Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan kestää Helsingissä saada kiireetön lääkäriaika?

Vierailija
15.06.2021 |

Julkiselle puolelle? Mietin lähdenkö edes yrittämään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatamassa mulle sanottiin, että menee vapaat ajat todella pitkälle. Mutta laittoi mulle palvelusetelin ja olen siis menossa Terveystaloon. Viime perjantaina soitin. Takaisin mulle soitettiin lauantaina ja eilen tuli puhelimeen tuo palveluseteli.

Vierailija
2/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on otsikossa kunhan siitä poistaa kysymysmerkin.

Vierailija
4/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalasatamassa mulle sanottiin, että menee vapaat ajat todella pitkälle. Mutta laittoi mulle palvelusetelin ja olen siis menossa Terveystaloon. Viime perjantaina soitin. Takaisin mulle soitettiin lauantaina ja eilen tuli puhelimeen tuo palveluseteli.

Tosi jees.

Vierailija
5/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistystä, jos soittavat takaisin. Kuukausi sitten automastti ilmoitti, että soita 112 jos kiirellistä , meillr ei nyt pääse.

Tervetuloa SOTE !

Tuota voit tutkia

https://www.hel.fi/sote/fi/palvelut/hoitoon-paasy-ja-odotusajat/kiireet…

Sivun lopussa tk kohtaiset luvut, tosin huhtikuulta.

Vierailija
6/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavan typerä käsite koko "kiireetön" lääkäriaika koska mulla ainakin on aina kiire saada apua jos lekuria tarvii!!! Joten käytän, ja mielummin maksan yksityiselle siitä, että pääsen sinne silloin ku tahon vaiks klo. 3 aikaan yöllä jos on jotain vittuimaista kipua kuten esim. hammassärkyä...

Vierailija
7/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuun alussa soitin ja sain kiireettömän ajan 2 viikon päähän. Tapaamisen jälkeen kävin laboratoriokokeissa ja röntgenissä joiden perusteella sitten lähete elektiiviseen leikkaukseen Hus:iin. Lähete hyväksyttiin maaliskuun lopulla ja leikkauksessa kävin toukokuun lopulla. Itsellä on vain hyviä kokemuksia julkisen terveydenhuollon palveluista Helsingissä. Toki olisin päässyt leikkaukseen eli nopeammin hoitoon itse maksaen mutta huvikseni katsoin yksityisten sairaaloiden hintoja ja leikkaus, jossa kävin Hus:ssa olisi maksanut yksityisellä n. 10000 euroa. Ei ihan keskituloisella löydy äkkiä tuollaista summaa ottaa tuosta vaan eikä ole vakuutustakaan josta maksattaa toimenpide. Hus:ssa maksoin vain päiväkirurgian maksun 130 euroa, toki niin että veroja maksavana olen tavallaan jo maksanut palvelusta etukäteen koska julkinen terveydenhuolto rahoitetaan verotuloilla.

Vierailija
8/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hammaslääkäriin oon jättäny soittopyynnön 2 viikkoa sitten. Tänään soitin uudestaan , niin " soittopyyntönne on jo tallentunut järjestelmään". .. et sitä odotelles

Vierailija
9/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apotti sekoilun takia mulle ei vastattu koskaan vaikka soitin ja laitoin viestiä ym.

Annoin sitten olla.

Vierailija
10/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Numerosi on jo tallentunut järjestelmään”x100 viimeiset 3kk. Menin varaamaan ajan terveysasemalta, koska puhelimitse ei ollut mahdollista.

Vierailija
11/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä että eivät vastaa on lämmittelyä soten uudistukseen...

Vierailija
12/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soten pitäisi helpottaa asiota.

Pienissa kunnissa on vain 1 tai 2 lääkäriä.

Soten kautta lääkärin vastaanottoaikoja on tarjolla enemmän, kun kuntien terveyskeskukset loppuvat ja siirtyvät suuremmille terveysasemille.

On tekeillä jo aloite, että kiireettömään hoitoon pitäisi päästä viikon sisällä.

Vierailija
13/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina otin Maisan (sähköinen palvelu, ainakin Husin alueella toimii) kautta yhteyttä, tänään tuli palveluseteli.

Tosin mulla on kaksi juttua ja vain toiseen sain palvelusetelin

Toisesta pitää ottaa syksyllä uudelleen yhteyttä...

Vierailija
14/14 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti kolme päivää soittopyynnössä. Tuuria tällä kertaa.