Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivätyöstä siirtyminen kolmivuoroon? Kokemuksia?

Plöp
16.06.2021 |

Olen vähän päälle kolmekymppinen, tehnyt viimeisimmät 8 vuotta päivätyötä pääsääntöisesti ma-pe 7-15.00. Olen jo pidemmän aikaa ollut kiinnostunut kokeilemaan vuorotyötä ja nyt minulle tarjoutui tilaisuus ruveta tekemään 3 vuorotyötä, joka siis erityisesti kiinnostaa. Mutta nyt en osaa tehdä päätöksiä suuntaan enkä toiseen. Kokemuksia jollain joka vaihtanut päivätyöstä vuorotyöhön, onko järkeä? Tottuuko siihen, kaipaako sitä säännöllisyyttä mikä päivätyössä? Kaikki mielipiteet tervetulleita.. Minulla esikouluun syksyllä menevä lapsi, mutta isä on töissä ma-pe 8-16 joten se ei ongelma.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein parikymppisenä pari kesää ja ei kyllä enää ikinä.

Vierailija
2/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 3 vuoroa. Iso työyhteisö ja jatkuvasti joku työkaveri lähdössä päivätöihin, kun sosiaalinen elämä ihan katkolla vuorotyön vuoksi ja kroppa krapukassa, vatsa sekaisin, sydän rytmihäiriöissä ja muisti pätkii. Tehnyt tätä yli 20 v. Ikinä en oo kuullut kenenkään vaihtaneen nimenomaan pois päivätöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä ainoaa oikeaa. Työurani aikana tein muutaman vuoden päivätyötä, mutta suurin osa vuorotyötä. Pidin vuorotyöstä ja sen tuomasta vaihtelevuudesta. Enkä halunnut vaihtaa päivätyöhön. Vuorotyössä tienasi palkanlisääkin mukavasti mikä näkyy nyt eläkkeessäni.

Vierailija
4/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille sopii, toisille ei. Itse tein aikoinaan 12 vuotta keskeytymätöntä 3-vuorotyötä. Välillä oli raskasta, mutta palkka oli 38% parempi lisien ansiosta. Moni entinen alaiseni valitti vuorotyön raskautta, mutta eivät halunneet päivävuoroon juurikin palkan takia.

Vierailija
5/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapset eskari-iässä ja todellakin vaihdan 3-vuorotyöstä päivätyöhön.

Se vuororytmi vaihtelee niin ettei aikaa riittämiin perheelle, terveys osalla prakailee. Väsymys, äkillinen henkilökuntavaje muiden sairastuessa. Palkka ei juurikaan suurempi vaikka ilta- ja yölisiä vaikka toisin kuvittelisi

Vierailija
6/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain korkeakouluun päästäkseni eroon vuorotyöstä

Vierailija
7/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kolmivuorotyö sopii hyvin.  Olen tottunut siihen rytmiin.

Tuntuisi todella vaikealta siirtyä tämän jälkeen johonkin 7-15 tai muuhun vastaavaan duuniin.

Vierailija
8/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveellistä.

Vierailija
9/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on vuorotyö missä vuorot sijoittuu 07-22 välille. Saa nukkua yöt rauhassa, mutta palkka on parempi kuin päivätyössä.

Vierailija
10/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta tam 37, mieluusti olisin vaihtanut päivätyöhön jo ajat sitten mutta eipä ole onnistunut. Vuoro- ja viikonloppulisät ovat hyvät mutta terveys ei meinaa kestää. Ei ole ihmistä luotu yöeläjäksi.

Vierailija
11/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin siinä on jotain eksoottista, vähän jännittävää ja erilaista. Viimeistään kahden vuoden kuluttua tajuat että se on oikeasti aivan per seestä, pilaa elämän eivätkä lisät korvaa menetyksiä edes osittain. Elät jatkuvasti eri rytmissä muiden kanssa, et voi suunnitella mitään kuin korkeintaan kolmen viikon päähän ja aina saa jännittää oletko jussit, joulut ja vaput töissä.

6 vuotta itsellä takana. Nyt riittää. Olen mieluummin vaikka työtön.

Joillekin se sopii. Oma äitini ei suostunut vaihtamaan päivävuoroon vaikka annettiin hyvä tarjous. Sanoi ettei osaa kuvitella säännöllisiä vuoroja. Teki kolmivuoroa nelisenkymmentä vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan