Onko tuo pulu, joka laulaa näin: "uu-uu, uu-u, uu-uu, uu-u"?
Kommentit (21)
Sepelkyyhky, ei pulu. Pulut kukertaa.
Onko sepelkyyhky? Tavallinen pulu on kalliokyyhkystä polveutuva alalaji. Sen ääni on varmaan ennestään tuttu.
Sepelkyyhky. Aina huvittaa sen äänen kuullessa, kun entinen naapuri (nuori mies) kuvitteli talon viereisessä puussa aamuöisin huhunnutta sepelkyyhkyä ihmiseksi. Se uskoi äänen kuuluvan naapuriasunnosta. Välillä ambulanssi vei miehen pihalta mukanaan, kun sillä oli niin levottomia juttuja. Vaimo jäi itkemään pariksi päiväksi ja sitten sama meno jatkui.
Vierailija kirjoitti:
Se on helmipöllö
Kerran olin hakemassa lapsia päiväkodista. Sepelkyyhky huhuili läheisessä koivussa. Samaa aikaa meidän kansa portista tuli isä ja tytär. Tyttö kysyi isältään, mikä lintu tuo on. Isä vastasi, että PÖLLÖ! Hämmästeli siinä vielä ääneen, kuinka on erikoista kuulla pöllön ääni kaupungissa. Teki mieli huutaa, että se on jumankavita kyyhky eikä mikään pöllö!!! En sitten kehdannut kuitenkaan avata suutani :D
Peruuttava roska-auto.
Ihmettelin sellaista matalaa toistuvaa ääntä, että mikä lintu tuollaista ääntä pitää. Sitten mies huomautti, että se on roska-auto, joka peruuttelee eri pihoihin.
Että sellainen blondi lintubongari:D
Minä luulin huuhkajaksi kunnes näin linnun. Sepelkyyhky se oli, meidän pihassa. Meillä on pihassa lisäksi palokärki, mustarastaspariskunta, laulurastas, käki ja haarapääsky. En ole yhtään lintuihminen mutta kun haukka nappasi talitiaisen aivan vierestäni niin alkoi kiinnostus.
Sepelkyyhkyn huhuilu voi tosiaan tuoda mieleen pöllönkin. Pöllön jolla on hyvin paljon sanottavaa kun tuota mölinää riittää.
Kiitos tiedosta, että kysessä onkin sepelkyyhky😊En tiedä miksi minua liikuttaa nuo lintujen laulut niin paljon, että alan itkeä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei Pulu vaan Sepelkyyhky.
Olisko nyt kuitenkin kesykyyhky?
Puluhan se, täällä meillä päin ne ryökäleet ulisee katolla ja paskovat parvekkeille. Ja tuijottavat ikkunoista sisään kissan kiusaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei Pulu vaan Sepelkyyhky.
Eläinlajien nimet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, eivät ole mitään erisnimiä.
Mun mielestä pulu laulaa U-U-U-U-U-U