Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö koronarokotuksesta tehdä pakollinen? Tartutatautilaki mahdollistaa pakkorokotuksen Suomessa.

Vierailija
16.06.2021 |

Tartuntatautilaki

"47 § Pakollinen rokotus

Valtioneuvoston asetuksella voidaan säätää järjestettäväksi pakollinen rokotus, jos kattava rokottaminen on välttämätöntä väestön tai sen osan hengelle ja terveydelle vakavaa vahinkoa aiheuttavan yleisvaarallisen tartuntataudin leviämisen ehkäisemiseksi. Pakollinen rokotus voidaan rajoittaa myös tiettyyn väestön osaan, ryhmään tai ikäluokkaan.

Kunnan on järjestettävä 1 momentissa tarkoitettu pakollinen rokotus."

Miksi koronarokotus ei ole pakollinen edes hoitajille? Influenssarokotus on pakollinen (48 §).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sitoutunut kansainvälisiin ihmisoikeussopimuksiin, mikä tekee pakolliset lääketieteelliset toimenpiteet mahdottomiksi. Käytännössä ei pysty tuota lainkohtaa soveltamaan.

Vierailija
2/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pikavauhtia kyhättyä kokeilurokotetta, jonka pitkäaikaishaittoja ei tiedetä ja lyhytaikaishaitat näyttäisivät ylittävän kevyesti kaikki muut käytössä olevat rokotteet, ei pidä tehdä pakolliseksi vaikka esim. itse sen vastahakoisesti otankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on lähteny tää koronatouhu käsistä ja sitä kai sillä haettiinkin.

Ei pitäisi.

Vierailija
4/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta mikäli rokotetta ei ota, mahdollinen sairaalahoito tulisi maksaa itse täysimääräisenä. 

5/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pitäisi.

Vierailija
6/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Pikavauhtia kyhättyä kokeilurokotetta, jonka pitkäaikaishaittoja ei tiedetä ja lyhytaikaishaitat näyttäisivät ylittävän kevyesti kaikki muut käytössä olevat rokotteet, ei pidä tehdä pakolliseksi vaikka esim. itse sen vastahakoisesti otankin.

Miks otat? Älä vaan sano, että painostuksesta...

Vierailija
7/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta mikäli rokotetta ei ota, mahdollinen sairaalahoito tulisi maksaa itse täysimääräisenä. 

Miksi vain tämän kohdalla? Lihavuudesta johtuvien sairauksien hoidot myös itse maksettaviksi, samoin alkoholista johtuvien. Liikkumattomuudesta johtuvat myös kuten myös huonosta ruokavaliosta tai muuten huonoista elintavoista johtuvat. Tietysti myös esim. K

koronarokotehaitoista johtuviin ongelmiin rahat omasta pussista. Kun nää on näitä valintoja. Mutta jäiköhän mitään enää jäljelle?

Vierailija
8/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks otat? Älä vaan sano, että painostuksesta...

Punnitsen omalla kohdallani riskin ennemmin tai myöhemmin väistämättä saatavasta koronatartunnasta suuremmaksi riskiksi kuin vakavan rokotteesta aiheutuvan sivuvaikutuksen. Luottamukseni rokotteeseen ei silti ole kovin kaksinen, ja tunnistan senkin, että päätökseni ottaa rokote saattaa hyvinkin vielä osoittautua pahaksi virheeksi.

Vierailija
9/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, mitä merkitystä sillä sulle on ap, ottaako naapurin Pena rokotetta vai ei. Otti tahi ei, samallai tarttuu ja levittää sitä tautia. Kun sinä otat rokotteen, se ei suojaa muita ihmisiä mitenkään, vain sinua itseäsi siten, että saatat sairastaa koronan lievempänä mitä ilman rokotetta. Joten miksi tämä haloo siitä, ottaako jengi rokotetta vai ei? Eihän se sinun maailmaasi vaikuta suuntaan taikka toiseen.

Vierailija
10/10 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut kummoinen kulkutauti tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi