Kuuletteko tän äänen? Väittävät, että vain alle 25-vuotiaat kuulee sen.
Minä kuulin, vaikka oon 40 vuotias.
Tässä linkki juttuun, mutta kokonaan ei kaikki ei voi sitä lukea, sillä vain hs:n lukijoille.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008045909.html
Ääni löytyy kuitenkin googlettamalla tiktok 17500 hz, mutta juttu englanniksi.
Kommentit (57)
Yli 50 v ja mitään ei kuulunut, ei inahdustakaan. Korvat alkoivat tinnittää kylläkin.
Tässä kuulotesti ilman h*sarin tilausta.
Yritin googlata tuota ääntä ja päädyin tuollaiselle sivulle, hyväksyin evästeet ja sitten siellä luki kuitenkin "forbidden" Onko tuo joku virussivusto?
En kuule tuota 17 khz ääntä, mutta mulla alkaa korvat soimaan sen jälkeen kun kuuntelen sen. Eli jotenkin korvat reagoi siihen eikä tykkää. N39
Vierailija kirjoitti:
En kuule tuota 17 khz ääntä, mutta mulla alkaa korvat soimaan sen jälkeen kun kuuntelen sen. Eli jotenkin korvat reagoi siihen eikä tykkää. N39
Minä kyllä kuulin sen mutta sama juttu, korvat alkoivat soimaan
Kuulen mutta aika vaimeana, pitää pistää luuri melkein korvaan kiinni.
N29
Ei kuulu, eikä pitäisikään, jos on 42v. Ap:n artikkeliin ei pääse, eri kautta kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
Kuulen mutta aika vaimeana, pitää pistää luuri melkein korvaan kiinni.
N29
Lisäyksenä: pidin puhelinta kädessäni ja soitin äänen miehelleni. Hän kuuli äänen selvänä sohvan toiseen päähän saakka heti. Minä hädin tuskin kuulin kun puhelin oli noin 50 cm päässä korvistani. Mies on 28 v.
Mulla ei toimi toi, mutta testisignaalilla olen kokeillut kaiuttimilla ja kuulokkeillakin, niin kuulen sen 20kHz, vaikka ikäni puolesta ainakaan minun ei pitäis kuulla.
M45
Kuulin epämääräistä kohinaa kun oikein tarkasti kuuntelin. Kissa sen sijaan juoksi paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuulotesti ilman h*sarin tilausta.
En kuule tuota 15khz. Olen 33v.
Vierailija kirjoitti:
Älkää klikatko. Vain tilaajien pienelle joukolle.
Kuulin oikealla korvalla, vasemmassa kuulo jo heikentynyt kun ei kuulunut. Ikää 53 v.
45 v., enkä kuule. Heinäsirkat kuulen vielä. Eli normaali kuulo ikäiselleni. Ei syytä tehdä asiasta suurempaa numeroa.
Kuulen, helposti. Inhottava, korviin pistävä ääni. 52v. Kuulen korkeat äänet todella helposti, mutta normaalia puhetta en välttämättä aina kuule, jos vähänkin hiljaisemmin tai epäselvästi puhuu.
Minäkään en kuullut aluksi. Piti laittaa puhelin ihan korvan juureen ja ääni täysille kuullakseni.