Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuvailkaa teidän kaksivuotiaita!

Vierailija
22.08.2006 |

mitä kaikkee sen ikäiset osaa, mikä on heidän lempipuuhaa, kuinka paljon puhuvat, millaista on ruokailu, no yleensäkin millaista elämä on sen ikäisten vintiöiden kanssa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tyhjässä pesukoneessa on rakas halinalle, jota hän siellä " pesee" oma kroppa napaa myöten sisällä.. kauhee selitys kuuluu, mut kieli on tollasta omaa kieltä jossa on oikeitakin sanoja seassa.

juuri syötiin ruokaa, maistui hyvin. usein kaataa maidot ruoan sekaan ja sotkee... :(

hyppii ja heiluu koko ajan, heittelee sohvatyynyt olohuoneesta sata kertaa päivää pitkin kotia.

kaivaa mun korkokenkiä naulakosta ja laahustaa niillä, tää on ihan uus juttu =) söpön näköstä! yks aamu tuli herättään mut pyjama päällä ja hopeiset korkkarit jalassa, hih.

luetaan satuja ja mun pitää selittää kuvista, tyyliin tuo on pallo ja tuo on pilvi ja tuossa pupu ajaa mopolla.

poika piirtää tusseilla epämääräistä sotkua,samalla värjäyttyy myös kasvot kun maistelee tussin kärkeä :/

ihana lapsi silti!

Vierailija
2/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2- vuotta just täyttäny POIKA:

Sosiaalinen, vilkas, kova liikkumaan, tykkää " tanssia" , syö paljon ja kaikkea, nukkuu yhet päikkärit (n. 1-2 tuntia), ei puhu paljoa -mennään puheterapeutille kysyyn mielipidettä tosin, osaa totella sääntöjä: siis mihin ei saa koskea, mutta pikkuveljen mennessä kukkapurkille niin tulee mukaan ihmetteleen, nauttii huomiosta ja tykkää naurattaa vieraitakin ihmisiä, kassalla laittaa tavaroita hihnalle, vie roskia roskiin, kerää leluja koppaan, juoksee, kiljuu ilosta, huutaa ja kiukkuaa, silittää jos satuttaa jotain, pussaa ja halaa, kieltäytyy haleista ja pusuista, juoksee pitkin taloa kädet ylhäällä alastomana ja huutaa..

Kaikki on uutta ja upeeta! Ja ilmeet sen mukasia.. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö itse melko siististi, mutta ruokalappu silti tarpeen. Ja syö tosi paljon, parikin lautasellista. Haluaa itse pestä hampaita ja lotraa sitten vesimukissa käsiään ja kaataa veden pöydälle ja läiskyttää siinä kättään.

Levittää hetkessä lelut useaan huoneeseen, meilläkin sohvatyynyt lentelee, tekee legoista torneja ja laittaa autoja jonoihin ja riveihin. Kun meikkaan ja laitan hiuksia, haluaa että häntäkin ehostetaan. Pörrötän sitten hiukan hänen tukkaansa.

Tykkää kirjan lukemisesta, näyttää kirjasta ja ympäristöstä esineitä mikä on mikä ja haluaa tietää uusia sanoja. Sanavarastossa on kymmenkunta sanaa, mutta ymmärtää puhetta paljon paremmin kuin mitä itse puhuu. Hänelle voi esim. sanoa kerran, että haepa tossut, niin hakee.

Ei ole hetkeäkään paikallaa, innokas auttaja astianpesukoneen tyhjentämisessä, pöydän kattamisessa, pesukoneen täyttämisessä, pyykkien ripustamisessa. Tykkää myös katsoa Puuha-Peteä, Tuomas-veturia ja Pikkuväkeä. Laittaa pikkuveljelle tuttia suuhun ja antaa lelua, tosin saattaa vetäistä ne yks kaks poiskin. Ei tykkää, että pikkuveikka leikkii hänen leluillaan.

Ihana, söpö, reipas ja fiksu poika!

Vierailija
4/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v3kk on reipas pikkuMIES. totisesti, sillä isin ja isonveljen perässä pitää kulkea joka paikkaan ja tehdä ihan samoja hommia kuin nekin, siis rakentaa ja fixata ja puunata =)

Poika yrittää kovasti pukea itse päälleen, mutta ei ihan onnistu. Maha ottaa aina vastaan kun housuja yrittää laittaa ja käsi menee yleensä aina jostain muusta kuin hihan reiästä. mutta äiti EI saa autttaa, " ite" .

Poika käy oma-aloitteisesti potalla, jopa yöllä, ja haluaa itse kaataa myös pissat potasta pois (siis lattialle ellei joku kerkee väliin tässä vaiheessa =). Suorituksen jälkeen kuuluu ponteva " HYYVÄ" (itsekehu EI haise =)

Nukkumaan mennään kiukun kanssa, " ei vielä, veikkakin nyt nukkuu!!!" Taapero rauhoittaa itsensä sänkyyn katselemalla valokuvia mummista ja vaarista ym. sekä laulelemalla omia laulujaan. osa on varmasti tarhassa opittuja, mutta emme me muut saa melodiasta/sanoista kiinni =)

Raivokohtauksia saa muutaman päivässä, jos esim. isi lähtee ilman taaperoa tms. Kiukku on ihan hirveää, päätä hakataan seinään ym. Äitin sylissä leppyy sitten taikka jos huomio kiinnittyy muualle (traktoriin.....)

Syö paljon ja kaikkea, itse. sottaista puuhaa..

Mitähän vielä.. Niin paljon tapahtuu 2- vuotiaan kanssa =)

Vierailija
5/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän syö itse, joskus sotkee mutta tykkää myös siivota.

Puhuu paljon sellaista mistä ei saa selvää, selviäkin sanoja on.

Piirtelee mielellään, seiniinkin ;) ja tykkää katsella Maisa-piirrettyjä ja lukea maisa kirjoja.

Hoitaa nukkeja ja pehmoeläimiä, esim. eilen näytteli pehmolelulleen autoja ja maisemia parvekkeella ja kehoitti katsomaan :) Istuttaa nallea ruokapöytään syömään ja vie pissalle pöntölle.

Ulkona tykkää keinua ja laskea mäkeä, nykyään myös viihtyy hiekkalaatikolla tekemässä kakkuja. Tutkii mielellään kaikkea mitä maasta löytyy.

Hänellä on todella kova tahto ja omii leluja. Ei välittäisi enää istua rattaissa laisinkaan vaan haluaa kävellä itse joka paikkaan. Halii ja pussailee siskojaan sekä äitiä ja isiä. Toisinaan myös iskee suutuspäissään hampaat isosiskoon jos esimerkiksi tulee taistelu jostain lelusta. Halutessaan jotain, jos ei saa, heittäytyy huutaen maahan.

Tyttö myös meikkaa mielellään ja tietää missä äiti pitää meikkejä :) Hän myös tietää, että niihin ei saa koskea sekä avatessaan SITÄ tiettyä kaappia ja kuullessaan kysymyksen " Mitä teet" tms. Menee kaappi salamannopeasti kiinni ja tyttö ottaa viettoman ilmeen naamalleen ja vetää kädet selän taakse.

Vierailija
6/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhuaa kokoajan jotain.

Lukea pitäisi monta monituista kirjaa päivässä, tosin jaksaa kuunnella kun ei ihan tekstejä lue " oikein" vaan enemmänkin selittää mitä tapahtuu.

Piirtämisestä tykkää kovasti ja piirtääkin jokapäivä omia " sotkujaan" . Puhua pulpattaa melkoisen paljon, kaikki sanat nyt ei menen ihan oikein mutta selvää saa kuitenkin mitä tarkoitta. Juttelee pisimmillään neljän sanan lauseita.

Meillä myös uusi juttu korkokenkien laitto. KÄvelee minun kengilläni ympäri olkaaria ja on niin hassun näköinen:).

Ruokat syö melko hyvin, tosin paljon sitä ruokaa löytyy aina myös pöydän alta.

Potalla osaa käydä itse huutaa vaan aina että: pyyhimään:D ja vaipat on kesän aikana jäänytkin ihan kokonaan pois.

Ulkona viihtyy tietenkin ja kävellen kuljetaan paljon, tosin aikaa joutuu varaamaan PALJON koska tienvarsilta löytyy rajattomasti kaikkia aarteita. Parhaimpia näistä on kivet ja kävyt.

Vierailija
7/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On energiaa täynnä heti silmät avattuaan, ja sitä riittää ihan iltaan saakka. Päikkäreille pitää rauhoitella.

On äidin pikku apulainen; tyhjentää kauppakassit, latelee veitset&haarukat tiskikoneesta laatikkoon, ojentelee pyykkiä narulle ripustettavaksi ja vauvan itkiessä menee kiikuttamaan sitteriä ja tarjoamaan tuttia suuhun :)

Rakastaa piirtämistä ja sitä, että hänelle piirretään, kuuntelisi musiikkia päivät pitkät. Uima-allas, keinut ja hiekkalaatikko on in ja pop. TV:n lastenohjelmista ei välitä.

Puhuu paljon ja koko ajan, nyt jo neljänkin sanan lauseita. Viljelee huumoria tyyliin " äiti on vahva... isi on hömppä" :)

Piiloutuu pyyhkeen alle, näyttää pieneltä haamulta ja kyselee " Missä olet?" Laittaa vanhempien kenkiä jalkaan ja kanniskelee heidän laukkujaan polleana.

Unipupu on mukana kaikkialla, ja sitä hoivataan kuten äiti hoivaa vauvaa.

Välillä kiukutellaan ja huudetaan pää punaisena ja tehdään tihutöitä - ja pyydetään anteeksi.

Nukkumaan mennessä muistaa oma-aloitteisesti antaa suukon äidille, isille ja vauvalle. Ihana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan