Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rahojen polttelu joku sairaus?

Vierailija
16.06.2021 |

Siis se että ei osaa käyttää rahaa.
Itse pystyn säästämään vain jos palkasta menee suoraan johonkin, eikä käy edes tilillä. Impulssikontrollin ongelma?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd

Vierailija
2/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini ei osannut käyttää rahaa ollenkaan, hassasi kaikki heti kun sai ja laskut jäivät. Myöhemmin vanhainkodissa poltti rahaa kirjaimellisesti ja palohälyttimet ulvoivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys lapsena tai nuorena aikuisena yhdistettynä impulssikontrollin ongelmiin.

Vierailija
4/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voi tosin oppia poiskin, ainakin itse olen oppinut. Tosin lipsahduksiakin voi käydä. Esim tällä hetkellä vähän tiukkaa, mutta silti pysyn lujana, enkä kajoa säästöihini. Pärjään kyllä seuraavat pari viikkoa vähän vähemmällä kuin tavallisesti, en sentään ole niin lähelle nollaa tiliä päästänyt. 

Luottokorttia en aio ottaa koskaan, sillä tiedän kuluttamisen olevan joskus ongelma minulle. Enkä aio enää koskaan joutua perintäfirman tai ulosoton asiakkaaksi. Se opetti vähän liiankin tehokkaasti, että miten asioita ei hoideta ja mihin tilaan niitä ei päästetä.

Vierailija
5/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta voi tosin oppia poiskin, ainakin itse olen oppinut. Tosin lipsahduksiakin voi käydä. Esim tällä hetkellä vähän tiukkaa, mutta silti pysyn lujana, enkä kajoa säästöihini. Pärjään kyllä seuraavat pari viikkoa vähän vähemmällä kuin tavallisesti, en sentään ole niin lähelle nollaa tiliä päästänyt. 

Luottokorttia en aio ottaa koskaan, sillä tiedän kuluttamisen olevan joskus ongelma minulle. Enkä aio enää koskaan joutua perintäfirman tai ulosoton asiakkaaksi. Se opetti vähän liiankin tehokkaasti, että miten asioita ei hoideta ja mihin tilaan niitä ei päästetä.

Sama täällä! Velkajärjestelyn kautta jaloille päässeenä, en ikinä aio enää mokata!

Vierailija
6/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa/lainas on aivan liian helppo saada nykyään. Pitäisi olla joku vastuu luotonmyöntäjilläkin.