Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin vaikeaa sanoa ystävälle että lähde jo menemään?

Vierailija
15.06.2021 |

Taas muistin eilen minkä takia käyn aina mieluummin ystävien luona kuin kutsun heitä kotiini. Ystävän luota on luontevaa lähteä kun kahvittelu riittää. "Jaahans, pitäs alkaa lähteä kun täytyy vielä tehdä kauppareissu/pestä pyykkiä/saunoa."

Miksi olen niin vellihousu etten saa edes tosi läheiselle ihmiselle sanottua että eiköhän tämä kolmen tunnin kahvikupillinen ole nyt taputeltu, ovi on tuollapäin?

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hänen ystävänsä vaan hän on kaverisi, jota käytät hyväksi.

Vierailija
2/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole hänen ystävänsä vaan hän on kaverisi, jota käytät hyväksi.

Ok. Aika erikoinen päätelmä, etenkin kun ystäväni kutsui itse itsensä luokseni. Minä kahvitin ja syötin ja ystäväni puhui 3 tuntia miesongelmistaan.

Ei siinä siis mitään, olen todellakin olkapäänä kun tarvitaan. Ollaan oltu ystäviä lähemmäs 23 vuotta. Mutta hyväksikäyttäjänä en itseäni näe.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on ihminen, jota ei arvostele, edes anonyymisti. Vaikutat narsistiselta. Olette kavereita ja käytät häntä terapeuttina ja estääksesi tylsistymisen.

Vierailija
4/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et käytä samaa taktiikkaa kun ystäväsi tulee luosesi? "Joo-o, pitäisi lähteä kauppaan, leikata nurmikko jne, oli kiva tavata"

Vierailija
5/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisunhan esitit jo itse. Sanot ystävälle "Jaahans, (pitäs alkaa lähteä kun) täytyy vielä tehdä kauppareissu/pestä pyykkiä/saunoa" kun haluat ilmaista, että vierailu on ohi. 

Jos ei ymmärrä vihjettä, niin lähdet sinne kauppaan/pyykille/saunaan.

Vierailija
6/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä on ihminen, jota ei arvostele, edes anonyymisti. Vaikutat narsistiselta. Olette kavereita ja käytät häntä terapeuttina ja estääksesi tylsistymisen.

Jos jotain niin päinvastoin. Tämä oli toinen kerta kun tämä ystäväni ei kysynyt sanallakaan mitä minulle kuuluu.

Ymmärrän kyllä että hän käy läpi vaikeaa elämäntilannetta ja sitä varten ystävät ovat että kuuntelevat. Tiedän että hän on tukenani jos joskus tarvitsen olkapäätä.

Enkä minä ollut asettanut mitään aikarajaa tapaamisen kestolle. Ihmettelen omaa käytöstäni; miksi en saa edes niin läheiselle tyypille sanottua että tänään oli suunnitelmissa muutakin kuin tämä pieni "kahvipiipahdus".

Ap

Vierailija
7/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et käytä samaa taktiikkaa kun ystäväsi tulee luosesi? "Joo-o, pitäisi lähteä kauppaan, leikata nurmikko jne, oli kiva tavata"

Ja juuri sitä nyt mietin että miksi en saa sanottua. :D Se on kuitenkin niin luontevaa kun itse olen ystävän luona. Enkä ikinä usko että ystäväni ottaisi siitä mitenkään itseensä. Jotenkin se vaan tuntuu niin... epäkohteliaalta.

Ap

Vierailija
8/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin tietää, että ystäväni kirjoittelee minusta näin, päättäisin ystävyyden. Ystävä on ihminen, jolle puhuu suoraan, jonka selän takana ei juorua, jota arvostaa. Tässä puuttuu kaikki nämä.

Vierailija
9/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että sinussa taisteli toisaalta halu olla ystävä ystävälle hänen vaikeassa hetkessään ja toisaalta halu olla olematta.

Vierailija
10/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole ystävää.

Ok. :D Kai me sitten ollaan jotain vihamiehiä. Hyvin ollaan kyllä yhdessä viihdytty kaikki nämä vuodet, ja hyvä niin.

Ap

Vierailija
11/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap! Älä välitä näistä kommenteista joissa väitetään että käytät ystävääsi hyväksi, ei se niin ole. Itse olen yrittänyt opetella sanomaan juuri jotain, vitsi kello onkin paljon, nyt pitäisi tehdä asia x. Aina se ei toimi, sitten sanon uudestaan ja lopulta osaan jo yleensä sanoa että anteeks mutta nyt on oikeasti pakko päästä tekemään se. Olen vielä väleissä kaikkien kanssa, kukaan ei ole loukkaantunut ja olen iloinen että selviän jo näin vaativista asioista :D

Vierailija
12/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei löydy oikein muotoiltuja sanoja (ettei töksäytä), "pienessä paniikissa" lauseet ovat hakusessa, ellei harjoittele lauseita etukäteen. Esimerkiksi "Nyt täytyy lopetella tämä vierailu, koska kello on tuon verran ja minun pitää vielä tehdä muutama asia. Olipa mukava kun pääsit käymään ja otetaan toisella kertaa uusiksi." Tuosta voisi tehdä myös lyhyen version ja eri versioita paperille.

Vierailija
13/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin tietää, että ystäväni kirjoittelee minusta näin, päättäisin ystävyyden. Ystävä on ihminen, jolle puhuu suoraan, jonka selän takana ei juorua, jota arvostaa. Tässä puuttuu kaikki nämä.

Kyse on anonyymi-apsta ja sen anonyymi-kaverista, ei se ole juoruamista. Eikä tossa edes puhuttu mitään ilkeää kaverista vaan ihmeteltiin omaa saamattomuutta sanoa että myt pitäisi lähteä. Ohis

Vierailija
14/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se juoruamista ole kun kukaan ei tiedä kuka minä olen, saatika ystäväni henkilöllisyyttä.

Enkä koe että ystäväni olisi toiminut väärin, ihmettelen miksi en saa sanottua näin simppeliä asiaa vaikka muuten puhutaan kyllä aivan kaikesta puolin ja toisin.

Ap

Vierailija
15/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et osaa tai halua ottaa vastuuta. Tunnistan ihmistyypin. Kaikki mitä elämässäsi tapahtuu on muiden vika.

Vierailija
16/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että sinussa taisteli toisaalta halu olla ystävä ystävälle hänen vaikeassa hetkessään ja toisaalta halu olla olematta.

Haluan todellakin olla ystävä, ja haluan jatkossakin. Ja kuunteleva korva.

Kuitenkin kolmen tunnin jälkeen herää jo halu tehdä jotain muutakin. Hankalassa tilanteessa olevan ihmisen jutut kiertävät yllättävän paljon samaa kehää, toki ihan ymmärrettävästi.

Ap

Vierailija
17/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska et osaa tai halua ottaa vastuuta. Tunnistan ihmistyypin. Kaikki mitä elämässäsi tapahtuu on muiden vika.

Kyllä tämä on ihan 100% oma vikani, kuten kirjoitinkin.

Ap

Vierailija
18/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua ap! Älä välitä näistä kommenteista joissa väitetään että käytät ystävääsi hyväksi, ei se niin ole. Itse olen yrittänyt opetella sanomaan juuri jotain, vitsi kello onkin paljon, nyt pitäisi tehdä asia x. Aina se ei toimi, sitten sanon uudestaan ja lopulta osaan jo yleensä sanoa että anteeks mutta nyt on oikeasti pakko päästä tekemään se. Olen vielä väleissä kaikkien kanssa, kukaan ei ole loukkaantunut ja olen iloinen että selviän jo näin vaativista asioista :D

Kiitos tsempistä! :D

Ei mun varmaan auta muu kuin opetella avaamaan suuni. Mun puolesta voidaan nähdä vaikka useamman kerran viikossa, mutta ei niin että tapaaminen vie suurimman osan päivän vapaa-ajasta.

Ap

Vierailija
19/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin samaa, mutta sä ehdit kirjoittaa sen ensin.

Top 3 -rasittavimpiin ihmistyyppeihin kuuluvat nämä jotka eivät sano mitä tuntevat, vaan odottavat toisilta telepaattisia kykyjä.

Selän takana kyllä valitetaan. Tai nykyversio samasta - rutistaan netissä.

Joskus mietin että miten ihminen voi varttua aikuiseksi oppimatta edes kommunikaation perusteita.

Vierailija
20/58 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja toinen vinkkini on se, että jos aina tai usein sama ihminen ei tajua lähteä, niin jo tapaamista sovittaessa tai tapaamisen alkaessa sanon että mulla on sitten menoa 1,5h tms päästä, jolloin tilanne oikenee itsekseen eikä tarvi vaivaantuneena yrittää sanoa johonkin väliin että nyt sun täytyis mennä.

T. Aiempi jolla sama ongelma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä