Kuuletteko tän äänen? Väittävät, että vain alle 25-vuotiaat kuulee sen.
Minä kuulin, vaikka oon 40 vuotias.
Tässä linkki juttuun, mutta kokonaan ei kaikki ei voi sitä lukea, sillä vain hs:n lukijoille.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008045909.html
Ääni löytyy kuitenkin googlettamalla tiktok 17500 hz, mutta juttu englanniksi.
Kommentit (57)
En kuullut. Ikä 30v. Mulla kyllä on ollut jo eskari-ikäsestä kuulonalenema, tosin siten etten kuule matalia ääniä kunnolla. Mutta en tuotakaan kuullut. Koira vieressä kyllä höristi korviaan ja kallisti päätään joka kerta kun klikkasin päälle äänen x)
En kuullut mitään. Laitoin isommalle. Muulta perheeltä pamahti päät. Samoin kissalta.
Mitä teen?
Kuulin, ikää kohta 40v. Luulin jo että olen täysin pilannut kuuloni nuoruudessa kun death metal konserteissa änkesin aina lähelle kaiuttimia ilman mitään kuulosuojausta
Olen 37v ja eilen just olin kuulotestissä ja kuulin nekin äänet joita "ei enää pitäisi tässä iässä kuulla" (tämä siis hoitajan sanomaa). Koko työajan olen työskennellyt meluisissa paikoissa (yökerhot ja tehtaat), käyttänyt kuulokkeita musiikin kuunteluun melkein päivittäin ainakin viimeiset 15 vuotta. Ehkä se kuulo lähtee sitten kerta rytinällä.
Googlasin, kun en Hesaria lue. Kuulin selvästi.
Ollessani lukiossa vuonna 2009 oppilailla oli tapana laittaa tuollainen soittoääni, ajatuksena, ettei opettaja kuule, mutta itse kuulee ja luokkakaverit kuulevat. Meillä oli silloin 64 v englanninopettaja, ja yhdellä englannin tunnilla erään pojan puhelin soi. Kukaan ei ehtinyt reagoida mitenkään ennen kuin opettaja käski sammuttaa puhelimen ja sanoi ääntä kamalaksi vinkumiseksi. Sellainen se toki olikin, mutta hän 64-vuotiaana kuuli sen selvästi. En usko siis yhtään näihin, vaan olen sitä mieltä, että ihmisillä on vain erilainen kuulo.
N30
Kuulen ihan hyvin, olipa epämiellyttävä vinkuna. Ikää 43. Myös lapsi kuuli hyvin.
Kuulen ja 30v. Häiritsevä ääni. 25v kaverini ei kuullut, soittanut bändeissä koko ikänsä.
En kuule, 49 v. Lapseni 10 v vaikeroi tuskasta.
Tässä testissä minulla 38-40 vuotiaan korvat, meni niin nopeasti ettei tarkkaa ikää saanut. Ihan läppärin huonoilla kaiuttimilla. Kuulokkeilla varmasti tulisi parempi tulos.
33v
En kuullut, mutta korviin alkoi SATTUMAAN kun laitoin sen päälle! Oon 30v.
En kuule. 16,5 kHz jo kuulen. Koko ikäni olen käyttänyt kulmiahiomakonetta, suorahiomakonetta, yms. ilman kuulosuojausta. Ei mitenkään fiksua tietenkään.
-M30
Vierailija kirjoitti:
Tässä testissä minulla 38-40 vuotiaan korvat, meni niin nopeasti ettei tarkkaa ikää saanut. Ihan läppärin huonoilla kaiuttimilla. Kuulokkeilla varmasti tulisi parempi tulos.
33v
23 v väittää vaikka olen 30 :)
Minkälainen ääni siis pitäisi kuulla?👂🦻
Miten huono vanhempi sinä oikein olet kun olet antanut lasten pilata kuulonsa?