin tulee jommalle kummalle lapselle asiaa. Ei itse asiassa edes tartte silmiä täysin avata.
ja meillä se on ihan säkäpeliä, että saa kaksi pienintä nukahtamaan. Yleensä pienin vielä nukahtaa helposti, mutta toisaalta myös herää herkästi ääniin.. No isompi taas on vaikein nukutettava mutta kun nukahtaa, ei herää mihinkään..
eli vastaan että säkällä.
sen tosi helposti. Esikkoa saa edelleen silitellä uneen, mutta vauva (nyt 8kk) tekee itse unensa, kun hänet laskee sänkyyn. Joskus ihan säälittää kuopuksen puolesta.
Laitan vauvan vaunuihin nukkumaan juuri ennen kuin esikon nukkumaanmenoaika on. Silloin vauva ei yleesnsä vielä herää kun nukutan esikkoa. Toisinaan naapurini " vahtii" nukkuvaa vauvaa ja hyssyttää vaunuja jos tämä herää. Itsekään en saa koskaan levättyä päivällä, sillä aina kun olen pääsemässä unen päähän kiinni, vauva tai esikko herää jo... Niinpä menenkin nukkumaan heti kun mieheni tulee kotiin ja tämä lähtee ulos muksujen kanssa, eli vauva nukkuu vaunuissa ja isä puuhaa eskon kanssa.