Vinkki kaikille kulmakarvojaan fiksaileville!
Jos haluat poistaa kulmakarvojasi, niin älä missään tapauksessa käytä pinsettejä, vaan joko leikkaa pienillä saksilla tai käytä kulmakarvaterää/höylää. Tällöin, jos kulmakarvojesi parantelu menee pieleen, kulmakarvat kasvavat takaisin, sillä höylääminen tai leikkaaminen eivät vahingoita karvatuppea.
Kommentit (19)
Kyllähän noita näkee, jotka ovat nyppineet kulmansa pilalle ysärillä. Kun karvatuppi kuolee niin karva ei enää kasva takaisin. Tarinan opetus = älä juokse trendien perässä.
Tämän kun olisi kuullut silloin teini-ikäisenä 2000-luvun alussa, kun kulmakarvojen piti olla viivanohuet. Kauneusihanteet muuttuu.
Mä olen miettinyt tätä miksi itselläni nyppiminen ei vähennä karvojen kasvua. Samoin nuo leviävät nyppimisen jälkeenkin. voisi jo ne todellakin levinneet karvat kadota kasvamasta, tuskin yhteen kasvaneet kulmakarvat koskaan tulevat olemaan haluttuja ja itse en ainakaan sellaisia halua. Samoin ne yksittäiset karvat kasvavat otsalle ja yläluomen yläpuolelle. Ja parta/viiksikarvat eivät ole myöskään lakanneet kasvamasta, vaan nyppimisestä huolimatta puskevat aina uudestaan ja vielä usein vahvempana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt tätä miksi itselläni nyppiminen ei vähennä karvojen kasvua. Samoin nuo leviävät nyppimisen jälkeenkin. voisi jo ne todellakin levinneet karvat kadota kasvamasta, tuskin yhteen kasvaneet kulmakarvat koskaan tulevat olemaan haluttuja ja itse en ainakaan sellaisia halua. Samoin ne yksittäiset karvat kasvavat otsalle ja yläluomen yläpuolelle. Ja parta/viiksikarvat eivät ole myöskään lakanneet kasvamasta, vaan nyppimisestä huolimatta puskevat aina uudestaan ja vielä usein vahvempana.
Tämä on kyllä mysteeri itsellenikin, että miten tiettyjen karvojen tuppi voi vahingoittua, kun tiettyjen karvojen tuppi ei millään. Miten kulmakarvjen tupet ovat niin herkkiä vahingoittumaan? Miksi samaa ei käy nänni- tai leukakarvoille, vaikka olen takuulla nyppinyt niitä ahkerammin kuin kulmakarvoja?
Missä muuten on todistettu, että kulmakarvojen nyppiminen vahingoittaa karvatuppea?
Moni nyppimään alkanut oli teini, jolla karvankasvu oli vielä hyvää. Ja niitä karvoja sai kyllä olla nyppimässä ahkerasti. Vasta myöhemmällä iällähän se kulmakarvojen kasvu lopahti, mutta kuka todistaa, että se johtui juuri nyppimisestä? Eikös iän myötä kaikki muutkin "kaunistavat karvat" vähene, eli hiukset ja ripset, joten miksei myös kulmakarvat? Kun taas iän myötä kaikki miehiset karvat lisääntyvät.
Mä nypin kulmakarvojenulkopuolella olevat irtokarvat. Jolleivät kasva takaisin, iin hyvä, mutta ne pirulaiset kasvavat.
Tää on hyvä vinkki, jos on ekaa kertaa muotoilemassa tai muuttaa kulmien muotoa. Mutta samaan tuttuun malliin muotoileville turha, koska kohta saa olla taas muotoilemassa uudestaan.
Toinen vinkki niille, jotka haluavat mustat iilimadot silmiensä yläpuolelle: älkää ottako niitä tatuoinninkaltaisia värjäyksiä, vaan piirtäkää sitten mieluummin vaikka kynällä. Parin vuoden päästä ne pötkylät ei ole enää muodissa missään, kun ovat jo nyt menossa pois.
Vierailija kirjoitti:
Missä muuten on todistettu, että kulmakarvojen nyppiminen vahingoittaa karvatuppea?
Moni nyppimään alkanut oli teini, jolla karvankasvu oli vielä hyvää. Ja niitä karvoja sai kyllä olla nyppimässä ahkerasti. Vasta myöhemmällä iällähän se kulmakarvojen kasvu lopahti, mutta kuka todistaa, että se johtui juuri nyppimisestä? Eikös iän myötä kaikki muutkin "kaunistavat karvat" vähene, eli hiukset ja ripset, joten miksei myös kulmakarvat? Kun taas iän myötä kaikki miehiset karvat lisääntyvät.
Taitaa olla kiinni ihan yksilöstä. Omien tuttujeni perusteella arvelen, että nyppiminen tuhoaa karvankasvua lähinnä niillä, joiden kulmat ovat alun perinkin melko hennot.
Minä (56 v.) olen tuuheiden kulmien ystävä, joten olen nyppinyt vain hajakarvoja brezhnevieni alapuolelta, jo 80-luvulta lähtien. Ne ovatkin sitkeitä yksilöitä, eivätkä ole vähentyneet tai edes ohentuneet vuosien mittaan. Nelikymppisenä huomasin leuassani rautalankamaisen bodarikarvan, joka muutama vuosi sitten toi mukanaan kaverin. Siinä ne ottavat vuorotellen vauhtia, ja koska ne tuntuvat kauan ennen kuin näkyvät, olen harva se päivä pinsetit kädessä nyhtämässä jompaakumpaa sokeana ja summamutikassa.
Nyt, kun säärilläni ei ole enää mitään tarvetta olla näkyvissä, säärikarvani ovat kadonneet lähes kokonaan. Ilmeisesti ne ovat suuttuneet tai sitten ne eivät vain kasva varjossa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vinkki niille, jotka haluavat mustat iilimadot silmiensä yläpuolelle: älkää ottako niitä tatuoinninkaltaisia värjäyksiä, vaan piirtäkää sitten mieluummin vaikka kynällä. Parin vuoden päästä ne pötkylät ei ole enää muodissa missään, kun ovat jo nyt menossa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kiinni ihan yksilöstä. Omien tuttujeni perusteella arvelen, että nyppiminen tuhoaa karvankasvua lähinnä niillä, joiden kulmat ovat alun perinkin melko hennot.
Minä (56 v.) olen tuuheiden kulmien ystävä, joten olen nyppinyt vain hajakarvoja brezhnevieni alapuolelta, jo 80-luvulta lähtien. Ne ovatkin sitkeitä yksilöitä, eivätkä ole vähentyneet tai edes ohentuneet vuosien mittaan. Nelikymppisenä huomasin leuassani rautalankamaisen bodarikarvan, joka muutama vuosi sitten toi mukanaan kaverin. Siinä ne ottavat vuorotellen vauhtia, ja koska ne tuntuvat kauan ennen kuin näkyvät, olen harva se päivä pinsetit kädessä nyhtämässä jompaakumpaa sokeana ja summamutikassa.
Nyt, kun säärilläni ei ole enää mitään tarvetta olla näkyvissä, säärikarvani ovat kadonneet lähes kokonaan. Ilmeisesti ne ovat suuttuneet tai sitten ne eivät vain kasva varjossa.
Nauroin ääneen, loistavaa tarinankerrontaa ja niin tuttua... :D :D :D
N51
En ole kuullut kenestäkään jolla kulmakarvojen kasvu olisi loppunut kokonaan jos niitä nyppii... Ja minäkin 80 -luvulta asti harventanut omiani ja aina vaan pukkaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä mysteeri itsellenikin, että miten tiettyjen karvojen tuppi voi vahingoittua, kun tiettyjen karvojen tuppi ei millään. Miten kulmakarvjen tupet ovat niin herkkiä vahingoittumaan? Miksi samaa ei käy nänni- tai leukakarvoille, vaikka olen takuulla nyppinyt niitä ahkerammin kuin kulmakarvoja?
Johtuu todennäköisesti karvan kasvusyklistä. Karvan kasvussa on ensimmäisenä kasvuvaihe, jonka jälkeen karva siirtyy surkastumisvaiheeseen ja viimeisenä lepovaiheeseen. Lepovaihetta seuraa karvatupen surkastuminen.
Kulmakarvan sykli on todella lyhyt, pari viikkoa, kun taas esimerkiksi hiuksien syklissä puhutaan vuosista.
Hohhoijakkaa. Mulla kulmissa on ympäriinsä järkyt hajakarvat jos en nypi niitä. Kulmat eivät kasva edes mitenkään siististi vaan jos haluan niistä sellaiset joudun nyppimään myös ne karvat pois jotka kasvavat kiharan muotoisina, vinossa tai ylöspäin/eteenpäin eli sojottavat. Osa on alkanut myös kasvaa valkoisina ja joku karva voi olla alkupäästä tumma ja loppupäästä valkoinen.
En jaksa sen kummempaa tehdä kuin ottaa maskara-tyyppisen harjan ja harjata tummanruskealla luomivärillä kulmat siistimmiksi. Minusta on ok, vaikka kulmat olisivat mieluummin ohuet kuin pötkylät.
Haluaisin edelleen tietää syyn mysteeriin, miksi viimeistään 35+ -iässä kulmakarvojen loppupää alkaa kadota. Näyttää ihan typerältä, kun kulmikset ovat sellaiset 3 sentin nysät nenänvarresta yläviistoon ja loppuvat silmän puoliväliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on tuuheat mustat kulmakarvat luonnostaan ja olen nyppimällä yrittänyt saada yhden kulmakarvan kahdeksi. Kulmakarvojen alapuolella olevien nyppiminen on minulle liian kivuliasta. Sitkeän nyppimisen minulla jäljiltä on nykyään pysyvästi kaksi erillistä kulmakarvaa, mutta tuntuu, että ne kulmakarvojen välissä olevat karvat ovat vaan siirtyneet kasvamaan leukaan. :D
N39
hyvä vinkki