Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään mies koti-isänä? Miten järjestely toimii teillä?

Vierailija
22.08.2006 |

Kauanko aikoo olla? Tällaista olisi meillä mietinnässä. Lapsi 1 v 4 kk.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulle tosi helppoa aikaa, kun ei ollut kiirettä töistä hakemaan lasta hoidosta, kauppareissut oli hoidettu ja ruoka odotti valmiina.

Isän ja lapsen suhde syveni entisestään. Ja isä latasi akkuja, vaikkei päässytkään kotona helpommalla kuin töissä, mutta erilaista kuitenkin.

Suosittelen.

Vierailija
2/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin töihin kun esikoinen oli vuoden ja mies oli kotona siihen asti, kun tyttö täytti 3. Minä jäin tuolloin äitiyslomalle ja mies palasi töihin.

Järjestely oli loistava tyttöä ajatellen, vaikka itseäni ikävä kalvoikin. Tyttö sai kuitenkin luotua todella läheisen suhteen isänsä kanssa, josta ei voi sanoa kuin hyvää.

Kuopus on nyt reilun vuoden ja näillä näkymin minä olen ainakin vielä vuoden kotona, mies jää luultavasti sitten taas vuorostaan kotiin.

Meillä tämä järjestely on toiminut loistavasti varsinkin lasten kannalta.

Tietää, että lapsilla on sama turva kummassakin vanhemmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jäi tyttöä hoitamaan, kun minä sain unelmieni töitä. Ainakin tähän asti olemme olleet tyytyväisiä ratkaisuun. Isin ja lapsi saavat touhuta omia juttujaan ja tutustua toisiinsa, mistä olen tosi iloinen. Miksi vain äidillä pitäisi olla oikeus olla lastensa kanssa vuorokauden ympäri?

Mies hoitaa myös kodin kiitettävästi, tosin ruoanlaitossa olen häntä aika paljon opettanut, ei ole oikein tottunut siihen puoleen. ;) Mutta hyvinpä tuo näyttää oppivan. Näillä näkymin mies on kotona vielä vuoden, mutta toiveita olisi kyllä jo pikkusisaruksestakin, joten saa nähdä.

Vierailija
4/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla ikää vajaa 1v ja vajaa 3v.

varmaan jää tän kolmannenkin kanssa kun syntyy.

Vierailija
5/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan vanhempainvapaasta, pitkät isyyslomat ja päälle säästettyjä lomia ja lomaksi muutettua bonuksia.

Toimi erittäin hyvin ja mullakaan ei tullut kahden kanssa aivan tolkutonta paussia töihin, vaikka nuorinkin on nyt kotona 3-vuotiaaksi asti.

Meillä on samansuuruiset palkat, eikä sekään nyt ole minusta niin tärkeää.

Vierailija
6/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalla 2001-2002 ja 2004-2005.

Ihan hyvin toimi. Ensimmäisellä kerralla mies kuvitteli että " sitä vaan ollaan vauvan kanssa päivät kotona ja ehtii harrastamaan vaikka mitä" mutta äkkiäkös ne luulot siitä karisi! Hoiti hyvin kodin. Kun tulin kotiin, oli siistiä, ulkoiltu oli, kyläilty oli, pyykit pesty, roskapussit viety...ruuanlaiton hoidin enimmäkseen minä, miehen murkinat on aika kamalia. Vaatteet oli lapsilla välillä hiukan kyseenalaiset, niistä jouduin välillä ratkuttamaan. Lasten ja isän suhde on läheinen. Siitä seurasi myös se, että meillä menee kotityöt nykyään melko tasan, koska mies tajuaa ettei naisenkaan arki lasten kanssa saa olla pelkkää tiskiä ja kotitöitä, vaan niille pitää antaa aikaansakin.

Sehän on ihan miehestä kiinni miten se sujuu. Laiska mies, niin varmana lojuu kaaos siellä sinun hoidettavana, kun tulet töistä kotiin ja mies häipyy " lenkille" .

Vierailija
7/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toinen lapsi, jonka kanssa on kotona.

Aikaisemmin oli kotona keskimmäisen kanssa, jäi kotiin, kun vauva oli puoli vuotta ja ja oli kaksi vuotta kotona, tehden silloin tällöin keikkaluontoisesti töitä. Nyt on ollut kuopuksen kanssa reilusti yli vuoden kotona ja on vielä vähän yli vuoden.

Ihan hyvin on mennyt. Tosin kotona voisi olla hieman siistimpää ;) ja lapsilla tiukempi kuri :) Pääsääntöisesti kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä ja meidän perheessä tämä on ollut toimiva ratkaisu.

Nyt hänessä alkaa aistimaan jonkinmoista väsymystä koti-isänä olemiseen, mikä mielestäni ei ole ollenkaan pahasta ;)

Vierailija
8/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kun nuorempi lapsi oli 6kk vanhempainrahakauden loppuun.

Tämä siksi että sain elämäni tilaisuuden aloittaa työt omaa koulutusta vastaavassa työpaikassa ja täällä syrjäseudulla ei ole liioin minun alan töitä tarjolla.

HIENOSTI MENI!

Mies tykkäsi valtavasti olla lasten kanssa, puuhata heidän kanssaan päivät pitkät ja lapset olivat myös onnessaan!

Olenkin nykyään sitä mieltä, että miksi naiset aina omivat itselleen vanhempainvapaan, vaikka se on tarkoitettu ihan kummalle tahansa.