Käytättekö vielä maskia?
Käytättekö vielä maskia esim. kaupassa, jos asutte perustasolla olevassa kunnassa?
Kommentit (37)
En ole vielä aloittanutkaan, niin en voi lopettaakkaan.
Käytän, maskisuositus on voimassa mun asuinalueella.
Tietysti. Prismakin pyytää käyttämään. Noudatan toivetta.
THL suosittelee perustasolla maskia vain joukkoliikenteessä.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Käytän vielä (kaupoissa), mutta kun toisesta rokotuksesta on kulunut pari viikkoa, saa maski jäädä unholaan.
En ole kertaakaan missään käyttänyt enkä siis käytä nytkään. Mm. eilen matkustin metrolla ja kävin elokuvissa, ilman maskia. Metrossa illalla noin puolet oli ilman maskia, kun vielä viikko sitten enemmistöllä oli maski.
Meidän alue ei ole perustasolla, joten käytän tietysti.
Käytän. Töissä on maskipakko ja vapaa-ajalla käytän kaupassa käydessä ja joukkoliikenteessä, niin kuin vieläkin suositellaan.
No muutaman viikon kuluttua taas rajoitukset ja maskit. Koska me opimme, että virus on keskellämme.
Käytän. Töissä olen vanhusten parissa, eikä vielä höllennyksiä luvattu. Täällä on myös viime päivinä havaittu sitä Intian varianttia. Joten vaikka tartuntoja on vähemmän, ne ovat tartuttavampia.
Käytän. Viikko sitten unohdin maskin kotiin ja sain TODELLA vihaista mulkoilua kaikilta. En haluaisi käyttää mutta en halua semmoosta kyräilyäkään. :/ Asun Tampereella.
En käytä. Lopetin käytön vapaa-ajalla jo keväällä toisen rokotuksen jälkeen. Työssä joudun yhä käyttämään, mutta kaupoissa ja julkisissa en käytä ollenkaan. Keuhkot kiittää :)
Töissä ja muutenkin ihmisten ilmoilla sisätiloissa käytän.
Käytän ffp2- maskia niin kauan, kunnes olen saanut toisen rokotteen + 2 viikkoa. Läheiselläni on syöpä.
Kyllä käytän mm. kaupassa ja julkisessa liikenteellä matkatessani. Näin kesällä nautin kun voi mennä pidempiäkin matkoja vaivattomammin fillarilla. - Auto lojuu paikallaan monta päivää käyttämätömänä
En ole käyttänyt missään vaiheessa.
Tottakai. Ja käsien pesu/desi, turvavälit jne. Onhan näistä ollut esim. tv:ssäkin.
Ei edes 2 rokotusta anna täyttä suojaa. Ja vaikka olis sairastanut,voi sairastua uudestaan tai saada esim. Intian-variantin.
Ks. www.thl.fi