Mikä on ikävin kommentti, joka on sanottu sinulle ulkonäöstäsi päin naamaa?
Vai oletko teflonia, joka ei välitä tällaisista mielipiteistä?
Kommentit (148)
Lapsena eräs koulun opettaja (ei oma ope) sanoi minulle että olen naamastani kuin ruma koira.
Olin kiltti, hiljainen, tavallisen näköinen lapsi. Kyseinen opettaja oli itse aika pahan näköinen, ehkä hänellä oli omia traumoja joita oli mukava purkaa 8-vuotiaaseen
On jäänyt mieleen juu.
No olen jo toiseen ketjuun kommentoinutkin, mutta tää anopin lausahdus: ”Odotatko vauvaa... ai et, no sitten sä oot vaan lihonut!”
Moukkamaisinta ikinä toisen ulkonäön arvostelu. Toisaalta kyllä sama ihminen kehui useita vuosia myöhemmin ”mun itsekuria”, kun olin laihtunut nopeassa ajassa yli 20kg suolistosairauden vuoksi...
Baarissa eräs mies sanoi, että "en ole ikinä nähnyt noin rumaa muijaa, otatko juoman"? Jos oli iskukommentti niin ei toiminut.
"Oot niin ruma että sinuna tap p a isin itseni."
Tuntematon mies kadulla ohikulkiessaan.
Pahimman aknen aikaan teini-iässä saatu pitsanaama-kommentti on jäänyt mieleen. Sen jälkeen olen joko säästynyt ikäviltä kommenteilta tai en vaan ole välittänyt kun muita en muista.
Yläasteella paskanruskeat silmät pääsi yllättämään nuoren pojan erikoisuutena. Sanojana tyttö.
Sen jälkeen muistutin kyllä asiasta aina sanojalle kun se yritti katsella silmiin, tyyliin "no mitä siellä paskanruskeissa silmissä nyt näkyy kun pitää noin tuijotella". Jos oli kiinnostuksen osoittamista tai lähestymisyritys, torppasi kyllä heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Isokokoisuudesta on huomauteltu jatkuvasti, ihan tuntemattomienkin toimesta. En edes koe olevani mikään poikkeava tai friikki. Käytän vaatekokoa m tai L
N 176/82
Herra varjele! Kuinka joku kehtaa väittää sinun olevan isokokoinen negatiivisessa mielessä?! Nuo ovat mielestäni ainakin meikäläisen mielestä upeat, sanoisinpa jopa komeat mitat naiselle. Toivon hartaasti, että sinulla on elämässäsi mies, joka arvostaa sinua kokonaisvaltaisesti. :) M 172/70.
Vastaankävelevä mies tunki naamansa lähelleni ja huusi: ruma! Koskaan ei muuten puhuta tällaisesta häirinnästä vaan sitä kun vihelletään tai huudetaan kaunis tms. Veilkaan että haukkuminen pahempas.
Istuin ratikassa joskus 13-vuotiaana, päässä uusi permanentti.
Joku vanha mies tuli kuiskaamaan minulle, että olet ihan Tiina Lillakin näköinen.
Vieläkin muistan.... ja oikeasti, en ole.
Vierailija kirjoitti:
Joku vanha mies tuli kuiskaamaan minulle, että olet ihan Tiina Lillakin näköinen.
Tiina Lillak on nätti, eikös tuo ole ihan kivasti sanottu.
Olin viime vuonna käymässä erään serkkuni luona, kun siellä puolestaan oli kyläilemässä serkkuni eräs serkku, jonka kanssa olimme aikoinaan samalla luokalla 5. ja 6. luokalla 1970-luvulla. Sen koommin emme olleet nähneet toisiamme. Hänen ensimmäiset sanat minut nähtyään olivat: - Oletpas sinä vanhettunut! Eikä todellakaan mitenkään kuiskaten, vaan niin, että kaikki silloin talossa olleet (noin tusina) kyllä kuulivat tämän mielipiteen. Olen jälkeenpäin miettinyt tovin, jos toisenkin tätä hänen sanomistaan ja tullut siihen tulokseen, että hänellä oli poikiensa (2) huumeongelmien vuoksi niin paha olla, että se piti purkaa sitten vaikka minuun.
" Ei kyllä näytä hyvältä tuollaisen luurangon päällä " Tuntematon rehevä nainen supitti toiselle samanlaiselle vaateliikkeessä kun tulin kopista esitelläkseni sovittamaani mekkoa ystävälleni. Supitti sen verran kovaa että oli varmaan tarkoituskin että kuulen.
N42, 171cm/56kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiina Lillak on nätti, eikös tuo ole ihan kivasti sanottu.
On hän nyt, kun 52 v katson hänen kuvaansa. Mutta silloin hän ei minusta ollut nätti.
Vierailija kirjoitti:
Olin viime vuonna käymässä erään serkkuni luona, kun siellä puolestaan oli kyläilemässä serkkuni eräs serkku, jonka kanssa olimme aikoinaan samalla luokalla 5. ja 6. luokalla 1970-luvulla. Sen koommin emme olleet nähneet toisiamme. Hänen ensimmäiset sanat minut nähtyään olivat: - Oletpas sinä vanhettunut! Eikä todellakaan mitenkään kuiskaten, vaan niin, että kaikki silloin talossa olleet (noin tusina) kyllä kuulivat tämän mielipiteen. Olen jälkeenpäin miettinyt tovin, jos toisenkin tätä hänen sanomistaan ja tullut siihen tulokseen, että hänellä oli poikiensa (2) huumeongelmien vuoksi niin paha olla, että se piti purkaa sitten vaikka minuun.
En usko. Se oli vain spontaani möläys. Ja ihan varmasti olitkin vanhentunut siitä, kun viimeksi 70-luvulla olitte nähneet. Niin kuin tietysti oli hänkin. Sinä vaan otit suurena loukkauksena sen, että elämä on tehnyt sinulle saman kuin meille kaikille muillekin.
Tuon huumeongelman esiintuominen tässä yhteydessä kertoo vain halustasi pistellä nyt häntä jostain.
Vierailija kirjoitti:
Isokokoisuudesta on huomauteltu jatkuvasti, ihan tuntemattomienkin toimesta. En edes koe olevani mikään poikkeava tai friikki. Käytän vaatekokoa m tai L
N 176/82
Mulla täysin sama ja melkein samat mitat. Ite oon tyytyväinen vaikka hieman pyöreä. Vissiin olisi hyväksyttävämpää nämä muutaman ylimääräiset kilot jos olisin lyhyempi? Pitkä nainen on vapaata riistaa arvostelulle :(
Vierailija kirjoitti:
Ei Tiinassa mitään vikaa, mutta naurattaa tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Se oli vain spontaani möläys. Ja ihan varmasti olitkin vanhentunut siitä, kun viimeksi 70-luvulla olitte nähneet. Niin kuin tietysti oli hänkin. Sinä vaan otit suurena loukkauksena sen, että elämä on tehnyt sinulle saman kuin meille kaikille muillekin.
Tuon huumeongelman esiintuominen tässä yhteydessä kertoo vain halustasi pistellä nyt häntä jostain.
Halusta pistellä...oma kommenttisi oli oikeata tikkaamista. Vai oli epäkohteliaisuus mielestäsi vain faktan toteamista, jotenkin outo ajatusmaailma sinulla.
Ollessani alle kouluikäinen, äitini yksi veli nimitti minua ”rumaksi lapseksi”. Meitä oli kaksi serkkutyttöä, toista kutsuttiin prinsessaksi. Kukaan muu ei koskaan ole nimittänyt minua rumaksi, päinvastoin. Muistan, että lapsena tuo harmitti minua kovasti, kun kaikkien kuullen korostettiin aina rumuuttani ja toisen ”prinsessamaisuutta”. Olin ihan tavallisen näköinen, pitkähiuksinen tyttö. Minulla vaan oli tummat pitkät hiukset, kun serkulla oli ihan vaaleat.
N 176/82