Joka ikinen päivä sama väsytystaistelu vauvan kanssa
Vauva on puoltoista tuntia sitten syönyt puuroa ja päälle pullollisen maitoa. Hieroo silmiään, haukottelee, silmät lupsuu. Otan syliin heijattavaksi, rimpuilee irti. Lasken omaan sänkyyn, nousee istumaan ja alkaa riehuminen…
On kärttyinen ja huonolla tuulella koska väsyttää eikä voi nukahtaa. En jaksa enää, ihan pelleilyä joka ikinen päivä monta tuntia.
En voi jättää reagoimattakaan lapsen kitinään etteivät naapurit joutuisi kuuntelemaan huutoa heti aamusta.
Onko muilla lasta joka kitisee väsymystä tuntitolkulla mutta ei nukahda?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaunulenkki toimi kuin nuijanukutus. Oletko kokeillut? Vauvat on erilaisia.
Jep oon kokeillut mutta joko raivoaa vaunuissa tai sitten vaan töllöttää mutta ei nukahda.
Ap
Mun vauva oli samanlainen, nyt jo taapero. Nukahtaa vain tissille edelleen. Tuntuu että olen huono äiti kun alusta asti kaikki hokeneet että laita se vaan sänkyyn kun se on melkein unessa. Aina on ollut ihan tikkana silmät ammollaan heti jos unisena laskee sänkyyn...
Miten pitkään tuota on jatkunut? Ettei vaan korvissa ole tulehdusta, kun ei pysty olemaan pitkällään?
Allergia? Jospa ei kitisekään väsymystä, vaan mahanpuruja?
Josse todella on pelkkää väsymystä, niin kokeile nukkumaanmenoajan vaihtamista tunnilla aikaisemmaksi tai myöhemmäksi.
Vauva haluaa olla äitinsä kanssa 24/7. Ihan geeneissä. Vauva tietää ettei selviä muuten ja kitisee eroa ja on varuillaan ettei eroa tapahtuisi.
Äiskä haluaa "vapaata" vauvasta ja ajaudutaan konfliktiin.
Samanlaista ollut. Meillä helpotti kun lapsi meni kouluun.
Heti jaellaan vinkkejä joilla oma lapsi saatu nukkumaan. Kuitenkaan aloittaja ei missään kohtaa pyytänyt vinkkejä.
Ap, saat sympatiani. Oma esikoiseni oli päiväunien suhteen tosi helppo, siis niin että kun alkoi näyttää väsymisen merkkejä, nukahti hän nopeasti joko pullolle tai vain syliin. Siitä sitten laskin hänet omaan sänkyyn ja aina unet oli vähintään tunnin, yleensä lähemmäs kaksi.
Kuopuksen vauva-aika oli aikalailla samanlaista kuin kuvasit. Vauva näytti väsymyksen merkkejä - tein samoin kuin esikoisen kanssa - tyyppi töllöttää silmät apposen auki ja leikkii vielä pari tuntia ennen kuin on oikeasti TODELLA väsynyt ja sitten nukahtaa hiljaisuuteen ja silittelyyn.
Lapset on niin erilaisia unentarpeeltaan. Olet hyvä äiti vaikka lapsi ei mene nukkumaan ekalla eikä vielä viidennelläkään yrittämällä <3
Meillä valjaisiin laitto auttoi, vauva ikään kuin otti sen otettuna, että nyt ei vaan pääse mihinkään, ja rauhoittui. Ilman valjaita nukutus oli yhtä rimpuilua.
En laita lasta nukkumaan, lapsi saa olla mukana kaikessa tekemisessä, ei tekemisen keskipiste. Kun vauvaa väsyttää, hän nukahtaa omia aikojaan. Näin ollut koko ikänsä. Elämä ei ympäriltä katoa, vaikka nukahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun vauva oli samanlainen, nyt jo taapero. Nukahtaa vain tissille edelleen. Tuntuu että olen huono äiti kun alusta asti kaikki hokeneet että laita se vaan sänkyyn kun se on melkein unessa. Aina on ollut ihan tikkana silmät ammollaan heti jos unisena laskee sänkyyn...
Olet hyvä äiti :). Vauvat ovat erilaisia. Omani nukahti myös vain tissille 2v asti. Kannattaa käyttää sitä keinoa, mikä toimii eikä tuntea syyllisyyttä siitä, että jonkun toisen lapsi toimii erilaisella logiikalla.
Lapseni on nyt reilu 3. On kovin läheisyydentarpeinen edelleen eikä meillä nuukailla läheisyyden kanssa. Aina saa syliin tulla ja halaamaan ja vieressä haluaa nukkuakin. Hän tarvitsee sitä ja sitä myös saa
Meillä vaunulenkki toimi kuin nuijanukutus. Oletko kokeillut? Vauvat on erilaisia.